Bosch Grubu, Johnson Controls’ün konut ve hafif ticari ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme işini satın alarak tarihindeki en büyük satın alma işlemini tamamladı. Bu hamleyle Home Comfort işkolunun satışları 8 milyar Euro’yu aştı ve çalışan sayısı 25 bine yükseldi. Şirket, özellikle Amerika ve Asya’daki varlığını güçlendirerek küresel HVAC pazarında lider oyunculardan biri haline geldi. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hartung, “Bu satın alma Bosch’u daha güçlü ve dengeli bir konuma taşıyor” dedi. Yeni dönemde Bosch, enerji verimli iklimlendirme çözümleriyle dünya çapında büyümeyi hedefliyor.
Şirket, Tarihindeki En Büyük Satın Alma İşlemini Tamamladı
Bosch Grubu, Kurumsal 2030 Stratejisi’nde bir sonraki dönüm noktasına ulaşıyor ve sürdürülebilir büyümeye odaklanmaya devam ediyor. Şirket, tarihindeki en büyük satın alma işlemini başarıyla tamamladı. Johnson Controls'ten konut ve hafif ticari ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC) işinin ve Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning ortak girişiminin satın alınması planlandığı gibi 31 Temmuz'da tamamlandı. Sözleşmeler yaklaşık bir yıl önce imzalanmıştı. Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hartung, “Şirket tarihimizdeki en büyük satın alma ile büyümemizi hızlandırıyor, küresel ayak izimizi genişletiyor ve enerji ve bina teknolojimizi güçlendirerek işimizi dengeliyoruz. Bu, Bosch'u Kurumsal 2030 Stratejimize uygun olarak daha güçlü ve sağlam hale getiriyor.” dedi. 8 milyar ABD doları (7,4 milyar Euro) tutarındaki satın alma bedeli, olağan düzeltmelere tabi olacak.
FOTO: Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hartung
Bu satın alma ile Bosch Home Comfort işkolunun büyüklüğü neredeyse iki katına çıkarak 25.000'den fazla çalışana ve 8 milyar Euro'dan fazla satış gelirine ulaştı. Bosch böylece, özellikle Amerika ve Asya’daki varlığını önemli ölçüde genişletiyor ve dünya genelinde konutlar ile küçük ticari binaların ısıtma, havalandırma ve soğutma pazarındaki en büyük tedarikçilerden biri haline geliyor. Hartung, “HVAC sektörünün tamamı büyük bir dönüşüm içinde, pazar ve teknolojiler değişiyor. Bosch sistematik olarak fırsatlardan yararlanıyor ve şimdi ısıtma, havalandırma ve klima çözümleri işinde Şampiyonlar Ligi'ne yükseliyor.” dedi.
İddialı Hedefler, Güçlü Markalar
Home Comfort, yeni ürün yelpazesiyle küresel HVAC pazarından çok daha hızlı büyümek istiyor. Bosch'un tahminlerine göre bu oran 2030 yılına kadar her yıl yüzde 5'e kadar artacak. Stratejik büyüme girişimleri ve portföy yönetiminden sorumlu Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Christian Fischer, “Bosch, 2030 yılına kadar faaliyet gösterdiği sektörlerin her birinde lider şirketlerden biri olmak istiyor ve diğer hususların yanı sıra büyüme alanlarına yaptığı stratejik yatırımlarla işini genişletiyor. Şirket satın almaları da bu stratejinin bir parçası. Bu satın alma portföyümüzü mükemmel bir şekilde tamamlıyor. Artık müşterilerimize tüm HVAC teknolojileri yelpazesini tek bir kaynaktan ve dünya çapında sunabiliyoruz.” diyor. Satın alma işlemi ayrıca, komponent üreticileri ve iş ortaklarındaki stratejik öneme sahip şirket yatırımlarını ve ortak girişim paylarını da kapsıyor. Bu yatırımların gelecekte Home Comfort'un finansal sonuçlarına önemli bir katkı yapması bekleniyor.
Home Comfort, genişletilmiş ürün ve marka portföyü ile güçlü ve yerleşik satış kanallarının potansiyelinden daha iyi yararlanmak ve satışlarını artırmak istiyor. Entegre satın alma ve ürün platformlarının ortak bir şekilde geliştirilecek olması da maliyet tasarrufu sağlayacak. İlk başarıların 2026 yılı itibarıyla görülmeye başlanması bekleniyor. Şirket bunun için güçlü markalarına güveniyor: Bosch ve Buderus'a ek olarak, marka portföyü artık ABD'de York ve Asya'da Hitachi'nin yanı sıra diğer güçlü yerel markaları da içeriyor. Şirket, York ve Hitachi markalarını kullanmak için uzun vadeli lisanslar alıyor. Satın alma sonucunda Home Comfort'un küresel üretim ağı 17'den 33 tesise çıkarken, geliştirme tesislerinin sayısı da 14'ten 26'ya yükselecek. İşlemin tamamlanması, yeni birimlerin Bosch'un Home Comfort işkoluna entegrasyonunun başlangıcını işaret ediyor. Bu işlemin 2027 yılının sonuna kadar tamamlanması gerekiyor.
İklimlendirme Çözümleri Pazarı, Dünya Genelinde Büyüme Sergiliyor
Mevcut satın alma işlemi, Bosch'un özellikle iklimlendirme çözümleri için kendisini çok daha geniş bir şekilde konumlandırması anlamına geliyor. Geniş ürün portföyü, uluslararası varlığı ve satın alınan birimlerin satış kanallarıyla şirket, cazip büyüme beklentilerinden faydalanıyor. Bosch’un analizlerine göre, ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme sistemlerinde küresel Pazar büyüklüğü 2024 yılında 150 milyar Euro’yu aştı. Bunun üçte ikisini tek başına iklimlendirme sistemleri oluşturuyor. Küresel ısınmanın yanı sıra diğer faktörlerin de etkisiyle önümüzdeki yıllarda iklimlendirme sistemlerine duyulan talep önemli ölçüde artmaya devam edecek. Bosch'un tahminlerine göre, dünya genelinde iklimlendirme satışlarının 2030 yılına kadar yılda 200 milyon ünitenin üzerine çıkması, yani 2024 yılına kıyasla neredeyse beşte bir oranında artması bekleniyor.
Bosch Enerji ve Bina Teknolojisi faaliyet alanından ve dolayısıyla Home Comfort işkolundan sorumlu olan Frank Meyer, “Bu pazarı şekillendirmek ve enerji verimli çözümlerle insanların daha sıcak günlerde bile evde, işte veya alışveriş yaparken günlük yaşamlarını konforlu ve sağlıklı hale getirebilmelerini sağlamak istiyoruz.” dedi. Uluslararası Enerji Ajansı'nın 2018 yılında yaptığı hesaplamalara göre, 2050 yılına kadar küresel sıcaklıktaki sadece bir santigrat derecelik artış bile, dünya genelinde soğutma ihtiyacını yüzde 25 oranında artıracak. Ancak iklim araştırmacıları, şimdiden çok daha büyük bir küresel ısınma öngörüyorlar.