DMD Panel Systems işlevselliği tasarım ile buluşturan ürünleri ile öne çıkıyor. Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan fabrikasında üretim yapan markanın çalışmalarını, Satış Müdürü Recep Anıl Aksoy ile konuştuk.

Öncelikle firmanızın hikayesini dinleyebilir miyiz?

Eren Group bünyesinde üç ayrı fabrika bulunuyor. İlk fabrikamız 2001 yılında, DM Profil adıyla kuruldu. 2001 yılından bu güne hazır pencere ve kapı üretimi yapıyoruz. Yüzde 80 ihracat, yüzde 20 iç pazara çalışıyoruz. Bunun yanı sıra 2016 yılında bir yatırımda daha bulunduk. PVC dekoratif panel ve sandviç panel üretimine başladık. Bu sene bir yatırım yaptık ve PVC levha makinesi aldık. PVC levha dekoratif panel ve sandviç panelin ana malzemesi, onu da kendimiz üretiyoruz. Toparlarsak, birinde PVC sandviç panel, diğerinde hazır pencere ve kapı, üçüncü fabrikamızda ise cam ve alüminyum işliyoruz. Üç ayrı tesisimizde sürdürdüğümüz çalışmalarımızı her sene katlayarak geliştirmeye devam ediyoruz.
Grup bünyesinde yakın zamanda piyasaya sunduğunuz ya da sunmaya hazırlandığınız yeni ürünleriniz nelerdir?
Normalde sadece PVC üzerine çalışıyorduk, bu seneden sonra alüminyum üzerine de çalışmaya başlayacağız. Panel tarafımızın marka adı DMD Panel. Profil markamız ise DM. Grubumuzun adı da  Eren Group. Tamamen patenti bize ait markalar bunlar. 

Güçlü bir ihracat ağına sahipsiniz. Hangi ülkelere ihracatınız bulunuyor?

Ağırlıklı olarak Avrupa ve Balkan ülkelerini sayabiliriz, yani Doğu Avrupa ve Batı Avrupa bloğuna gönderiyoruz. Sırbistan, Bosna, Makedonya, Romanya, Arnavutluk, Almanya, Fransa, Macaristan… Orta Doğu’da Irak pazarında da ağırlığımız olduğunu söyleyebilirim. Körfez ülkelerinden Umman, Dubai, Katar’la da çalışıyoruz. Afrika’da Cezayir’le çok yoğun çalışıyoruz, ek olarak Gabon ve Senegal’de de çalışmalarımız mevcut. İhracat ağımızı daha da genişletmeyi hedefliyoruz. Dünyada 241 ülke var, hepsi bizim için birer hedef.

Hangi projelere çözüm sunuyorsunuz?

Biz inşaat sektörüne hizmet ediyoruz.  İnşaatta PVC veya alüminyum tercihi olan tüm projelere hizmet sunabiliriz. Birçok şehirde TOKi projelerinde çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz. Bunun yanında yurt içi ya da yurt dışı fark etmeksiniz, şahıs firmalarının projelerine de çözüm sunduğumuz oluyor elbette. 

Enerji verimliliği çok önemli bir konu. Malzemeleriniz dışarısıyla araya mesafe koyan yapı malzemesisiniz. Ürünlerinizin enerji verimliliğine sunduğu katkılar nelerdir? 

Pencere ve kapı bir evin dış tarafı, bizim ürünlerimiz de yalıtımla beraber en kritik yer. 60’lık, 70’lik ve 80’lik olarak üç ayrı kalınlığa sahip ürünlerimiz var. Kullanmış olduğumuz cam çok önemli. Yoğunlukla çift cam kullanmaya çalışıyoruz. Bu tür yaklaşımlarla evin içerisinde yaşayanlara da efektif bir sistem sunmaya çalışıyoruz. Ama bu noktada ürünü seçenlerin neye öncelikli verdiği önemli. Birisi fiyat bazlı çalışır, diğeri kalite bazlı… Fiyat bazlı çalışan tabii daha uygun fiyatlı olur ama diğerinin kalitesiyle yarışamaz. 

Neyi hedefliyorsunuz bu yıl? İç ve dış pazarda 2019 planlarınız neler?

Açıkçası 2019 biraz kritik bir yıl. 2018’in ortasından sonra Dolar ve Euro’daki hızlı yükseliş herkesi etkiledi. Sadece biz değil tüm ülke piyasası bundan etkilendi. 2019’da biraz daha zorlanacağız gibi görünüyor. Bu noktada ilk hedef elindekini koruyabilmek olmalı. Sonrasında her zaman ileriye gitmeye çalışıyoruz elbette. Satış hacmini ne kadar artırabilirsek, ne kadar çok yatırım yapıp kalitemizi iyileştirebilirsek, aynı zamanda Ar-Ge’ye de yoğunlaşarak tüm alanlarımızı ne kadar yükseltebilirsek o kadar iyi. Ama söylediğim gibi bu yıl zorlu bir yıl olacak, ilk hedefimiz elimizdekileri korumak. Daha sonrası içinse başta ihracatımızı olmak üzere tüm kapasitemizi artırmak istiyoruz. 

Tasarımın da önemli olduğu bir sektördesiniz. Bu noktada gücünüzü nasıl tanımlarsınız?

Pencere tarafında tasarımda pek bir yenilik yok. Sektör genellikle birlikte ilerliyor. Yani bizim ürettiğimiz bir pencerenin teknik özellikleri veya şekli biraz farklı olanını başka bir firma da üretiyor. Burada fark yaratacağımız kısım; dekoratif panel tarafı. Panel tarafının tasarım olanaklarının ucu bucağı yok. Sürekli bir yenilenme, sürekli bir farklı model geliştirme üzerine çalışıyoruz. Şu an yaklaşık olarak 150-160 adet modelimiz var, bu yıl bu modellere 49 yeni model daha ekleyeceğiz. Talebe göre, piyasanın getirdiklerine göre bizim tasarım ve üretimde bir sınırımız yok.