2020 yılını hem firmanız hem de sektörünüz açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandeminin yarattığı küresel kriz tüm dünyada belirsizliklere neden olsa da yeni koşullara hızla adapte olup üretimimize devam ettik. Alüminyum sektöründe ihracat birinciliklerine sahip köklü bir şirket olarak ürünlerimizin yüzde 55’inden fazlasını Avrupa, Afrika, Asya ve Orta Doğu bölgelerinde 60’ı aşkın ülkeye ihraç ediyoruz. Uluslararası iş ortaklarımızla kurduğumuz uzun soluklu ilişkiler bu zorlu dönemde ihracat faaliyetlerimizi sorunsuz bir şekilde devam ettirmemizi sağladı. Karantina uygulamasının devreye girdiği dönemlerde bazı zorunlu ertelemeler yaşansa da, üretim ve kapasite kullanımımızı dengeli bir şekilde sürdürdük. Diğer yandan, yeni ürün ve Ar-Ge çalışmalarımıza da ara vermeden devam ettik.  Türkiye’nin En Büyük 1000 İhracatçısı (TİM 1000) araştırmasında, bir önceki yıla göre yüzde 14 ihracat artışıyla 56 basamak birden yükselen şirketimiz, ülkenin en büyük 262. ihracatçısı konumuna geldi. İDDMİB İhracatın Metalik Yıldızları ödül programında ise “Alüminyum Çubuk & Profiller” ve “Alüminyum İnşaat Malzemeleri” kategorilerinde ilk 10 ihracatçı arasında yer alarak iki ödüle birden değer görüldük. Pandeminin yarattığı zorluklara rağmen, 2019 yılında 65 milyon dolar olan ihracat rakamımız 2020 yılsonu itibariyle 69 milyon dolara, ciromuz ise 1 milyar 33 milyon TL’ye ulaştı.

2021 yılında hangi konulara odaklanacaksınız, planlarınız neler?

Yeni ihtiyaç ve talepler doğrultusunda geliştirdiğimiz inovatif ürünleri pazarla buluşturmaya devam edeceğiz. Ayrıca, üretim tesislerimizi yeni bir yatırımla daha rekabetçi hale getirmeyi planlıyoruz. Yakında gerçekleştireceğimiz ekstrüzyon presi alımı ile üretim kapasitemizi artırmayı ve ürün gamımızı çeşitlendirmeyi hedefliyoruz.