İklimlendirme sektörünün öncü markası olarak, Türkiye ve dünya pazarının ihtiyaçlarına uygun, yüksek teknoloji ürünler geliştiren Alarko Carrier, 2021 yılında verimli çalışma planı ve fabrikasındaki ürün bazlı yatırımları sayesinde hem üretim hem de satış rakamlarını önemli ölçüde arttırdı.

Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan; ısıtma, soğutma havalandırma ve su basınçlandırma alanlarında hizmet veren şirketin Ar-Ge odaklı yatırım planlarını paylaştı.

Öncelikle okuyucularımız için kısaca şirketinizin yapılanmasını anlatmanızı rica ediyoruz. 

Alarko Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak, ısıtma, soğutma havalandırma ve su basınçlandırma alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Şirketimiz 1998 yılında, alanında dünyanın lider kuruluşu Carrier ile eşit oranda ortak oldu ve şirketin adı Alarko Carrier Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak değiştirildi. Alarko ve Carrier güçlerini birleştirdikten sonra teknolojisini yenileyen, dış pazarlara erişim olanaklarını ve rekabet gücünü arttıran Alarko Carrier'ın ana faaliyet konuları; endüstriyel alanda Ar-Ge ve üretim, ticaret ve pazarlama alanlarında ise pazarlama ve satış, mühendislik ve proje hizmetleri, sistem satışları, ihracat, temsilcilik ve ithalattan oluşuyor.

Ayrıca ortağımız Carrier’ın bünyesinde bulunan dünyanın önde gelen iklimlendirme firmalarından Toshiba’nın da split klima, ısı pompası ve VRF cihazlarının Türkiye’de satış, pazarlama ve servis faaliyetlerini yürütüyoruz.

İş gündeminizi öğrenebilir miyiz? 2021 yılını nasıl tamamladınız, 2022’nin ilk çeyreği ile birlikte değerlendirir misiniz? 2022 yılı için varsa yeni yatırım planlarınızı ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Sağlam mali yapımız ve doğru aldığımız finansal aksiyonlar sonucunda 2021 yılını yüzde 60 ciro artışı ile tamamladık. Bu dönemi fırsata çevirebilmek için araştırma ve geliştirme faaliyetlerimize hız verdik. Ürün gamımızı tamamlayacak projeler geliştirdik. İklimlendirme sektörünün öncü şirketi olarak 2021 yılında verimli bir çalışma planı ve fabrikamızdaki ürün bazlı yatırımlarımız sayesinde hem üretim hem de satış rakamlarımızı önemli ölçüde arttırdık.

Diğer yandan dünyadaki üretim sürecindeki trendleri de yakından takip ediyoruz. Tasarımdan üretime ve satış sonrasına kadar tüm süreçleri bir bütün olarak görüyor, iş süreçlerindeki ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmiş MRP, ERP ve CRM yazılımlarının son halkası olan PLM (Product Lifecycle Management) yazılımıyla, tasarım aşamasından başlayarak yaşam döngüsü boyunca ürünün takip edildiği bir sistem kullanıyoruz. Bu sayede tasarımını gerçekleştirdiğimiz ürünlerimizin tüm yaşamı boyunca izlenebilirliğini sağlayabiliyoruz. 

Yeni üretim hattı, Ar-Ge, tesis ya da teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Yakın dönemde ne tür bir yatırıma imza attınız?

Kurulduğumuz günden bu yana iklimlendirme sektörünün öncü markası olarak, Türkiye ve dünya pazarının ihtiyaçlarına uygun, yüksek teknoloji ürünler geliştiriyoruz. 55 kişilik Ar-Ge ekibimiz tarafından geliştirilen yenilikçi ürünlerimizi 65 ülkeye ihraç ediyoruz. Bu sene ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge yatırımlarına ayırdık. Ürünlerimizi sürekli geliştirmek amacıyla Ar-Ge tesislerimizde TÜBİTAK ve üniversiteler ile ortak çalışmalar, testler yapıyoruz. Ayrıca Carrier’dan yapılan teknoloji transferleri ile ürünlerimizde önemli geliştirmeler sağlıyoruz.

RULMAN VE GÜÇ AKTARIM EĞİTİMLERİ İLE VERİMLİLİK RULMAN VE GÜÇ AKTARIM EĞİTİMLERİ İLE VERİMLİLİK

2022 yılındaki yatırımlarımızı Ar-Ge ve inovasyon odaklı yapmayı hedefliyoruz. Carrier’ın bağlı bulunduğu tüm bölgelerinde uygulanan Carrier Excellence işletim sistemi bizim üretim tesisimizde de uygulanıyor. Fancoil üretimine başladık. Bataryasını da kendi bünyemizde üretmek için planladığımız yatırım tamamlandı. Rooftop ve klima santrali laboratuvarımıza ek olarak geçen yılın sonunda fancoil laboratuvarımızı da açtık. Özellikle sirkülasyon pompası ve ısıtma ürünleri için Ar-Ge yatırımlarımız olacak. Yerden ısıtma ürünlerinde iki yıldır bir atılım içindeyiz. Sirkülasyon pompasında yeni kapasiteler ve bina otomasyon uyumlu modelleri piyasaya sunacağız. Güneş enerjili dalgıç pompa ürünümüzü piyasaya sunduk. Isı pompası ve hidrojenli kombi ürünleri üzerinde Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca 2022 Eylül ayında yeni kombimizi piyasaya sunacağız.

Sanayinin Dijital Dönüşümü vizyonunuz nedir? Varsa pilot uygulamalarınızdan bahseder misiniz? 

İklimlendirme sektörü dijital tarafta pek çok farklı sektöre göre daha az aktif durumda olsa da Alarko Carrier olarak öncü markalardan biriyiz. Online satışlarımıza 2019’da başladıktan sonra sistemimizi geliştirmeye odaklandık. Dijital pazarlama ve e-ticaret alanında şirket içinde yeni istihdamlar yarattık. 2021 yılında ise bunun meyvelerini almaya başladık. 2021’de bir önceki yıla göre e-ticaretten satışlarımız 10 kat arttı. 2022 yılında ise fiyat artışından bağımsız adetsel olarak satışlarımızı 2021’e göre 3 kat artırmayı hedefliyoruz.

Bu alanda en iyi kullanıcı deneyimi ve satış öncesi/sonrası desteği sunarak büyüyeceğimizi düşünüyoruz. Bu büyümeyi gerçekleştirirken de başarımızda en büyük pay sahibi olan bayilerimizi de her zaman gözeterek her adımımızı özenle atıyoruz. Geçen yıl görüntülü görüşme hizmetimizi başlattık. Bu sene web sitesi üzerinden canlı destek hizmetini de başlattık ve gayet olumlu geri bildirimler alıyoruz. Görece büyük tutarlı ürünlerin online platformdan satın alınması için önceliğin doğru ürünü seçmek ve güvenilir bir sistemde işlem yapmak olduğunun bilincindeyiz. Alarko Carrier bu anlamda her iki beklentiyi de karşılayabilen bir firma. Canlı destek ve görüntülü görüşme hizmetlerinin online satışlarımızı artıran başarılı bir uygulama olduğunu kısa sürede net bir şekilde görebildik.