Yılın üçüncü çeyrek sonuçlarını değerlendiren AkzoNobel CEO’su Thierry Vanlancker şunları söyledi; “Üçüncü çeyrekte ortaya koyduğumuz muhteşem performans ile, gelirlerimizi sabit kurla artırdık ve şirketimizin dağıtılmamış maliyetler hariç satış kazancını, marjlar ve maliyet tasarruflarındaki güçlü disiplinin etkisiyle %17,7’ye çıkarttık. Bu sonuçlar, dünyanın dört bir yanındaki tüm AkzoNobel çalışanlarının sürekli adanmışlığı ve COVID-19’un getirdiği zorluklara uyum sağlaması sayesinde mümkün oldu.”
Makroekonomik ortamın belirsizliğini sürdürdüğünü belirten Vanlancker “müşterilerimize daha yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler ile hizmet etme kararlılığımız ile sektörümüzün ön saflarında sahip olduğumuz güçlü pozisyonu daha da ilerletmeye devam ediyoruz. Tam da bundan ötürü, EcoVadis tarafından kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilir satın alımlar konusunda Platin nota layık görülmüş olmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

2020 3Ç önemli noktalar
•    ·Dağıtılmamış maliyetler hariç satış kazancı (ROS), güçlü marj yönetimi ve maliyet tasarrufları sayesinde %17,7’ye çıktı (2019: %13,8) Hacimlerde %3 büyüme sağlanırken, çoğu segment ve bölgede talep eğilimleri de güçlendi Sağlanan toplam maliyet tasarrufu 49 milyon Euro olurken, bunun 27 milyon Euro’sunu dönüşüm girişimleri ile ilişkili yapısal tasarruflar oluşturuyor İşletme faaliyetlerinden net nakit %46 artarak, 457 milyon Euroya çıktı (2019: 312 milyon Euro); güçlü bilanço korundu 19 Ekim açıklanan İspanya’daki Titan Paints satına alımının 2021 1Ç sonundan önce tamamlanması bekleniyor Açıklanan 300 milyon Euro tutarındaki hisse senedi geri alımı 2021’in ilk yarısında tamamlanacak
2020 3Ç (2019 3Ç’ye kıyasla)

•    Gelirler %5 azalırken sabit döviz kuru ile %1 arttı. Hacimlerdeki %3 artış, Dekoratif Boyalardaki güçlü talebi ortaya koyarken, Performans Boyalarındaki hacimde kaydedilen düşüş ve %1’lik olumsuz fiyat/karışım ile kısmen dengelendi
•    Düzeltilmiş faaliyet karı %18 artışla 353 milyon Euro (2019: 300 milyon Euro) oldu; ROS %15,5’e yükseldi (019: %12,5)
•    326 milyon Euroluk faaliyet karı, dönüşüm maliyetleri ile ilişkili, tanımlanmış kalemlerin 27 milyon Euroluk negatif etkisini de içeriyor (2019: 53 milyon Euroluk negatif belirlenmiş kalemler de dahil, 247 milyon Euro); faaliyet karının gelirlere oranı yükselerek %14,3 oldu (2019: %10,3)
•    Hissedarlara verilebilir net gelir, %36 artarak 220 milyon Euroya yükseldi (2019: 162 milyon Euro)
•    Devam eden faaliyetlerden düzeltilmiş hisse başına kazanç %34 artışla 1,30 Euro (2019: 0,97 Euro), toplam faaliyetlerden hisse başına kazanç ise 1,15 Euro (2019: 0,79 Euro) oldu
•    Hisse başına 0,43 Euro ara temettü (2019: 0,41 Euro

AkzoNobel’in belirlediği 2021 Yılın Rengi, Cesur Toprak oldu. Cesur Toprak, insanlara değişime kucak açmak için gerekli cesareti veren, sıcak ve ayaklarımızın yere basmasını sağlayan nötr bir ton. Şirketin Dekoratif Boyalar, Otomotiv ve Özel Boyalar, Toz Boyalar ve Ahşap Boyaları iş kollarının müşterilerinin trende uygun renkleri güvenle seçmelerine yardımcı olmak üzere, bir dizi renk paleti de geliştirildi. 
Çin’deki tesis, su bazlı ürünlere geçiyor Guangzhou’daki dekoratif boyalar üretim tesisi, sadece su bazlı ürünler üretmesini sağlamak üzere, önemli bir güncellemeden geçiyor. Çin’de söz konusu geçişi gerçekleştiren son dört dekoratif boya tesisinin sonuncusu olarak, daha fazla eko-premium, su bazlı boyaya olan artan talebi karşılamaya imkân verecek.

EcoVadis’ten Platin not 

Sürdürülebilirlik performansını değerlendiren kilit bir derecelendirme kuruluşu olan EcoVadis tarafından Platin nota layık görüldü. AkzoNobel’in artık tüm şirketler arasında ilk %1’lik dilimde yer aldığını gösteren sertifika, sürdürülebilirlik alanında da şirkete güç veriyor.

Stahl satın alımı eşsiz toz boya teknolojisini kazandırdı  Üçüncü çeyrekte, Stahl Performans Toz Boyalarının ve ısıya duyarlı alt katmanlar için ürün yelpazesinin satın alımı tamamlandı. Anlaşma, şirketin toz boya sektöründe türünün tek örneği olan eşsiz düşük sertleşme teknolojisine erişimini de hızlandırdı. Hem UV hem de termal sertleşen tozları içeren teknoloji, şirketin ultra düşük sertleşme (80-100°) bölgesine giriş yapmasına da imkân verecek.

Interpon sarmalayıcı 3D görüntüleme teknolojisini hayata geçirdi

Interpon markasının hayata geçirdiği sarmalayıcı 3D görüntüleme teknolojisi sayesinde doğru toz boyayı seçmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. AkzoNobel Tasarım aracı üzerinden temin edilebilecek yeni renk aracı, mimar ve şartname hazırlayıcılarının ihtiyaçları için tamamen doğru ürünü bulmasına yardımcı olmak üzere tasarlandı. Kullanıcıların boya örneklerini dijital olarak döndürmesine imkân vermenin yanı sıra, bunlara yaklaşıp uzaklaşmak ve farklı ortamlar bağlamında görüntülemek de mümkün.
Avrupa’daki ticari faaliyetler İspanya’daki Titan satın alımı ile daha da güçlenecek Şirket, 19 Ekim’de, İspanya’nın en çok bilinen markalarından Industrias Titan S.A.U.’nun dekoratif boya iş kolunun satın alınması konusunda anlaşmaya varıldığının duyurulmasının ardından Avrupa’da daha da büyümeyi hedefliyor. Satın alım sürecinin düzenleyici kuruluşların onayının ardından 2021’in ilk çeyreği sona vermeden tamamlanması bekleniyor.