Warmhaus Genel Müdürü M. Kağan Turan, "Eylül ayında temelini attığımız TEKNOSAB fabrika yatırımımızın 2022 yılının ikinci çeyreğinde üretime başlamasını planlıyoruz. Yatırımın devreye alınması ile kombi üretiminde yüzde 30 kapasite artışı hedefliyoruz." diye konuştu.

Turan ile yeni tesislerini ve 2022 yılı ihracat gündemlerini konuştuk. 

Kağan Bey, şirketiniz yönünden 2021 yılını değerlendirerek 2022 gündeminizi paylaşır mısınız?

2021 yılı pandeminin etkilerini bir önceki yıla göre daha fazla hissettiğimiz bir yıl oldu. Ancak başlıca belirlediğimiz konularımız olan; üretim ve istihdamı korumak, ihracat hacmimizi artırmak, yurtiçinde iş ortaklarımız ile yeni işbirlikleri geliştirmek, yurtdışında yeni pazarlara girmek, yurtdışında stratejik pazarlarımızda güçlenmek ve dijitalleşmeye odaklanarak bu yılı hedeflediğimiz seviyede kapattığımızı söyleyebilirim. 

2022, bu yıl başlattığımız yatırımlarımızı hayata geçireceğimiz bir yıl olacak. Bursa Nilüfer’de bulunan cihaz ve radyatör fabrikalarımızı Bursa Teknoloji Sanayi Bölgesi’ne (TEKNOSAB) taşıyoruz. Eylül ayında temelini attığımız TEKNOSAB fabrika yatırımımızın 2022 yılının ikinci çeyreğinde üretime başlamasını planlıyoruz. Yatırımın devreye alınması ile kombi üretiminde yüzde 30 kapasite artışı hedefliyoruz.

Şirketimizde tüm iş süreçlerimizi uçtan uca dijitalleştirmek için bu yılın başında hayata geçirdiğimiz ve şirketimiz için öncelikli yatırımlarımızdan olan SAP Dijital Dönüşüm Projesi’nin tüm fazları 2022 yılında tamamlanacak. Üretimden ürünün müşteriye teslimatına teslimattan satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri entegre ederek, ürün ve hizmet kalitemizi daha da artıracağız. 

Warmhaus olarak üretim gücümüz, üretimde yeni teknolojiler ve yenilikçi yaklaşımımız ile her geçen yıl daha fazla ürün yelpazemizi kalitemizi yükselterek geliştiriyoruz. Bundaki önemli bir unsur Ar-Ge’ye verdiğimiz önem. Ar-Ge çalışmalarına yaptığımız yatırım kapsamında 2022 yılında Ar-Ge Merkezimizi açmayı planlıyoruz. Merkezimizde geliştireceğimiz yenilikçi ve ileri teknoloji ürünlerle sektöre katma değer sağlamayı sürdürme amacındayız. İnovasyon her zaman odağımızda. Bu odağımızı koruyarak yeni akıllı teknolojileri kullanarak sektörümüzün ve müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu çözümleri üretmeyi hedefliyoruz. 

Sektörün önde gelen üreticisi olarak, hangi ürünlerinizle, hangi ülkelere, hangi miktarlarda ihracat gerçekleştiriyorsunuz? 

Warmhaus panel radyatör, kombi, kazan ve şofben ürünleri ile 37 ülkeye ihracat yapıyor. Ürünlerimizin yüzde 60’ını ihraç ediyoruz. Küresel pazarlarda yer almak için üretimimizde yeni neslin tüketim ihtiyaçları doğrultusunda trendleri takip ediyor, sürekli yeni teknolojilere yatırım yapıyor, kaliteyi yükseltiyor ve ürün yelpazemizi genişletiyoruz.

Önümüzdeki yıl farklı hangi pazarları hedefliyorsunuz? Bu pazarlara ulaşmak adına ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? 

Warmhaus olarak pek çok farklı ülkeye ihracat yapıyoruz. En önemli özelliğimiz her coğrafyanın ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda Ar-Ge ekibimiz ile çalışmalar yürütüp, cihazlarımızın donanım ve yazılımlarını geliştirebilmemiz. Çevik organizasyonel yapımız sayesinde müşterilerimizden gelen taleplere ve ihtiyaçlara hızlı yanıt verebiliyor, bu sayede farklı ihtiyaçları olabilen pazarlara da giriş yapabiliyoruz. 2022 yılında stratejik pazarımız olan Avrupa ülkelerinde, İskandinav pazarında, Birleşik Krallık’ta ve özellikle Rusya ısıtma pazarında büyümeyi planlıyoruz. Azerbaycan’da münhasır Warmhaus Showroom’u açma planımız var. 

DOSİDER YÖNETİM KURULU ANKARA'DA ISITMA SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNİ GÖRÜŞTÜ DOSİDER YÖNETİM KURULU ANKARA'DA ISITMA SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNİ GÖRÜŞTÜ

İhracat çalışmalarında hangi desteklerden yararlanıyorsunuz? Sektörünüzde ihracatın artması adına ne gibi çalışmalar yapılmalı? Önerilerinizi paylaşır mısınız? 

2018 yılında Turquality marka destek programı kapsamına dahil olduk. Devletimizin sağladığı bu destek ile global pazarlardaki yerimizi daha da güçlendirdik ve bu pazarlardaki markalaşma sürecimiz hızlandı. Bugün itibari yüzde 100 yerli sermaye ile üretilen ürünlerimiz ile 35 ülkeye ihracat yapıyoruz. Devletin sağladığı destek programlarının katkılarını yeterli ve değerli buluyoruz.