Endaş

Dirinler öyle bir makina üretti ki...

Endüstri Zirveleri

Dirinler, hükümetin yerli ve milli üretim çağrısıyla Drinns markası ile üretilen yeraltı torna tezgahı, raylı sistem tekerlek bakımlarında devrim yaratacak. Eski sistemde, yalnızca tek vagonun tekerlek bakımı 20 kişinin gece gündüz çalışmasıyla bir ay sürerken, yeni torna tezgahıyla bu süre iki kişiyle 10 dakikada tamamlanacak.

Dirinler Sanayi Makinaları ve Endüstri Yönetim Kurulu Üyesi Nihan Dirin, küresel ekonomi kurallarının çok hızlı şekilde değiştiği bir dönemde, Türkiye’nin en büyük makina üreticisi olarak “Yerli ve Milli” üretime daha fazla önem vererek çalıştıklarını söyledi. Dirin “Fırtınalara karşı hendek kazıp saklanmak yerine cesur adımlar atmalıyız. Ürettiğimiz yeraltı torna tezgahı, bu cesur adımın göstergesidir. Dünyada az sayıda ülkenin ürettiği bu makina ile Türkiye artık raylı sistemlerin bakımında en üst sıraya çıktı.” dedi.

BİR AYLIK İŞ, ARTIK 10 DAKİKADA TAMAMLANACAK

“Tornalama işlemi konforlu yolculuk, enerji tasarrufu ve en önemlisi raylı sistemin güvenliği için şart!” diyen Nihan Dirin “Eski sistemlerde, tek bir vagonun tekerleklerin sökülüp vardiyalı gece gündüz çalışılarak en az bir ay sürüyordu. Üstelik bu işlem için tek sette 20 kişi çalışıyor. Biz ise tekerlekleri sökülüp torna tezgahında işlemektense yeraltı torna tezgahıyla yerin 2,5 metre altında bir havuza gömerek işlemin uygulanmasını seçtik. Geliştirilen özel yazılım, hangi tekerleğin nasıl ve ne kadar tornalayacağını biliyor. Hangi ülke, hangi raylı sistem, hangi çapta tekerlek olursa olsun sistem bunu hesaplayıp otomatik ayarlıyor.” dedi.

Yeni sistemin günümüzde çok az firma tarafından üretilebildiğini, Türkiye'de ise bu sistemin en gelişmiş halini üretmenin gururunu yaşadıklarını söyleyen Nihan Dirin "Yeraltı torna tezgahıyla bir vagon, 10 dakikada tornadan geçiriliyor, yarım saat içinde kontrollerin yapılarak raylı sistem devreye alınıyor. Trenin seferden alıkonulmasıyla yaşanan yolcu kaybı, işçi kaybı gibi maliyetleri de minimuma düşürmüş olduk. Tüm bunlar raylı sistemleri işleten devletlerin, yerel yönetimlerin otomatikman tasarruf yapmasına neden oluyor.” diye konuştu.

TÜRK MÜHENDİSLERİN BAŞARISI

Dünyadaki raylı sistemlerdeki en önemli maliyetin tekerlek bakımından oluştuğunu ifade eden Nihan Dirin “Bu geleceğin projesi. Dünyada yapan var ve bu torna tezgahlarını Türkiye çok daha yüksek fiyatlara alıp kullanmak zorunda kalıyordu. Biz neden yapmayalım, diyerek yola çıktık. Türk makina mühendisleri olarak her şeyi yaparız ve buna inanmamız lazım. Biz inandık ve başardık. Yeni sistem, küresel sektördeki oyuncuları değiştireceği gibi Türkiye’ye rekabet üstünlüğünü de sağlayacak. Artık kendi ürettiğimiz yerli tezgahımızı hem ülkemizde hem de dünyada kullanıma sunduk.” dedi.

Proses Zirvesi
YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler