50 Milyon Dolarlık Yatırım Planı Var

Daikin Türkiye’nin 2020 yılı ciro hedefi 1.6 milyon TL'ye ulaşmak. Bu doğrultuda 2012 yılından bu yana ülkemize 100 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirdiklerini ifade eden Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, Fusion20 doğrultusunda Türkiye’de 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı.

50 Milyon Dolarlık Yatırım Planı Var
ST Endüstri Medya

Daikin, önümüzdeki döneme ilişkin yeni beş yıllık projeksiyonunu yaparken soğutmada olduğu gibi ısıtmada da dünyanın bir numarası olmaya odaklandı. Fusion20 doğrultusunda Türkiye’de 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlayan markanın başarısını, hedeflerini ve daha birçok konuyu Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder ile konuştuk.

Daikin 2018 yılında hangi başlıkları gündemine taşıyacak? Hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye, doğrudan yatırımcı olduğu 2011 yılından beri Daikin için çok önemli bir üretim merkezi. Bugüne kadar olduğu gibi 2018 ve sonrasında da yaratıcı, yenilikçi ve insan hayatına konfor katacak ürünlerin üretilmesi için ülkemizdeki yatırımlarımızı sürdüreceğiz. 2018 yılında sektör ortalamasının üzerinde büyüyeceğimizi öngörüyoruz. Önümüzdeki yıllar için en büyük hedefimiz, Türkiye’yi Avrupa’nın iklimlendirme üssü haline getirmek. Daikin tüm dünyada beş yıllık planlar doğrultusunda hareket ediyor ve bu kapsamda Fusion20 isimli bir program yürütüyor. Daikin Türkiye olarak biz de Fusion20 doğrultusunda 2020 yılına ilişkin hedeflerimizi belirledik ve üretim tesislerimizden yurt dışı satış kanallarımıza kadar pek çok yeniliğe gittik. 2020 yılı ciro hedefimiz 1.6 milyon TL'ye ulaşmak. Çalışan sayımızı bin 500 kişiye, ihracatımızı da 200 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca 2018-2019 yıllarında VRV, merkezi sistem ürünlerinin Türkiye’de üretilmesi için çalışıyoruz.

Peki, üretimde nasıl bir planlama izleyeceksiniz?

Avrupa'daki üretimin bir kısmını Türkiye'deki üretim tesislerimize kaydırmayı planladık. Bunun için de VRV dediğimiz merkezi sistemler ürünlerinin Türkiye'de üretilmesi için harekete geçtik. Daikin, Türkiye'ye doğrudan yatırımcı olarak gelirken 260 milyon dolarlık bir satın alma yaparak Airfel'i bünyesine katmıştı. 2012 yılından bu yana da 100 milyon TL'lik yatırımlar yaptık. 2020 planlarımız doğrultusunda 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz.

Nisan 2018’de Türkiye’de konvansiyonel kombi satışının sona ererek yoğuşmalı kombi satışının zorunlu olacağı belirtiliyor. Bu gelişme sektörü nasıl etkiler sizce?

Şu anda yüzde 64’ü yoğuşmasız kombilerden oluşan kombi pazarının Nisan 2018’de, Avrupa Birliği (AB) uyum yasalarının Resmi Gazete’de yayınlanmasını takiben, 2019 yılından itibaren yoğuşmalı pazara dönüşmesini beklemekteyiz. Daikin Türkiye olarak yasal zorunluluklar devreye girmeden önce yoğuşmalı ürün gamımıza odaklandık. Türkiye’de halen ekonomik kullanım ömrünü tamamlamış 6 milyon kombi bulunuyor. Türkiye’de 13 milyon doğalgaz abonesi var. Yeni nesil Daikin kombi ile birçok eve ilk kez yoğuşmalı kombi girmesini sağlamayı hedefliyoruz. Yoğuşmalı kombiler, enerji verimliliği ve yakıt tasarrufu sağlama bakımından konvansiyonel kombilere göre çok daha etkin. Bu nedenle hem tüketicilerin bütçesini koruyor hem de çevre sağlığına katkıda bulunuyor. Bu nedenle konvansiyonel kombilerin satışının yerini yoğuşmalı kombilerin alacak olmasını sektörümüz için olumlu bir adım olarak görüyoruz.

2017 yılını Daikin Türkiye açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Daikin Temmuz 2011’de doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığında, büyüme ve Türkiye’yi bölgenin iklimlendirme lojistik üssü yapma hedefi ile yola çıkmıştık. Bu hedefler doğrultusunda ilk beş yıllık büyüme planımızı uygulamaya başlamıştık. İlk yıllarımızda sektör ortalamasının çok üzerinde büyüme oranları yakaladık. 2017 yılına başlarken pek çok hedefimizi aşmış olsak da temkinli bir iyimserlik içerisindeydik. Yılın başında ikinci beş yıllık planımızı devreye alarak, büyüme hedefimizi yüzde 20 olarak belirledik. Bugün geldiğimiz noktada rahatlıkla şunu söyleyebilirim ki; 2017 yılı da Daikin için çok başarılı geçti. Daha yılın ilk sekiz ayında bu hedefi geçerek, yüzde 25 büyümeyi yakaladık. Bu büyümenin yüzde 5‘lik farkı da ısıtma ürünlerinden sağlandı. Bu da ikinci beş yıllık hedeflerimize ulaşmak adına bize büyük bir moral verdi. Önümüzdeki döneme ilişkin yeni beş yıllık projeksiyonumuzu yaparken soğutmada olduğu gibi ısıtmada da dünyanın bir numarası olmaya odaklandık. Hem Türkiye’de hem de dünyada bu hedef doğrultusunda çalışmalara başladık. Yürüttüğümüz çalışmalar ve şimdiden aldığımız sonuçlar, Daikin Türkiye olarak ısıtmadaki faaliyetlerimiz ile sektörümüze yepyeni bir ivme kazandıracağımızı gösteriyor. 

Güncelleme Tarihi: 17 Ocak 2019, 14:44
Robot Yatırımları
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

ST Endüstri Radyo

Dergiler
Partnerler