YENİ ÜRÜNLERİ İLE İHRACAT PAYINI ARTIRACAK

Bu yıl yeni ürünlere yönelik kalıp bazlı yeni yatırımlarının olacağını belirten Polinet Firma Ortağı Bahadır Atila, “Bu ürünler ile ihracat odaklı satışlarımızı en az yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz.” dedi.

YENİ ÜRÜNLERİ İLE İHRACAT PAYINI ARTIRACAK
Medya

Polinet’in bugün ulaştığı kapasite ve faaliyet gösterdiği alanlar hakkında bilgi verir misiniz?

2012 yılında faaliyetlerini üretici boyutuna taşıyan Polinet, bu süreçte üretim açısından yaklaşık 5 bin ton polikarbonat panel üretimi Dilovası fabrikasında gerçekleştirmiştir. Bu da yaklaşık 25 milyon Euro tutarında bir ciroya karşılığa denk geliyor. Bu rakamlara, inşaat sektörü için son derece profesyonel sistem çözümleri sunan transparan çatı, cephe polikarbonat kaplama panellerin, yurt içi ve yurt dışı satışı ile ulaşılmıştır. Çok çeşitli formlara sahip olan Polinet polikarbonat kaplama panelleri ve özgün montaj aksesuarlarından oluşan kaplama sistemleri hızlı, kolay, güvenli uygulamayı sağlamaktadır. Bu ürün gruplarıyla Endüstriyel, ticari ve değer yapı türlerinde çatı ve cephe kaplama alanlarında karşılık bulmaktadır. 

2020 yılını sektörünüz ve firmanız açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bilindiği gibi Covid-19 pandemi süreci 2020 Mart ayından beri tüm dünyada süregelmekte. Bu süreç bizi de olumsuz etkilemekte. Yurt dışı fuar, müşteri ziyareti gibi yüz yüze pazarlama faaliyetlerini sadece dijital ortamlarda gerçekleştirmek zorunda kaldık. Başta üretim olmak üzere tüm faaliyetlerimizde güvenlik amacıyla kısıtlamalar oldu. Yine de tüm bu olumsuzluklara karşı 2019 yılı hedeflerimizin yüzde 10 civarında bir gerileme ile bu yılı bitirdik. Döviz kurlarındaki hızlı yükseliş, ithal hammadde fiyatlarındaki döviz bazlı artışlar ve inşaat sektöründeki gerileme diğer olumsuzluklardı. Bu koşullar altında 2020 yılını bir kayıp olarak görmüyoruz. 

2021 yılında yol haritanız ne olacak? Hedefleriniz neler?

Bu olağan üstü dönemler, yeni kazanımlar yerine mevcut kazanımların korunması gereken süreçler. Şu an makine bazlı yatırım hedeflemiyoruz, yeni ürünlere yönelik kalıp bazlı yeni yatırımlarımız olacak. Bu ürünler biraz daha orta segment pazara yönelik daha ekonomik ürünler olacak. Bu sayede ihracat odaklı satışlarımızı en az yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. İçinde olduğumuz pandemi ve ekonomik koşullar da iyileşmeyi hissetmeden satış hedeflerini daha yüksek tutmuyoruz. Şu an kullanmakta olduğumuz hammadde fiyatlarındaki yüksek artış trendi bizi olumsuz etkilemekte.
 

Güncelleme Tarihi: 21 Şubat 2021, 13:46
YORUM EKLE

Afix

Peri

Dergiler