TÜRKİYE’NİN DÜNYA ÇAPINDAKİ PROJESİNDE DOKA İMZASI

Alanının en köklü firmalarından Doka Kalıp İskele, 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ait ankraj blokları, keson ve yaklaşım viyadükleri ile Otoyol Viyadükleri işlerinin sorumluluğunu üstlendi.

TÜRKİYE’NİN DÜNYA ÇAPINDAKİ PROJESİNDE DOKA İMZASI
Endüstri 40 Zirvesi

Çözüm ortağı olarak yer aldığı büyük çaplı projelere bir yenisini daha ekleyen Doka, “1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Otoyolu Projesi”nin çeşitli aşamalarında katkı sağladı.

Toplam 101 kilometrelik Malkara-Çanakkale Otoyol hattının kilit noktasında bulunan 1915 Çanakkale Köprüsü projesi kapsamında ankraj blokları ve keson işlerini 2018’de başlayıp 1 yıl içinde tamamlayan Doka, otoyol bölümünde yapımı süren Asya ve Avrupa yakalarındaki yaklaşım viyadükleri ile Malkara, Gelibolu ve Lapseki’de yer alan V01, V06 viyadüklerinde ise çözüm ortağı olarak yer aldı.

Doka, kalıp-iskele çözümlerinin yanı sıra, bu aşamaya kadar hızlı kurulum, kolay kullanım, yüksek iş güvenliği standartları ve mühendislik hizmetleriyle de teknik destek sağladığı projenin maksimum verim ve güvenlikle ilerleyebilmesi için çalışıyor. 

BAŞARISI 150 YILI AŞAN BİRİKİMİNDEN GELİYOR

Hız ve iş güvenliği konularında marka bilinirliği en yüksek şirket olarak tanınan Doka, Avusturya’da küçük bir ahşap işleme atölyesi olarak yolculuğuna başlayan 154 yıllık Umdasch Grup’un amiral gemisi olmakla birlikte bugün 5 kıtada, 7 binden fazla çalışanı ve tecrübesiyle sektörünün lider firmalarından biri olarak faaliyetlerine devam ediyor. 

DOKA GENEL MÜDÜRÜ ENDER ÖZATAY
“YER ALDIĞIMIZ PROJELERİN HER AŞAMASINDA ÇÖZÜM ORTAĞI OLUYORUZ”

Doka’nın köklü ve başarısını kanıtlamış bir firma olmasının, müşterileri tarafından tercih edilmesinin başlıca nedeni olduğunun altını çizen Doka Kalıp İskele Genel Müdürü Ender Özatay, “Doka, bugüne kadar Türkiye’de olduğu gibi dünyada da pek çok önemli projede görev üstlendi. Yer aldığımız projelerin ilk planlama aşamasından sona ermesine kadar tüm süreçlerinde çözüm ortağı oluyoruz. Çalıştığımız projelerde ihtiyaçları doğru çözümleyip, en optimum çözümü sunarak, üretim, planlama ve uygulama aşamalarının tümünde güvenliği ilk sırada tutuyoruz” diye konuştu. 

“1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Otoyolu Projesi”sinin viyadük işlerinde de görev üstlenen Doka, İtme-Sürme yöntemiyle yapılan Yaklaşım Viyadükleri, V01, V06 ile viyadüklerinde, konunun uzmanı olan Freysaş Freyssinet A.Ş. ile çözüm ortağı olarak çalıştı. 

Doka, Türkiye’nin yanı sıra Irak, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan pazarlarındaki çevre coğrafyanın en önemli altyapı ve üstyapı projelerinde öncelikli tercih edilen kalıp ve iskele tedarikçisi

“MEGA PROJELERDE YER ALMAYA DEVAM EDİYORUZ”

Müşterilerinin ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak, gelişen taleplere daha hızlı cevaplar üreterek kendi alanlarını oluşturmuş durumda olduklarını belirten Özatay, “Sektördeki konumumuzu her geçen gün yapmış olduğumuz yatırım ve geliştirdiğimiz yeniliklerle daha da derinleştiriyor ve zenginleştiriyoruz. Projelere sunmuş olduğumuz çözümlerle müşterilerimizin bir numaralı tercihi haline geldik. Bu alandaki başarımızı, artan pazar payımız ciromuz ve kârlılığımızla da ispat etmiş durumdayız. Yurtiçinde Osmangazi Köprüsü, Kömürhan Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul Finans Merkezi, Maslak 1453, Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi gibi mega projelerde yer almaya devam ediyoruz. Şirketimiz çevre coğrafyanın da en önemli altyapı ve üstyapı projelerinde öncelikli tercih edilen kalıp ve iskele tedarikçisi konumuna gelmiştir. Türkiye’nin yanı sıra Irak, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan pazarlarındaki çevre coğrafyanın en önemli altyapı ve üstyapı projelerinde öncelikli tercih edilen kalıp ve iskele tedarikçisiyiz. Özellikle Irak ve Azerbaycan’da çok önemli projelere imza attık ve atmaya devam ediyoruz. Irak Merkez Bankası projesi, Bağdat Mall Alışveriş Merkezi, tüm Orta Asya’nın en yüksek binası olan Özbekistan’daki Nest One Tower Azerbaycan’da ise Flame Towers, Crecent Development Projesi ve Port Bakü projeleri Doka’nın ürünleri ve mühendislik çözümleriyle yer aldığı projelerden bazıları. 2022’de de Doka Türkiye’nin hizmeti alanı olan bölgeye odaklanarak, burada ihracat yaptığımız ülkelerin sayısını ve buralara ihracat miktarımızı artırmayı hedefliyoruz” dedi.

Güncelleme Tarihi: 14 Mart 2022, 15:45
YORUM EKLE

Legend Art

Vefa

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını