Röportaj: Göksal SERDAR


Isıtma sektöründe 1969 yılında başlayan yolculuğuna 2013 yılı itibariyle iklimlendirme sektöründe Avrupa’nın ilk üç şirketi arasında yer alan BDR Thermea Group bünyesine katılmak suretiyle daha da güçlenerek devam eden Baymak, İstanbul’daki toplam 60 bin m² alan üzerine kurulu iki üretim tesisinde çevre dostu iklimlendirme cihazları üretiyor. Yaygın hizmet ağıyla Türkiye’nin her noktasında faaliyetlerini sürdüren firma 600’ün üzerinde bayisi, 2 bin 100’den fazla satış noktası ve 300’ün üzerinde yetkili servis noktası ile çalışırken 65 farklı ülkeye de ihracat yapıyor. 
BDR Thermea Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Öztürk ile firma faaliyetleri, önümüzdeki döneme ilişkin hedefleri ve sektörün gidişatı üzerine konuştuk. 

"CİROMUZU YÜZDE 117 BÜYÜMÜYLE 168 MİLYON EURO'YA TAŞIDIK"

2022 yılı firmanız açısından nasıl geçti? 2023 yılı hedefleriniz nelerdir?
BDR Thermea Group, Türkiye’de başta Baymak olmak üzere grup bünyesindeki diğer markalarla tüketicilerimize hizmet veriyor. Baymak markası ise BDR Thermea Group’un Türkiye'deki ana ve en büyük markası. Isıtma sektöründe yüzde 14 pazar payı ile ana oyuculardan biri durumunda. Grubumuz 2022 yılında da yatırımlarını hız kestirmeden sürdürdü. Başarılı bir yılı geride bıraktığımızı rakamlarımızla da ifade etmek isterim. 
2022 yılında adetsel olarak ana ürün gruplarımız olan kombi segmentinde yüzde 20, klima segmentinde yüzde 5 büyüdük. Bunun yanı sıra ihracat satışlarımız Aralık 2022 itibarıyla Euro bazında yüzde 25 büyüme gerçekleştirdi ve ihracat yaptığımız ülke sayısı da arttı. Ciromuzu da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 117 büyümeyle 168 milyon Euro’ya (2.9 milyar TL) taşıdık.
2023 yılında ana markamız olan Baymak ile bulunduğumuz tüm kategorilerde faaliyet gösterdiğimiz pazarların üzerinde büyümeyi hedefliyoruz. Müşteri memnuniyeti tarafında oluşturduğumuz takip sistemlerimiz ve güçlü servis ağımız ile tekrar sektörün bu alanda fark yaratan firması olmaya devam edeceğiz.

"ALIŞVERİŞ DENEYİMİNE ODAKLANARAK, BU ALANDAKİ UZMANLIĞIMIZI ÖN PLANA ÇIKARACAĞIZ"

Firmanızı sektörde farklılaştıran hususlar nelerdir?
Zengin ürün portföyümüz ile iklimlendirme alanında çözüm ortağıyız. Bayi ağında da bu geniş ürün portförümüz büyük bir avantaj sağlıyor. Gelecek dönemde alışveriş deneyimine odaklanarak, buradaki uzmanlığımızı daha ön plana çıkarmayı hedefliyoruz.
Aynı zamanda müşteri deneyiminde öncü bir markayız. Yaygın ve yetkin servis ağımız ile bu kategoride her sene bir çok ödül alıyoruz.

"ENTEGRE İKLİMLENDİRME ÇÖZÜMLERİ İLE ENERJİ DÖNÜŞÜMÜNE YÖN VERİYORUZ"

Enerji krizi, enerji dönüşümü, hibrit sistemler ve enerjide yeni trendler noktasında nasıl bir yol haritanız var? Bu anlamda izlediğiniz stratejiyi açıklar mısınız? 
Enerji dönüşümünü gerçekleştirebilmek için yenilenebilir enerjiyi taşımak, depolamak ve kullanmak adına birden fazla enerji taşıyıcısına ve teknolojisine ihtiyaç duyulacak. Önümüzdeki süreçte karbon salımının azaltılması odağında, hidrojenli ürünler, elektrikli ürünler, yenilenebilir enerji kullanan ürünler ve hibrit çözümlerin kullanımında ve pazar büyüklüklerinde hızlı bir artış olacağını öngörüyoruz. Bu sebeple Baymak olarak güneş enerji sistemlerine, ısı pompalarına, hibrit ve hidrojen çözümlerine yatırım yapmaya devam ediyoruz. Güneş enerji sistemleri, ilk kurulum maliyetlerinin her geçen gün düşmesi ve daha verimli sistemler haline gelmesi sebebi ile hiç şüphesiz geleceğin enerjisi olacak. Biz de Baymak olarak özellikle ısı pompası ile paket sistem olacak şekilde bireysel kullanımlarda çözüm sunmayı sürdürüyoruz. 
Özetle; enerji dönüşümünde hem yenilenebilir enerji hem de enerji verimliliği ön plana çıkıyor. Bu sebeple ısı pompalarına, hibrit ve hidrojen çözümlerine yatırım yapıyor, entegre iklimlendirme çözümleri ile enerji dönüşümüne yön veriyoruz.

HİLTİ TÜRKİYE, TÜRKİYE'NİN EN İYİ İŞVERENLERİ LİSTESİ'NDE HİLTİ TÜRKİYE, TÜRKİYE'NİN EN İYİ İŞVERENLERİ LİSTESİ'NDE

"HİDROJENLE ÇALIŞAN KAZANLARIMIZIN 2025 YILI SONUNA KADAR AVRUPA'DA SATIŞA SUNULMASI HEDEFLENİYOR"

İklimlendirmede hidrojen kullanımını notasındaki öngörüleriniz ve buna hazırlık anlamındaki faaliyetlerinizden bahseder misiniz? 
BDR Thermea Group, geleceğin temiz yakıtı hidrojen ile yüzde 100 uyumlu kombiler için Avrupa’da birkaç şehirde pilot uygulamalara başladı ve sektörde hidrojen ile ilgili uygulamalarda öncü konumda bulunuyor. 2019 yılında saf hidrojen uyumlu kombiler için pilot uygulamalarımız İngiltere, Hollanda, Fransa ve Almanya’da hayata geçirilmişti. Şimdi de yüzde 100 hidrojen ile çalışan duvar tipi kazanlarımız ile ilk saha denemelerine hazırlanıyoruz. Bu kazanlar ister kendi başlarına ister bir ısı pompası ile hibrit bir konfigürasyonda kullanılmalarına olanak sağlanacak. Deneme aşamasındaki hidrojenle çalışan bu kazanlarımızın 2025 yılı sonuna kadar Avrupa’da satışa sunulması hedefleniyor. Hidrojene hazır kazanlar, ilk kurulduğunda doğal gazla çalışır ve hidrojen son kullanıcının evi için kullanılabilir hale geldiğinde kolayca hidrojene dönüştürülebilir.
BDR Thermea Group’un Ar-Ge teknolojisiyle üretilen yüzde 20 hidrojen karışımı ile çalışan Baymak Lunatec ve De Dietrich Inidens markalı kombilerin üretimi üssü konumundayız. Türkiye’de Gazbir-Gazmer liderliğinde yürütülen “Hidrojene Geçiş Yol Haritası” ile 2030 yılına kadar yüzde 10’a kadar hidrojen konsantrasyon çalışmaları planlanmaları sürüyor. 2050 yılına kadar yüzde 100 hidrojene geçiş planlanıyor. Ancak sektördeki son gelişmeler gösteriyor ki, beklenenden çok daha hızlı şekilde hidrojen kullanımına geçilecek.

