Halıcı

AİMSAD: Eğitime Endüstri 4.0’a konseptini yerleştiriyoruz

Endüstri 4.0 Zirvesi ve Sergisi’nin öğleden sonraki oturumları başladı. MAKFED Üyesi derneklerin bir araya geldiği ve Endüstri 4.0 yatırım örneklerini anlattığı panelde AİMSAD Üyesi Serkan Necipoğlu konuşma yaptı.

Dergi

Ağaç İşleme Makine ve Yan Sanayisi İş Adamları Derneği (AİMSAD) Eğitim Komitesi Başkanı Serkan Necipoğlu, Endüstri 4.0 Zirvesi ve Sergisi’nde şu şekilde konuştu: “Endüstri 4.0 çok duyuluyor ama herkesin aklında doğru şeyi uyandırıyor mu bilmiyorum… Hepimizin cebinde telefonlar var, hatta gayet akıllılar; makinalar artık çok akıllı işler yapıyor ama bunların hepsi Endüstri 4.0 mıdır? Aslında konunun bilgiyle alakası var. Bilginin yönetimi ve idaresi önemli… Hepsinden önemlisi bunun çok yukarı bir seviyeye yerleştirilmesiyle olan alakasıdır. Bilginin nerede ve nasıl, hatta ne durumda olduğu çok önemli. Endüstri 4.0 büyük fabrikalarda çok eskiden beri vardı ama bu dataların fabrikaların içerisinde yerel olarak kalmasındansa, herkesin paylaşımına açılması yani herkese açık olması önemliydi; ortak bir şey olsun denildi… Bu da son dönemlerde çok duyduğumuz Cloud ile örtüşmektedir.”

“AKADEMİSYEN, ÖĞRENCİ VE SANAYİCİ BİR ARADA”

Endüstri 4.0 sürecinin son dönemdeki eğitim alanında uyguladıkları çalışmaları örnekleyen Necipoğlu “Yaptığımız çalışmalar hakkında şöyle örneklemede bulunayım: Az evvelde söylediğim gibi Eğitim Komitesi Başkanıyım demiştim… Eğitimde 4.0 nasıl yapılabilir? Acaba bir okulda anlatılabilen bir şey başka bir okulda da anlatılabilir mi? Ya da bir öğretmenin anlattığını tüm öğrencilerin duyması nasıl gerçekleşir? Aldığım görev itibariyle kendim ve ekibim bu konu özelinde bir şeyler düşündük. Güzel bir portal üzerinde çalışmaya karar verdik. Sanayiciler çözüm arıyor, diğer yandan akademisyen çok güzel bilgi biriktirmiş ama nereye monte yapacağını bilemiyor. Bu noktada bir çatı kurmaya karar verdik. Akademisyen, öğrenci ve sanayici… Bununla ilgili erişimin kolay olacağı motorlar yazdık. Herkes kendi ilgi alanını ve neyle ilgilendiğini oraya yerleştirdi. Öğrenci de buna dahil oldu. Çeşitli kullanım yerleri geliştiriyoruz. Bu da Endüstri 4.0 dediğimiz konseptin eğitimde uygulanan versiyonudur.

“İNSAN FAKTÖRÜ YAVAŞ YAVAŞ ÜRETİMİN DIŞINA ÇIKMAYA BAŞLIYOR”

“Makina tarafında da ise birbiriyle konuşan makinalar var.” diyen Serkan Necipoğlu son olarak şunları kaydetti: “Makinalar bu kadar akıllı ve başarılı olunca insan faktörü yavaş yavaş üretimin dışına çıkmaya başlıyor. Bunun iyi ve kötü yanları var… Sanayiciler olarak amacımız mühendisliği bunun üzerine yapmak. İnsanlarla ne yapacağımızı çok dikkatli ele almamız lazım. Bu kavram bize batıdan geliyor, doğduğu yer orası… doğuş sebebi ihtiyaçtandır.”
 

YORUM EKLE
İlişkili Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler