Tüketicilerin ilgisini canlı tutmak için üreticiler, rekabetin yoğun olduğu küçük ev aletleri sektöründe sürekli olarak yeni ve daha iyi ürünler piyasaya sürmeye devam ediyor. Bu pazarda tasarım estetiği, performans yetenekleri, enerji verimliliği ve akıllı teknolojilerin dahil edilmesi, tüketici tercihlerini etkileyen önemli değişkenlerdir. Küçük ev aletleri pazarı, tüketicilerin günlük yaşamlarını iyileştirmeyi amaçlayan, zamandan tasarruf sağlayan ve kullanışlı çözümlere yönelik artan talebi karşılayan geniş bir ürün yelpazesi sunan dinamik ve esnek bir sektör. Küresel küçük ev aletleri pazarının, tahmin dönemi boyunca %60.20'lik bir Bileşik Büyüme Oranı ile 2023 yılı verilerine göre 103.17 milyar dolardan 2030'a kadar 8 milyar dolara çıkması bekleniyor.

ÇİNLİ FİRMALARIN YATIRIMININ ARTMASI BEKLENİYOR

Goldmaster Tedarik Zinciri ve Ürün Geliştirme Direktörü Murat Kadal, sektörün 2023 yılı değerlendirmesini şu sözlerle yapıyor:

"Küçük ev aletleri sektörünün ülkemiz ve dünya açısından sahip olduğunu önemi gayet iyi biliyoruz. GfK 2023 verilerini incelediğimizde dünyada küçük ev aletleri sektöründeki payın %8 olduğunu görüyoruz. Ülkemiz açısından ise bu oran %14 olarak belirtilmektedir. Dünya genelinde bir önceki yıla göre sektörlerde dolar bazlı daralma yaşanırken küçük ev aletleri sektöründeki oran aynı kalmıştır."

ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI

Murat Kadal, bu sonuçları sektör paydaşlarıyla gerçekleştirdikleri analizlerle incelediklerinde şu sonuçlara vardıklarını söylüyor:"Küçük ev aletleri sektörü ülkemizde ve dünyada benzer bir eğilime sahiptir. Ülkemizde küçük ev aletleri sektöründeki oranın yüksek olması, insanlarımızın ev ile bir duygusal bağ kurması ve ayrı bir önem vermesiyle ilişkilendirilebilir. Normal koşullarda küçük ev aletleri sektöründe artış olurken; olağan dışı durumlarda en geç etkilenen sektörlerden biri küçük ev aletleri sektörü olarak değerlendirilebilir. Bitmiş ürünlerin ithalatında konulan ek vergilerin artması sektörün ana kaynağı olarak ifade ettiğim Çinli firmaları ülkemize yatırım yapmaya teşvik edecektir. Çinli firmaların ihracatının genel olarak %60’ı ülkemiz ve etrafında olduğundan dolayı bu durum yeni bir oyun kurma gerekliliğini işaret etmektedir. Çin’i ana kaynak olarak belirttiğim küçük ev aletleri sektörü için uzun yıllardır söylediğim gibi artık ülkemiz ana oyuncu olarak yüksek sesle ifade edilmeye başlanmaktadır."

SATIŞ ORANLARI YÜZDE 80 ARTTI

Goldmaster olarak şirkete ilişkin 2023 yılı değerlendirmesini de paylaşan Kadal, şunları söyledi:

"Küçük ev aletleri sektöründe ana oyuncu olarak devam etmeye ve var olan pazar payımızı yeni iş birlikleriyle kuvvetlendirilerek ihracat yaptığımız ülke sayısını arttırmayı amaçlıyoruz. E-ticaretin belirgin şekilde yaygınlaştığı 2023 yılında geçmiş dönemde planladığımız yatırımları gerçekleştirerek satış oranımızı %80 artırmaya başardık. Bununla birlikte ihracat anlamında özellikle Rusya ve Romanya pazarı başta olmak üzere ülkenin güçlü firmalarıyla kurduğumuz iş birlikleri sayesinde yeni pazarlara giriş yapmış olmanın heyecanını birlikte yaşadık. Enflasyonun kontrol dışında arttığı bir dönemi tedarikçi, çalışan ve müşteriler olarak ifade ettiğim değerler bütünü üçgeninde etkisini daha düşük seviyelerde tutmayı başardık."