"MÜŞTERİLERİMİZE TÜM İKLİMLENDİRME İHTİYAÇLARININ KARŞILANDIĞI SİSTEM ÇÖZÜMLERİ SUNUYORUZ"

Hijyenik iç ortam kalitesi, daha az enerji tüketimi, sürdürülebilirlik ve yenilenebilir enerji kullanımı gibi farklı ve önemli beklentileri bir potada eritebilen sistem ve çözümler geliştirmek sizce ne kadar mümkün? Bu anlamda Ar-Ge’nin önemi nedir?  
Konfor ve sürdürülebilirlik çerçevesinden bu konuyu ele aldığımızda, daha az enerji tüketimiyle daha verimli ürünler üretmek asıl hedefimiz olmalı. Şu anki trendlere baktığımızda hijyenik iç ortam kalitesi sağlarken, yenilenebilir enerji kullanan ürünlerin kullanıldığı ürünler tek bir cihaz ile değil de hibrit sistemler olarak karşımıza çıkıyor. Müşterilerimize alışılmış tek ürünlük çözümler sunmak yerine tüm iklimlendirme ihtiyaçlarının karşılandığı sistem çözümleri sunarak daha verimli ve konforlu ürünler ile müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmayı arzuluyoruz.
Şirket olarak Ar-Ge çalışmalarına çok önem veriyoruz. Daha verimli ve inovatif ürünlere dönük yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. Sektördeki tüm trendleri yakından takip ederek, geliştirilecek yeni ürünlerle sektöre yön vermeye devam ediyoruz.

“DE DIETRICH İLE 3 YILDA PREMIUM SEGMENTTE YÜZDE 25 PAZAR PAYI HEDEFLİYORUZ”

De Dietrich ile yaptığınız işbirliğinin gerekçeleri ve bu çerçevedeki hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?  
Üç asrı aşan geçmişinden gelen deneyimini geleceğin teknolojisi ve zarif Fransız tasarımı ile bir araya getiren dünya markası De Dietrich, Türkiye’de üst segment iklimlendirme sektöründe liderliği hedefliyor. BDR Thermea Group’un 6 dünya markasından biri olan De Dietrich; ısıtma, soğutma, yenilenebilir enerji ve su ısıtıcıları alanında ülkemize yeni teknolojiler getirecek. De Dietrich ile Türkiye’de 3 yılda premium segmentte yüzde 25 pazar payı almayı hedefliyoruz. 
Öte yandan De Dietrich için Türkiye’de yeni bir yapılanmaya gidiyoruz ve konsept mağazalar oluşturuyoruz. 2022’te 50 bayi, 52 servis ile başladığımız yolculuğumuzu 400 bayi ve 250 servise ulaştırmayı ve böylece Türkiye’nin her noktasına premium segmentte De Dietrich markasını taşımayı hedefliyoruz. Akıllı iklimlendirme çözümleriyle sürdürülebilir bir geleceği yakınlaştırarak erişilebilir hale getiren BDR Thermea’nın dünyaca ünlü markalarından biri olan De Dietrich Türkiye’deki gücümüze güç katacak. 
Toparlamam gerekirse; De Dietrich’in premium iklimlendirme çözümleri, kaliteli ürünleri ve üstün servis hizmetleriyle Türkiye’de kısa sürede müşterilerinin beğenisini ve tüketicilerinin sevgisini kazanmayı amaçlıyoruz.

"KONUT SAYISININ ARTIŞI İLE BİRLİKTE PAZARDA BÜYÜME BEKLİYORUZ"

2023 yılına ilişkin sektörün gidişatını nasıl görüyorsunuz? 
Seçimle birlikte tüketicinin alışkanlıkları ve makro ekonomik göstergelerin süreci belirlemekte önemli rol oynayacağını düşünüyorum. Enerji krizi, Rusya savaşı, iklim değişikliği gibi olumsuz gelişmelere sahne olan 2022’de yaz dönemi ile birlikte ürünlerde daha verimli fonksiyon arayışları başladı. Bunlardan ilki güneş enerjisiyle çalışan sistemlerken (güneş kolektörü, PV sistemler); ısı pompası, kombi ve kazan kullanımında geçen seneye oranla büyüme bekleniyor. Özellikle konut sayısının artışı ile pazarda da büyüme bekliyoruz.