Markaküpü

Türk ihracatçısı gözünü Çin pazarına dikti

Maktek İzmir

Çin’de düzenlenen “Çin İthalat Fuarı”na, Türkiye 725 metrekarelik stantta 38 firma ile katılarak ülkeye yapılan ihracatı arttırmak için ürünlerini sergiledi.

Çin’in Şanghay şehrinde 5-10 Kasım 2018 tarihlerinde düzenlenen “Çin İthalat Fuarı”nda, Türkiye rüzgarı esti. Türkiye, fuara 725 metrekarelik stantta 38 firma ile katılarak Türkiye’nin Çin’e yaptığı ihracatı arttırmak için ürünlerini tanıttı.

Çin İthalat Fuarı’na Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), info stant ile katılarak Ege Bölgesi’nde üretilen gıda ve sanayi ürünlerinin tanıtımını yaptı.

“30 TRİLYON DOLAR, TÜRK İHRACATÇILARINI HEYECANLANDIRDI”

Çin’in ilk kez ithalat fuarı düzenlediğini belirten Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaretin Türkiye aleyhine ilerlediğini ve amaçlarının Çin’e karşı verdiğimiz dış ticaret açığını azaltmak olduğunu dile getirdi. 

Çin’in ithalat fuarı düzenleme kararını dışa açılma politikasında dönüm noktası olarak nitelendiren Girit, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugüne kadar ihracat odaklı bir politika izleyen Çin’in bundan sonraki süreçte daha dengeli bir dış ticaret politikası tercih edeceği anlaşılıyor. Çin Devlet Başkanı Xi Jinping fuarın açılış konuşmasında 1,3 milyar nüfusa sahip Çin’in önümüzdeki dönem ithalatın artırılması için gümrük tarifelerinin ve ithalat sırasında oluşan maliyetlerinin azaltılması için adımlar atılacağı müjdesini verdi. Jinping konuşmasında önümüzdeki 15 yıllık dönemde Çin’in mal ithalatının 30 trilyon doları, hizmet ithalat rakamlarının ise 10 trilyon doları aşacağı bilgisini paylaştı. Bu yaklaşım Çin’e ihracatını arttırmak isteyen Türk ihracatçılarını heyecanlandırdı.”

Robot Yatırımları
YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler