Yavuzlar Alüminyum’un hedefi yurt dışı pazarı

Satışlarının yüzde 40’ını ihraç eden Yavuzlar Alüminyum, yurt dışı pazarında büyümede iddialı. Özellikle Avrupa ülkelerinde başarılı işlere imza atan markanın Genel Müdür Yardımcısı Nusret Yavuz, 2019 yılı hedeflerinin ihracat çalışmalarını arttırmak olduğunu açıklıyor.

Yavuzlar Alüminyum’un hedefi yurt dışı pazarı
Şirketler Arası Pazarlama

Yavuzlar Alüminyum, 2018 yılındaki yatırımlarını 2019 yılında da sürdürmeye devam edecek. Eloksal kaplama hattını yılın ilk çeyreğinde faaliyete geçirmeyi planlayan markanın en önemli hedefi ise dış pazardaki gücünü attırmak. 

Son yıllarda makine ve mevcut hatlarını iyileştirmek üzere önemli yatırımlar yaptıklarını açıklayan Yavuzlar Alüminyum Genel Müdür Yardımcısı Nusret Yavuz, yeni yatırımlarıyla birlikte 2018 yılının başında Gebze’de yer alan yeni fabrikalarına taşındıklarını açıklıyor. Bu süreçte üretimlerini daha da güçlendirecek ve verimliliği artıracak yeni teknolojilere yatırım yaptıklarını belirten Yavuz, “Toz boya hattımızı yeniden kurduk. Son teknoloji tabanca ve kabin sistemleri İle mevcut kaplama kalitemizi daha da yukarılara taşımayı başardık. Alüminyum profilin tüm üretim aşamalarını gerçekleştiren entegre bir kuruluş haline gelmiş olan fabrikamızın kapasitesinden bahsetmek gerekirse; 6 ve 7 inç olmak üzere iki ekstrüzyon hattımızda 11 bin ton/yıl profil üretimi, elektrostatik toz boyahanemizde 7 bin ton/yıl profil boyama, kalıphanemizde 60 adet/ay kalıp yapabiliyoruz. Yine bünyemizde bulunan mekanik işlem atölyemizde müşteri taleplerine göre profil üzerinde delme, kesme, mekanik işlem de gerçekleştiriyoruz. Buna ilaveten bu yılın üçüncü çeyreğinde eloksal kaplama yatırımımızı yaptık, şu an montajı devam ediyor.” dedi.
 Eloksal kaplama hatlarını 2019 yılının ilk çeyreğinde faaliyete geçirmeyi hedeflediklerini ve yıllık kapasitesinin 5 bin ton olacağını açıklayan Yavuz, bu yatırımlarının hem ürün kalitesine hem de satışlarına olumlu yansıyacağını aktarıyor. 

Yavuzlar Alüminyum olarak otomotiv, aydınlatma, sanayi, gölgelendirme, ısıtma-soğutma, mobilya, dış cephe, iç mimari başta olmak üzere yaklaşık 30’un üzerinde sektörün ihtiyacına cevap verdiklerini dile getiren Yavuz, bünyelerinde 5 bine yakın kalıp bulunduğunu ve bu kalıpların birçoğunun özel olup müşterilerinin talepleri doğrultusunda hazırladıklarını açıklıyor. Yavuz, “Bizim çalışma prensibimiz tamamen butik işler üzerine. Üretiminde alüminyum profil kullanan uygulamacı tabir ettiğimiz müşteriler bizim ağırlıklı portföyümüzü oluşturmakta olup bunun yanında standart profiller de üretim gamımızda bulunmakta. Özellikle müşteriden gelen kalıp taleplerine çok hızlı cevap veren dinamik bir ekibimiz var. Kalıpları hızlıca yapıp, yapılan kalıbın profil üretimini müşterinin istediği termine yetiştirmekte iddialı bir firmayız. Örneğin hastane, okul, AVM, ofis gibi projeler için iç aydınlatmada kullanılan profilleri müşterilerimize temin ediyoruz. Bu alanda oldukça geniş bir ürün gamımız var.  İstanbul Anadolu yakasında bulunan iki satış mağazamızla tüm Türkiye’ye profil, kompozit panel ve yan ürünlerinin perakende satışını yapıyoruz.” diye konuştu.

YENİ YATIRIMLARI İLE GÜCÜNE GÜÇ KATACAK

Yavuzlar Alüminyum olarak kuruldukları günden bugüne yaklaşık 15 yıldır dış pazarlara ürün satışı yaptıklarını açıklayan Yavuz, “İhracatın önemini bilen, onun gereklerini yerine getiren tecrübeli bir firmayız. İhracat oranımız satışımızın yüzde 40’ı. Pazarımızın önemli payı Avrupa ülkelerinden oluşuyor. Özellikle Almanya ve Fransa ağırlıklı satış yaptığımız iki ülke. Buraya çoğunlukla panjur, çatı ve doğrama sistemlerimizle hitap ediyoruz. Ayrıca küçük bir bölümünü de Ortadoğu ülkelerine göndermekteyiz. Ayrıca iki yıldır Karayip ülkelerine de ürün gönderiyoruz. Karayipler hedeflediğimiz bir pazar olup her geçen gün ihracat oranımız artmaktadır. Bu ülkelerde daha çok panjur sistemleri tercih ediliyor. Üretici firma olmamız müşterilerimizin özel taleplerine cevap vermemizi sağlıyor.” diyor.  
2017 yılında hedef olarak belirledikleri yatırım planlarını 2018 yılında hayata geçirdiklerine işaret eden Yavuz,  paketleme hatlarında kullanmak üzere gerçekleştirdikleri makine yatırımlarının tamamlanmak üzere olduğunu açıklayarak, “Tamamen otomasyonla çalışacak ambalajlama alanındaki bu yatırımımızı 2019 ilk çeyreğinde devreye almayı planlıyoruz. Böylelikle 12 kişi ile yapılan paketleme işlemini daha az çalışanla hızlı ve verimli bir şekilde yapabileceğiz. Türkiye’nin şu andaki ekonomik şartlarından dolayı başka bir yatırım yapmayı düşünmüyoruz. 2019 yılı için hedefimiz mevcut pozisyonumuzu korumak, ihracat çalışmalarımızı artırmak. Nitekim ihracat hedefimize ulaşmak için çalışmalara başladık.” diye sözlerini tamamlıyor. 

Güncelleme Tarihi: 31 Aralık 2018, 12:37
YORUM EKLE

Afix

İntek

Dergiler