20-23 Aralık tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen ST Endüstri Zirveleri, her yıl olduğu gibi bu yıl da ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Depolama ve İntralojistik Çözümleri Zirvesi, Robot Yatırımları Zirvesi, Proses Otomasyonu Zirvesi, Endüstri 4.0 Zirvesi, Enerjisini Üreten Fabrikalar Zirvesi ve Depreme Dayanıklı Binalar Zirvesi olmak üzere 6 zirvenin bir arada gerçekleştiği organizasyona katılım hayli yüksekti.

NEDEN KARANLIK DEPOLAR?

Bu yıl ilki gerçekleştirilen Depolama ve İntralojistik Çözümleri Zirvesi’nde ise birbirinden değerli konuklar sahnede yaptıkları sunumlarla ziyaretçilerle bir araya geldi. Fuar katılımcılarından olan Lodamaster CEO’su Emre Erdem’in “Robotların Depoları Fethi ve İnsansız Karanlık Depolar” sunumu ziyaretçilerin dikkatini çeken sunumlar arasında yer aldı.

Sunumuna “Neden Karanlık Depolar?” sorusuyla başlayan Erdem, karanlık depoların aydınlatma ve ısınma ihtiyaçları olmamasından kaynaklı enerji tasarrufu getirdiğini; depo içi basit işlerde sürekli çalışacak insan bulunamadığını, bulunsa da elde tutulamadığı; lojistikte reaksiyon süresi ihtiyacının her geçen gün arttığını ve bunun hız gerektirdiğini ve dünyada her geçen gün daha az depo alanı bulunabildiğini söyledi.

Karanlık depo teriminin ilk olarak, DC Velocity dergisi yazarı Ben Ames tarafından, malzeme elleçleme ekipmanlarının tamamen otomatik olduğu ve depolarda insana olan ihtiyacın tamamen ortadan kalktığı bir konsept olarak tanımlandığını söyleyen Erdem, karanlık depo konseptlerinin yarı otomatik ve tam otomatik tipleri bulunmakta olduğunu ve konsepte yapılacak teknolojik yatırımların maliyetinin, getireceği tasarruflarla dengelenmesi gerektiğini söyledi.

DEPOLARDAKİ BAŞLICA 3 FİZİKSEL HAREKET

Depolardaki başlıca fiziksel hareketleri 3 kategoride sınıflandıran Erdem, bu hareketleri al-bırak, getir-götür ve ayrıştır-birleştir olarak tanımladı. Karanlık depolar için gerekli bileşenler hakkında bilgiler veren Erdem, konsepti 3 temel bileşene şu şekilde ayırdı; karanlık depo yönetim yazılım platformu (DAWAS), Al-Bırak robotları ile Getir-Götür AMR’lerin kullanımı ve konveyörler, sorter sistemleri, stoklama sistemleri gibi klasik depo içi otomasyonlarının kullanımı. 

Sunumunu karanlık depo konseptlerinin uygulandığı depolardan video örnekleri ile sonlandıran Erdem, bu alanda dünyadaki başlıca örnekleri dinleyicilerle buluşturdu.

GLOBAL İNTRALOJİSTİK ÇÖZÜMLER SUNUYOR

2011 yılında kurulan LODAMASTER Grup; Türkiye, Danimarka ve Polanya'daki merkezleri üzerinden konveyör otomasyon sistemleri, sorter sistemleri, araç yükleme/boşaltma sistemleri, sipariş toplama ve diğer depo teknolojilerini içeren global intralojistik çözümler sunuyor.

Depo otomasyonları, yükleme boşaltma operasyonları ve verimlilik projelerindeki tecrübeleri sayesinde Türkiye intralojistik sektörünün önde gelen şirketlerinden birisi olan Lodamaster, şirketlerin introlojistik ve malzeme taşıma süreçlerindeki yeteneklerini keşfetmek ve hızlandırmak için çalışıyor.
 

FUTURE OF MOBILITY ETKİNLİĞİNDE OTONOM MOBİL ROBOT RÜZGARI FUTURE OF MOBILITY ETKİNLİĞİNDE OTONOM MOBİL ROBOT RÜZGARI