Markaküpü

GF Hakan Plastik 2018’i %14 büyüme ile kapatıyor, yeni hedef %15

GF Hakan Plastik, Teknoloji ve Eğitim Merkezi’nde medya mensuplarıyla bir araya gelerek 2018-2019 değerlendirmesinde bulundu.

GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler ve Pazarlama Müdürü Candan Mumcuoğlu ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmada 2018 yılının genel bir değerlendirmesi yapıldı.

Düzenlenen basın toplantısında sektör yayınlarının temsilcilerini ağırlayan GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, 2018 yılının özellikle yılın ikinci yarısında kurlardaki yükseliş ve dalgalanmanın tüm sektörleri etkilediğini ancak inşaat malzemeleri sektörünün hem maliyetlerin yükselmesi hem de finansal sıkıntıların daha derinden yaşanması sebebi ile diğer sektörlere oranlara daha fazla etkilendiğini belirtti. Besler “Uzun bir aradan sonra sektör negatif büyüme verdi. 2018 yılını eksi yüzde 1-yüzde 1,5 seviyesinde bitireceğini ön görüyoruz. 2019 yılında da inşaat pazarında negatif büyüme devam edecek gibi görünüyor. Bu zorlu dönemde ihracat, Türkiye ekonomisinin otomotiv ve tekstilden sonra üçüncü büyük sektörü olan inşaat için de nefes aldıran kanal oldu.” dedi.

YÜZDE 14’ÜN ÜZERİNDE BÜYÜME

2017 buluşmasında, 2018 yılında yüzde 10 büyüme hedeflediklerini hatırlatan Besler, böyle zor bir dönemde hedeflerinin üzerinde bir grafik sergileyerek yüzde 14’ün üzerinde bir büyüme gerçekleştirdiklerini kaydetti. Besler konuşmasında “GF Hakan Plastik olarak tüm bu gelişmeleri yakından izledik ve tabii ki etkilerini hissettik. 2018 yılı genel olarak iyi geçti. 2018 için koyduğumuz bütçeyi ilk 11 ayda tamamladık. Bu kadar zor bir yılda bile bu şekilde bir performans göstermek kolay olmadı. Elbette bunun birçok sebebi var. Biz üretimden, satışa, insan kaynağından, pazarlama ve finansa tüm faaliyetlerimizi üzerine kurduğumuz sağlam temelimiz ile 2018’i hem iç pazarda hem de ihracatta büyüyerek geçirdik. 2018 büyüme rakamımız yüzde 14’ün üzerinde gerçekleşti.” dedi.

TÜM ÇALIŞMALARIN MERKEZİNDE “İNSAN” VAR

2018 yılı içerisinde şirket bünyesinde gerçekleştirilen çalışmalara da değinen Batuhan Besler, yapılan tüm çalışmaların merkezine “insan”ı koyduklarını ifade etti: “Her ne kadar dijitalleşme hayatımızın bir parçası olsa da biz insan faktörünün çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle tüm çalışmalarımızı planlarken bunu göz önünde bulunduruyoruz. İç organizasyonlarımızda insan kaynağımızın eğitimi konusuna özen gösteriyoruz, bu nedenle yıl içerisinde farklı eğitimler düzenledik. Tüm dünyada uygulanan Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı programımızı 2017 yılı içerisinde başlatmıştık; 2018 yılında da sürdürdük. Bununla beraber “Değer Temelli Satış” ve “Tasarım Odaklı Düşünce” eğitimleri ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha doğru anlama ve onlar için daha yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmeye odaklandık. Üzerinde önemle durduğumuz bir diğer konu İş Sağlığı ve Güvenliği. ISG Haftası boyunca bir dizi etkinlik düzenlendik ve bu konudaki farkındalığımızı artırmaya çalıştık.”

2018 yılında yüzde 14’ün üzerinde büyüme kaydeden GF Hakan Plastik, 2019 yılı için yaklaşık yüzde 15 büyüme hedefliyor. Basın toplantısının sonunda medya mensuplarıyla beraber borudan masa lambası yapımına yardım eden GF Hakan Plastik çalışanları ile keyifli dakikalar eşliğinde toplantı son buldu.

YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler