2021'DEN 2022'NİN İLK YARISINA DEK YÜKSELEN 3PL GELİRLERİ HALA DÜŞÜŞ EĞİLİMİNDE

"Vites Düşürme: En Son Küresel ve Bölgesel Lojistik Maliyetleri ve Üçüncü Taraf Lojistik Pazar Eğilimleri ve Görünümü" başlıklı rapor, yakın geçmişe ve gelecekte neler olabileceğine bir göz atarak 3PL pazar verileri ve analizi ile dolu.

2021 küresel 3PL gelirlerinin %31,5 artışla 1,4 trilyon dolara ulaştığı bilgisine yer verilen raporda, bu modelin 2022'nin ilk yarısına kadar devam ettiği ancak üçüncü çeyrekte, tüketici talebi ve tedarik zinciri operasyonlarının dengelenmesiyle birlikte bu gelişmiş ülkelerde okyanus nakliye oranları ve yurt içi nakliye oranlarının "düşmeye" başladığını, her şeyin düşüş eğilimine geçtiği belirtiliyor.

Raporda, 2023 yılı için uzun vadeli yüksek yapısal enflasyonu engellemeye yönelik sıkılaştırıcı para politikalarının Avrupa, ABD ve küresel ekonomiyi resesyona sokacağı öngörülüyor.

2023'ten 2025'e kadar daha sessiz küresel 3PL büyümesine yol açacaktır. 2025 yılına kadar, küresel 3PL pazarı 1,6 trilyon dolara ulaşmalıdır.

Raporda, "Lojistik döngüsel bir sektör ve talep yıkımı 2023'te büyümesini olumsuz etkileyecek. İyi tarafı, 2022 Çin'in Sıfır-COVID politikasını tersine çevirmesi ve birçok Güneydoğu Asya ülkesinin açılmasıyla sona eriyor. Bu, 2023'e girerken Asya'da talebi artıracak ve genel küresel 3PL endüstrisine bir arka rüzgar sağlayacaktır. Esasen bir COVID iyileşme gecikmesidir ve gelişmekte olan dünyanın çoğunu, 2021 ve 2022'de olağanüstü büyüme gören gelişmiş kardeşlerine kıyasla daha yüksek bir büyüme moduna getirecektir. Bu, 2023'ten 2025'e kadar daha sessiz küresel 3PL büyümesine yol açacaktır. 2025 yılına kadar, küresel 3PL pazarı 1,6 trilyon dolara ulaşmalıdır.” ifadeleri kullanıldı.

ÇİN'İN SAHAYA DÖNMESİ BÜYÜMEYİ ARTIRACAK

lojistik maliyetleri ve 3PL küresel gelirleri için tahmini 3PL büyüme oranlarına bakıldığında, göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli etkenler olduğunu açıkladı:

"Büyümenin çoğu Çin'in yeniden açılmasından gelecek. Temel olarak orada bir gecikme var. Çin, ABD'nin Haziran 2020'de yaptığı gibi geri dönmeyecek, ancak geri dönecek ve lojistik tarafında ve ayrıca 3PL gelir tarafında [olan] şeyleri artıracak. Asya'nın, Kuzey Amerika ve Avrupa'nın yanı sıra gelişmekte olan dünyaya yeniden katılmasıyla, büyümenin büyük bölümünü yönlendirecek olan şey bu." dedi.

Çin'in ekonomik olarak ABD kadar hızlı bir şekilde yeniden ortaya çıkmasının muhtemel olmadığı, aynı zamanda sağlam bir küresel 3PL arka rüzgarı olmaya devam ederken, Rusya-Ukrayna çatışmasının lojistik bir ters rüzgar olmaya devam ettiği belirtildi.

Makroekonomik temelde, tüketici talebi düşerken, istihdam artışının hala sağlam olmasıyla birlikte, talebin hala biraz sabit kaldığı belirtilirken, ABD ve Avrupa'da bir resesyon olasılığı devam etse de, birkaç ay önce bile belirtildiği kadar şiddetli olmasının beklenmediği söyleniyor.  

Oranlarda bir miktar dezenflasyon göreceğiz ve bu daha düşük 3PL gelirlerine ve daha düşük lojistik maliyetlerine aktarılacak.

Pandemiden diğer gelişmiş ülkeler kadar hızlı çıkmadığı için Çin'in bir gecikme yaşaması beklenirken, gelecekte bazı lojistik maliyetleri ve 3PL gelirlerini artırmasının muhtemel olduğu kaydedildi.

MITSUBISHI FORKLİFT TÜRKİYE PAZARINA GİRİŞ YAPTI MITSUBISHI FORKLİFT TÜRKİYE PAZARINA GİRİŞ YAPTI

"Ama öncelikle, bu yıl oldukça yumuşak geçecek" denilen raporda, "Bunu yurtiçi kamyon yükü hacimlerinde zaten görüyoruz ve kesinlikle okyanus navlun oranlarında görüyoruz. 3PL piyasası enflasyondan yararlanıyordu ve şimdi pipere ödeme yapmanın zamanı geldi. Oranlarda bir miktar dezenflasyon göreceğiz ve bu daha düşük 3PL gelirlerine ve daha düşük lojistik maliyetlerine aktarılacak.” ifadeleri kullanıldı.

Pandemi öncesi 2019 ile karşılaştırıldığında küresel 3PL piyasasının mevcut ve gelecekteki durumuna bakıldığında Armstrong, oranların artmasıyla birlikte pazarın gelir açısından daha yüksek bir seviyeye inmesinin muhtemel olduğunu söylerken, "2023'teki vites küçültmeden sonra, pazar daha geleneksel seviyelere daha uyumlu olacak" ifadelerini kullandı.