Markaküpü

Ülker: Kuru, ihracat fırsatına dönüştürdük

Robot Yatırımları

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, kurun şok artışını avantaja çevirdiklerini ve Türkiye'yi ihracat üssü olarak aldıklarını açıkladı.

Yıldız Holding Başkan Yardımcısı Ali Ülker, şirkete satın almaya yoluyla, kattıkları markaların detayını paylaştı.
Hindistan yatırımlarından, Nijerya’ya ve Afrika'da nasıl bir gelişme izleyeceklerine kadar, kurum stratejilerini paylaşan, Ülker, şöyle konuştu:

YILDIZ HOLDİNG 2018 HEDEFLERİNİN NERESİNDE?

"2018’de, kalıcı olarak hangi pazarlarda konumlanacağımıza, yatırımlarda, tamam mı, devam mı ya kadar ki, kararların verildiği bir yıl oldu. Bu yılı, Türkiye'de de beklentilerimizin üzerinde bütçe aşımı ile bitiriyoruz.

Ekonomik dalgalanmalardan en az etkilenen sektörlerden biri gıda oldu. Söz gelimi, gıdada tıştırmalıklar karlıydı. Kuruşla ile satılabilen,1 lira gibi bir sınırın konduğu bir sektörde, ilk yarıyı iyi geçirdik.

YILDIZ HOLDİNG 3. ÇEYREKTE NE KADAR ZAMLANDI

2018’in, üçüncü çeyreğinde, ekonomik baskıyla beraber, fiyatlarımızı 1 liranın üzerinde konumlandırdık. Hiç istemediğimiz 1 lira sınırını aştık, yine de piyasalar bu fiyatları kabul etmek durumunda kaldı. Gemi demirliyken herkes kaptandır. İş, fırtınalı havada kaptanlıkta. "
Türkiye'de yüksek enflasyona karşı, bir dizi tedbir alındığını belirten Ülker, kurdaki baskının hafiflemesiyle, enflasyondaki düşüş, beklentilerinin kendilerini yatırımlardan alıkoymadığını söyledi.

YILDIZ HOLDİNG, 2018’DE NE KADAR BÜYÜDÜ?

Ülker, holdinge satın almalarla katılan, İngiliz markalarının, birçok pazarın kapısını açtığına dikkat çekerek, şöyle konuştu:
"Gerçekleştirdiğimiz dönüşümle 2018'de toplam büyümemizi yüzde 22'lere çıkardık ve yılı 50 milyar liranın üzerinde bir ciroyla kapatacağımızı düşünüyoruz.

2019’DA GRUP GAZ KESECEK Mİ?

2019’un ilk iki çeyreğinde ekonomide küçülme beklenirken, Grup’un gaz kesmeyeceğini belirten, Ülker, “Enflasyona karşı Grup firmaları karlı olmazsa sermayeden yer, her bir firmayı karlı tutmak temel hedef olmalı. 2019 ajandamızda, sürdürülebilirlik ve dijital dönüşüm var.
Temel konumuz, hayat tarzı olarak dijital dönüşümü içselleştirmek. Artık, dijital teknolojiyle mekandan bağımsız toplanıyoruz. Küresel dünya, artık daha dijital. Biz de, kurduğumuz Ar-Ge ve İnovasyon birimimizle, ‘Nasıl hızlı, ucuz üretir, daha ulaşır oluruz’a yanıt arıyoruz." dedi.

Robot Yatırımları
YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler