Robot Yatırımları

En iyi buğdayla teknoloji Türk makarnasında buluşuyor

Hakan Ömer Gider

Dünyada en kaliteli buğdaylardan birini üreten Türkiye, yine ileri bir teknolojiyle elde ettiği, kaliteli durum buğdayı ile dikkatleri çekiyor. Dünya üretiminin üçte birini tek başına üreten İtalya'ya bile ihracat yapan 5. büyük Türkiye'nin makarnası 152 ülkenin sofrasına gidiyor.

Dünyanın en kaliteli buğdaylarından birini üreten Türkiye, 1922'de erişte üreterek girdiği sektörde, 1997'de İtalya'dan sonra, 137 bin tonla dünyanın en büyük ikinci makarna üreticisi oldu. Dünya teknolojileri ile üretimini sürdüren Türkiye, en büyük üretici ve tüketici konumundaki İtalya'nın da, makarna aldığı bir ülke olarak dikkatleri çekti. 1997'de toplam buğdayın yüzde 30'unu makarnalık olarak üreten Türkiye bu tarihten sonra, devlet politikalarıyla yüzde 8'e kadar düşmüştü. 2018'de yüzde 15'lik bir büyümeyi yakalayan Türkiye, 5 yıl içinde 1 milyar dolarlık ihracatı hedefliyor.


Türkiye'nin üst düzey teknoloji kullanarak ürettiği makarnada kullandığı triticum durum buğdayı, sert taneli, kesiti camsı, diğer buğdaylara göre daha iri ve amber renkli, ince kabuklu ve daha yüksek proteinli özelliğiyle dünyada dikkatleri çekiyor.

Türkiye, 2018 yılının Ocak – Eylül döneminde 153 ülkeye 409 milyon dolarlık makarna ihraç etti. Türkiye’nin makarna ihracatı 2017 yılının ilk dokuz aylık döneminde ise; 356 milyon dolar olmuştu. Makarna ihracatı 2018 yılında yüzde 15 gelişim gösterdi.

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Terci, dünya makarna ithalat pazarının 10 milyar dolara ulaştığını, Türkiye’nin 2018 yılında sağladığı yüzde 15 artış hızını sürdürdüğü takdirde 5 yıl içinde makarna ihracatında 1 milyar dolar barajını aşabileceğini ifade etti.

Makarna ihracatımızın 2014 yılında 508 milyon dolar seviyesine çıktığını anlatan Terci, “Türk ekonomisinin üzerindeki kara bulutları, üretimimizi ve ihracatımızı arttırarak dağıtabiliriz. Makarna ihracatımızda bu yıl 2014 yılındaki tarihi seviyeyi de aşacağız. 2018 yılının Ocak – Eylül döneminde 409 milyon dolarlık ihracata imza attık. Makarna sektörünün ihraç pazarlarındaki çeşitlilik bizleri hedeflere ulaşma konusunda cesaretlendiriyor” şeklinde konuştu.

Robot Yatırımları
YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler