Daimler Trucks, 2020 yılında tanıtımını yaptığı Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un yeni ve daha da geliştirilmiş prototipinin kapsamlı testlerine Nisan 2021'in sonunda başladı ve böylece seri üretime giden yolda önemli bir adım attı.

BANTTAN 2027'DE İNDİRİLMESİ HEDEFLENİYOR

Firma, elektrikli araçlara geçiş sürecinde, esnek ve zorlu uzun yol kullanımları için hidrojen bazlı yakıt hücrelerine güveniyor, bu sayede yakıt ikmali olmadan bin km. ve üzerinde bir menzil hedefliyor.

Firmanın mühendisleri, yakıt hücreli aracı, en ince ayrıntısına kadar denerken, araç ve bileşenler için uygulanan son derece zorlu ve geniş kapsamlı testlerde, standart test prosedürlerin yanı sıra; kesintisiz kullanım, farklı hava ve yol koşulları ve çeşitli sürüş koşulları odak noktası olarak belirlendi.

Firma, 2021 yılı tamamlanmadan kamyonunun trafiğe açık yollarda testlerini yapmayı öngörürken, müşteri testlerinin de 2023 yılında başlatılması planlanıyor.

Testlerin ardından, ilk seri üretime geçilmesiyle birlikte, 2027 yılından itibaren müşterilere teslim edilmesi hedefleniyor.

"SİYASİ DESTEK ÖNEMLİ BİR ROL OYNUYOR"

Daimler Truck AG İcra Kurulu Başkanı ve Daimler AG İcra Kurulu Üyesi Martin Daum, konuyla ilgili olarak “Kamyonlarımızın elektrikliye geçiş sürecine ilişkin teknoloji stratejimizi tutarlılıkla sürdürüyoruz. Müşterilerimize kullanım amacına uygun olarak, batarya veya hidrojen bazlı yakıt hücrelerine dayanan en iyi CO2 nötr kamyonları sunmayı amaçlıyoruz. Programa tam olarak uyuyoruz, kapsamlı testlerin başlamasından son derece memnunum.” diye konuştu.

Hidrojen bazlı yakıt hücresi güç-aktarma sisteminin, geleceğin CO2 nötr uzun mesafeli kamyonlarının vazgeçilmezi olacağına dikkat çeken Daum, seri üretime alınması konusunda iş ortaklarından da onay aldıklarını belirtti.

Daum ayrıca, söz konusu teknolojiyi ivmeleyecek olan bir hususa işaret ederek, "Avrupa genelinde yönetimlerin karayolu yük taşımacılığında hidrojen kullanımına yönelik taahhütleri de bu teknolojiye ivme kazandıracaktır. Siyasi destek, hidrojen altyapısının geliştirilmesini teşvik etmede ve yakıt hücreli kamyonların müşterilerimiz için uygun maliyetli olmasını sağlamada önemli bir rol oynuyor." ifadelerini kullandı.