2020 yılının ikinci yarı yılına yönelik planları hakkında bilgi veren Alvo Yapı Kimyasalları Genel Müdürü Ufuk İlgin şunları söyledi:

“2020 yılının ilk yarısında özellikle Mart’tan sonra Covid-19 salgını sebebiyle ticaret neredeyse duracak noktasına gelmişti. Alvo Yapı Kimyasalları A.Ş. olarak, binaların temelden çatıya kadar su, ısı, nem yalıtımı problemlerine çözüm olan, ayrıca epoxy zemin kaplamaları ve yangın ve nem boyası gibi özel boyalar konusunda HAYPERFLEX markası ile üretim ve satış yapan bir firmayız. Özellikle yapıları güçlendirme, binaların depreme dayanıklılığını yapı kimyasallarıyla artırma gibi konularda Ar-Ge çalışmalarımız devam etmekle birlikte, piyasada bazı güçlü partnerlerimiz ile yapılan uygulamalarda çok başarılı sonuçlar da alıyoruz. Köprü, viyadük ve benzeri önemli yapılarda tercih edilen bu ürünlerle ilgili AR-Ge çalışmalarımız dünya standartlarına uygun olarak hızla devam etmektedir.
Zaten yılın ilk ayları kış olması sebebiyle inşaat sektöründe ticaret durgunlaşıyor. ALVO Yapı Kimyasalları A.Ş olarak bu dönemi boş geçirmedik. HAYPERFLEX markamız Türkiye için yeni bir marka olduğundan, Ar-Ge ve ürün geliştirme çalışmalarımız devam ederken, marka bilinirliğini arttırıcı sosyal medya çalışmaları, kataloglar, broşürler, firma tanıtım yazıları, mailing gibi pazarlama çalışmalarımızı tamamladık. Ayrıca şirketin yeniden yapılandırma sürecini başlattık. Ekibimize yeni yüzler katarak bu yeni profesyonellerin eğitimini tamamladık. İç piyasa için satış stratejilerimizi oluşturduk. Bir yandan da mevcut müşterilerimiz ve potansiyel müşterilerimizle iletişim içerisinde olmaya devam ettik. 

“ÜRÜN YELPAZEMİZE YENİ ÜRÜNLERİ DAHİL ETTİK”

Firmamızın ve markamızın en önem verdiği konulardan olan ürün ve hizmet kalitesi konusunda sistemlerimizi gözden geçirdik, eksikliklerimizi giderdik. Bunu yaparken hep empati kurduk, “hep müşteri olsaydık ne isterdik” diye yola çıktık ve buna göre çözümler ürettik. Kalite kontrol ve Ar-Ge sistemlerimizi geliştirdik. Ürün yelpazemize yeni ürünleri dahil ettik. Bu çalışmalarımız tamamlandığı için, yılın 2. periyodunda amacımız, hazırladığımız strateji ve planlar çerçevesinde ürünlerimizi farklı kanallarla sahaya indirmek. Yani yılın ikinci yarısını tamamen satış arttırıcı faaliyetlere ayırdık. Bunu yaparken de pazarlamanın tüm gereçlerini kullanıyoruz. İhracat konusunda amacımız zaten var olan müşterilerimizle daha yoğun çalışmak, henüz olmadığımız yeni pazarlar yaratmak (Balkanlar gibi) ve Avrupa pazarına da girmek. Konuyla ilgili fuarları takip ediyoruz. İç piyasada, uygulamacı bayilerimiz kanalı ile Türkiye’de devam eden projelere ürünlerimizin tanıtımını yaparak kullanılmasını sağlıyoruz. Bu konuda güzel gelişmeler sağladık ve çok önemli projelerde ürünlerimiz kullanılmaya başlandı.
Türkiye’ de ve dünyada marka olmuş büyük firmalara fason üretim yapıyoruz ve bu konuda yeni firmalar ile de partner olmak için görüşmelerimiz devam ediyor. Çalıştığımız firmalar konusunda çok seçici davranıyoruz. Kalite anlayışı bizim gibi yukarıda olan firmalarla çalışıyoruz. Sadece satış olsun diye kalitemizden ödün vererek üretim yapmıyoruz. Üçüncü satış kanalımız olan ve kendi markamızla satış yaptığımız bayiliklerle görüşmelerimiz devam ediyor, yeni bayilikler veriyoruz. Amacımız çok sayıda bayi ile çalışmak değil, büyük illerde her ilçede en az bir bayi, daha küçük illerin merkezinde en az bir bayilik vererek Türkiye’nin 81 ilinde ürünlerimizin satışını gerçekleştirmek ve müşterilerimizin ihtiyacı olan hizmetleri onlara sunmaktır.”