Beijer

Leuze Electronic, Ar-Ge'ye odaklandı

ST Endüstri Radyo

The Sensor People olarak, Leuze Electronic yenilikçi ve etkin adımlar ile gerek standart uygulamalarda, gerekse müşteriye özel High-End çözümleri sayesinde doğru partner olmaya devam ediyor.

Endüstride 60 yılı aşkın tecrübesi ile bir çok yeniliğe ve gelişime imza atan, Leuze Electronic, Endüstri bakış açısıyla ve müşterinin taleplerini, gelecekteki ihtiyaçlarını öngörerek çözen yaklaşımı ile dikkat çekiyor.

Leuze Electronic Türkiye ve Ortadoğu Genel Müdürü Tolga Çorman, ST Endüstri Radyo’da, Murat Bayar’ın hazırlayıp, sunduğu Teknoloji Gündemi’nin konuğu oldu.


LEUZE ELECTRONİC, NEDEN AR-GE’YE BU KADAR ODAKLI?

Leuze Electronic olarak, bizim, 60 yılı aşkın endüstri tecrübemiz var.

Ve bu tecrübe ile bugüne kadar sektörde bir çok yeniliğe, gelişime imza attığımızı söyleyebilirim.

Tabii ki bunu da yoğun araştırma ve geliştirme çalışmaları ile yapıyoruz. Dünya çapında 4 Ar-Ge merkezimiz bulunuyor. Bunlardan ikisi Almanya’da. Diğerleri ise Amerika ve Singapur’da.

Ar-Ge merkezlerimizin altında ise ürün ve teknoloji gruplarına ayrılmış bölümler var. Bunlardan ilki  algılama, yani sensörler. İkinci bölüm ise ölçüm sensörleri, veri aktarım sensörleri, üçüncü bölümde  otomatik tanımlama, akıllı kameralar ve son olarak da endüstriyel güvenlik bölümü, bulunuyor.

Her ayrı ürün grubu için uzman ürün müdürleri ve Ar-Ge mühendisleri ile araştırma geliştirme faaliyetlerini yürütüyoruz. 

Ayrıca bu ürün grupları ile matrix yapıda çalışan farklı uzmanlık birimleri de mevcut. Mesela opto-elektronik ve elektronik Ar-Ge, yazılım mühendisliği ve yazılım geliştirme bölümü, güvenlik ve güvenlik standartları ile ilgili ayrı bir uzmanlık bölümü ve yine endüstriyel arayüzler ve veri iletişim konularında Ar-Ge yapan farklı birimler mevcut.


ENDÜSTRİ 4.0 İLE ÖN ALMAK …


Ar-Ge çalışmalarımız esnasında ise yine ayrı bir birim olarak çalışan Endüstri 4.0 bölümü ile her zaman Endüstri 4.0 gibi yeni trendleri de takip ediyoruz. Odak endüstrilerimizde ve uygulamalarda müşterilerimize hangi yeni çözümleri sunabiliriz bunlara bakıyoruz.

Endüstri bakış açısı ile ve Voice of Customer dediğimiz yani müşterinin taleplerini gelecekteki ihtiyaçlarını öngörerek ürünler ve çözümler geliştiriyoruz. Kolay kullanılabilen, kolay programlanabilen ve işletme içinde veri arayüzleri ile kolay ulaşılabilen ürünler geliştirmek Ar-Ge mühendislerimizin sürekli gündeminde olan bir konu. 

Leuze Electronic Türkiye’nin, 2019 yol haritası ne olacak?

2019 zor bir yıl olacak. Bir çok belirsizlik olmasına rağmen biz hızlı büyüme politakımızı devam ettireceğiz.  Bu arada sağlıklı ve uzun dönemli bir büyüme içinde kendi içimizdeki iyileştirmeleri ve çalışmalara da hız veriyoruz. 

Organizasyonumuzu daha güçlü ve yetkin hale getirmek için hem kadroyu büyütmeye hem de ekibimizi daha yetkin daha uzman hale getirebilmek için yurtiçi,  yurt dışı eğitimlere ağırlık veriyoruz ve 2019 ‘da da vereceğiz.
 
2019 ‘da önem vereceğimiz konulardan bir tanesi de 2018’ de sorumlu olmaya başladığımız Ortadoğu bölgesine ağırlık vermek ve buradaki potansiyelleri tespit edip büyüme stratejileri belirlemek ve bu bölgedeki bilinirliliğimiz arttırmak.

Çok geniş bir coğrafya ve farklı ülkeler, farklı kültürler, ekonomiler var. Farklı endüstri ve müşteri yapıları mevcut. Her biri için, ayrı ayrı çalışmak , odaklanmak ve strateji geliştirmek gerekiyor. Ama kısa bir süre içinde bu bölgede beklediğimiz potansiyeli elde edeceğimizi düşünüyorum.


LEUZE ELECTRONİC TÜRKİYE’NİN GÜNDEMİ NE?

Leuze Türkiye, özelinde 10 senede iyi bir yol kat ettik. Tercih ve talep edilen bir firma haline geldik.

Bir çok sektörde faaliyet gösteren farklı müşteriler ile çalışıyoruz.

Bundan sonraki dönemde odaklandığımız sektörlerde daha fazla etkin olmak ve çözümler geliştirmek için çalışacağız.

LEUZE ELECTRONİC’TE, SEKTÖREL BRANŞLAŞMA VAR MI?
 

Evet, sadece sektörel olarak çalışan, sadece otomotiv, makine imalatı ve lojistik gibi sektörlere odaklı, endüstri müdürlerimiz var. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına odaklanmaktayız.

Onlar için şu anda,  gelecekte ne yapabiliriz, hangi ürünleri ve çözümleri geliştirebiliriz, buna bakacağız.

Sadece teknoloji olarak da değil, müşterilerimize lojistik anlamında ve operasyonel olarak nasıl daha fazla destek olabiliriz, işlerini nasıl kolaylaştırabiliriz bunların üzerinde daha çok düşüneceğiz. 

Radyo Programını Dinleyin

Endüstri 4.0
YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler