Yerli üretim Faz V emisyon standartlarındaki motorlara sahip traktörlerini Ağustos 2020’de Avrupa’ya ihraç etmeye başlayan TürkTraktör, 2021’de kademeli olarak Türkiye’de yürürlüğe girecek olan Faz IIIB ve Faz IV emisyon standartlarına geçiş için de hazırlıklarına son hız devam ediyor. Faz IIIB motorların geçişine hazır olan TürkTraktör, yürüttüğü 5 adet Faz IIIB projesinin tamamını tamamladı. Toplam 3 adet Faz IV projesinin ise çalışmaları sürüyor. Projelerin onayları 2021’de düzenleme yürürlüğe girmeden önce tamamlanacak. Çevre, enerji ve iklim değişikliğiyle mücadele odağıyla sürekli iyileştirmelerine devam eden TürkTraktör, bugüne kadar yerli üretim 500 bini aşkın motor üretti. 

Faz IIIB ve Faz IV emisyon seviyesine sahip ürünlerin Avrupa ve Kuzey Amerika’da 2014 yılından bu yana kullanıldığını söyleyen TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner,Türkiye’de bu emisyon standartlarındaki ürünlere geçişle yaşanacak değişimleri değerlendirdi. Bir traktörün tüm fonksiyonlarının sağlıklı şekilde yerine getirmesi için motorunun performansının ve verimliliğinin çok önemli olduğunu belirten Özüner, motorun gerekli gücü üretirken kullandığı teknoloji seviyesinin, yakıt tüketiminin sağladığı torkun ve zor koşullara verdiği tepkinin çiftçilerin en çok önem verdiği konular olduğunu ifaden eden Özüner, yeni faz standartlarına uyum sağlayan motorlarda daha teknolojik bir elektronik yakıt kontrol sistemi kullanımı gerekliliğinin olduğunu kaydetti. ’Common Rail’’ teknolojisi olarak da bilinen bu sistemle traktörlerin daha verimli çalışması sağlanırken; üretilen daha fazla tork ve güçle de çiftçilerin memnuniyetinin arttığını kaydeden Özüner, ancak tüm bunlardan daha önemli olan noktanın, bu emisyon seviyesine sahip motorların çevre sağlığı ile çevrenin korunmasına büyük bir katkı sağladığını sözlerine ekledi.

Motor üretiminde ve pazara sunulan traktörde faz geçişleri tamamlanacak

Türkiye’de Faz IIIB ve Faz IV emisyon standartlarına geçişle birlikte tesislerinde yapılacak üretim değişimi konusunda da bilgi veren Özüner, sahip oldukları son teknolojinin motor üretim tesisislerindeki Faz IIIA motor üretimlerinin çok büyük bir bölümünün Faz IIIB ve Faz IV motor üretimine kaydıracaklarını aktararak buna ek olarak; motorlarının Türkiye pazarındaki faz geçişlerine uygun şekilde kademeli olarak tüm ürünlerinin faz geçişlerini de sağlayacaklarını, aynı zamanda, Türkiye traktör parkının neredeyse yarısını oluşturan 25 yaş ve üstü araçların daha çevreci traktörler ile değişimine öncülük etmiş olacaklarını sözlerine ekledi.