Festo

Mercedes-Benz Türk, akıllı eldiven kullanıyor

ST Endüstri Radyo

Mercedes-Benz Türk, 'Thread In Motion' tarafından geliştirilen 'akıllı eldiven'ler ile kayıplarını minimuma indirip, süreçlerini şeffaf ve kontrol edilebilir hale getirdi. 

Mercedes-Benz Türk'ün günümüz teknolojilerini kullanarak süreçleri daha verimli ve ergonomik hale getirmek amacıyla akıllı eldivenlerin kullanımına karar verdiğini ve 'Thread In Motion' tarafından özel olarak geliştirilen 'akıllı eldiven'leri Temmuz 2018’den bu yana kullanmaya başladıklarını söyleyen Mercedes-Benz Türk Otobüs Üretiminden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Bülent Acicbe; "İstanbul Hoşdere otobüs fabrikamızda 17 tane akıllı eldiven kullanıyoruz. Bunların 12'si malzeme akış sorumluları, 5 adedi ambar yönetimi çalışanlarında bulunuyor. Akıllı eldiven kullanımı sayesinde lojistik süreçler, diğer süreçler ile paralel biçimde yapılabiliyor. Böylece kayıplar minimum seviyeye inerken, süreç daha şeffaf ve kontrol edilebilir hale geliyor. Verimlilik artıyor ve zaman daha efektif kullanılıyor" dedi. Bülent Acicbe; Endüstri 4.0 seviyesine geçişte önemli rol oynayan giyilebilir teknolojiler konusunda yaptıkları yatırımları paylaştı. 

Mercedes-Benz'in yapılanmasını ve yakın dönem iş gündeminizi anlatmanızı rica ediyoruz. 

Mercedes-Benz Türk A.Ş. 1,14 milyar avro’yu aşan yatırım hacmiyle bugün Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli yatırımlarından birisi konumunda. 6 bin 800 çalışan istihdam eden şirketimizin ülke çapındaki bayi ve satış sonrası hizmetler ağında 4 bin 500 kişi çalışıyor. Daimler-Benz AG’nin yüzde 36 ortaklığı ile 1967 yılında Otomarsan ünvanıyla İstanbul'da kurulan Mercedes-Benz Türk, O302 tipi otobüslerin üretimine 1968 yılında başladı. Daimler AG’nin Mercedes-Benz Türk sermayesindeki payı yüzde 67. Üretime başladıktan sadece 2 yıl sonra, 1970 yılında ihracata başlayan şirket, 1984 yılında Mercedes-Benz Türkiye Genel Mümessili oldu. 1986 yılında ise Türkiye'nin büyüme potansiyeline paralel olarak İç Anadolu'da Aksaray şehrinde kamyon fabrikasını üretime geçirdi.

Günümüzde İstanbul’da Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda şehirlerarası ve belediye tipi otobüsler, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda ise orta ağır ve ağır sınıf kamyonlar ve çekiciler üreten Mercedes-Benz Türk’ün tesisleri, Daimler AG’nin geliştirme ve üretim ağının önemli parçalarını oluşturuyor. Şirket, Türkiye’de üretilen modelleri de kapsayan ürünlerinin yurtiçi satışlarını ve ihracatını da yapıyor. Ayrıca Mercedes-Benz Türk, Mercedes-Benz marka hafif ticari araç ve Daimler AG çatısı altındaki tüm otomobil markalarının ithalatını ve satışını da gerçekleştiriyor. 

Thread In Motion’nın akıllı eldivenlerini fabrikanın hangi bölgesinde kullanıyorsunuz? Giyilebilir teknoloji ile birlikte çalışmalarınızda ne gibi iyileştirmeler oldu?

Akıllı eldivenler Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda aks, motor, egzos, depo ve iç bakım kapakları ön hazırlık bölgelerinde kullanılıyor.  Akıllı eldiven öncesi ambar bölümü çalışanları, malzemelerin bulunduğu Tannenbaum araçları göz ile kontrol ederek boşalan malzemeleri yerine koyuyorlardı.  Akıllı eldiven sonrası eksik olan malzemeler akıllı eldiven ile okutulmaya başlandı. Bu okuma ile nakil ihtiyacı oluşturulması ve bu bilgilerin ambarın iş yüküne düşmesi mümkün oldu. Bu şekilde akıllı eldivenler sayesinde malzemeler toplanıp ilgili araca gönderiliyor. Akıllı eldiven kullanımı ile lojistik süreçler, diğer süreçlere paralel bir şekilde yapılabiliyor. Böylece kayıplar minimum seviyeye iniyor, süreç daha şeffaf ve kontrol edilebilir hale geliyor. Verimlilik artıyor ve zaman daha efektif kullanılmış oluyor.

Projede ne tür verimlilikler sağlandı?  Nasıl ölçümlediniz, detaylandırır mısınız?

Akıllı eldivenlerin üzerinde bulunan 32 sensör ve iletken iplik teknolojisi sayesinde Mercedes-Benz Türk çalışanlarının çalışma koşulları iyileşiyor ve daha hızlı ve verimli bir süreç elde ediliyor.  Giyilebilir teknolojiye sahip akıllı eldivenler sayesinde otobüs fabrikasının ambar bölümü çalışanlarının, her bir barkod okumasında harcadıkları zaman, elle besleme terminallerine oranla kısaltarak zaman tasarrufu elde ediliyor. 
 

Endüstri 4.0
YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler