Alanının dünyadaki en büyük temsilcilerinden olan Almanya kökenli Lohmann, Türkiye’deki ilk fabrikasını hizmete soktu. Bant ve yapıştırma teknolojisi konusunda dünya çapında birçok sektörden farklı markalarla çalışan Lohmann, 2011 yılında açtığı satış ofisi ile başladığı Türkiye deneyimini, TC Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi’nin destekleriyle Kocaeli’nde açılışını gerçekleştirdiği fabrika ile pekiştirdi.Lohmann, Türkiye’deki üretim potansiyeli ve bölgesel avantajlarını değerlendirerek, Gebze Plastikçiler Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğu yeni fabrikasını bölgesel merkez olarak konumlandıracak ve iç pazarın yanı sıra ihracat pazarlarını da Türkiye sayesinde çeşitlendirecek. Dünyada 29 ülkede üretim tesisi bulunan Lohmann, 2 bin kişiye yakın çalışanı ve satış ofisleriyle birlikte 50’den fazla ülkede; taşıma, elektronik, medikal, hijyen, grafik, inşaat ve yenilenebilir enerji gibi birçok sektörden farklı komponentlerin birleştirilmesinde faaliyet gösteriyor.

"TÜRKİYE'DE BÜYÜK İŞLER GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ"

Açılışta konuşan Lohmann CEO’su Elmar Boeke, "Bireysel çözümler sunan Lohmann’da yüzde 90’dan fazla özelleştirilmiş ürünler ve 200’den fazla patent bulunuyor. Günümüzde tüm dünyaya yapıştırma çözümleri üreten bir şirket olarak Türkiye pazarına resmi olarak giriş yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Türkiye’nin gün geçtikçe gelişen ekonomik gücü ve büyüyen iç piyasasıyla Lohmann olarak Türkiye’de büyük işler gerçekleştireceğimize eminiz. Türkiye’deki yeni pazarımızla hem bizim varlığımızdan haberdar olmayanları ürün ve hizmetlerimizle tanıştırmak hem de müşterilerimize daha iyi kalitede hizmet sunmak istiyoruz.” dedi.

"TÜRKİYE'DE ÜRETİM BİZİM İÇİN DEĞERLİ"

EMEA Bölgesi İş Birimi Direktörü Andreas Tanzer ise Lohmann olarak 29 ülkeye yayılan üretim ağımızı Türkiye gibi değerli ve avantajlı bir ülkeye de taşıdığımız için çok şanslıyız. Lohmann ailesi olarak Türkiye pazarında üretime başlamaktan ötürü mutluluk duyuyoruz. Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Örgütü tarafından EKİÖ üyeleri arasında 2015 ile 2025 yılları arasında en hızlı büyüyen ülkelerden biri olarak görülen Türkiye bizim için çok önemli. Türkiye’de fabrika açmamıza ivme olan başka faktörler ise Türkiye’nin güçlü endüstriyel alt yapısının bulunması ve Türk tüketicilerin daha çok yerel tedarikçileri tercih etmesidir. 2011 yılında Türkiye’de bir satış ofisi şubesi ile başladık, 2018 yılında üretime geçtik. Türkiye’de faaliyet göstereceğimiz ana piyasalar Tüketici Ürün ve Elektronikleri, Grafik, Ulaştırma, Yapı ve Yenilenebilir Enerji olacak. Türkiye pazarında bu alanların her birinde başarılı çalışmalar gerçekleştireceğimize inanıyor, müşteri memnuniyeti ve kaliteyi her zaman üst düzeyde tutan şirket politikamızla ilerliyoruz.” dedi.