banner1013
x

TMS’den yeni sistemler

İskele sistemleri, yerinde dökme betonarme köprü ve viyadük döşemelerinde beton dökümü esnasında kullanılan en yaygın yöntemlerden birisidir.

TMS’den yeni sistemler
EndüstrideAra4

Ancak geçilecek arazinin durumu, açıklık sayısı ve boyları, orta ayak sayısı ve yükseklikleri, inşaat süreleri yerinde dökme köprü ve viyadük döşemeleri yapımında yeni ekipmanların kullanılmasını gerekli kılmaktadır. Viyadük ve köprülerde en önemli yapılardan birisi betonarme döşemelerdir.

TMS KALIP İSKELE A.Ş. bahsi geçen yeni ekipmanlar konusunda, Norveçli Strukturas firması ile işbirliğine giderek, köprü ve viyadük projeleri yapımını dünyanın her tarafında üstlenen müteahhit firmalara bu konuda hizmet vermeyi amaçlamaktadır. Bu yeni ekipmanlarla birlikte TMS Kalıp İskele sistemlerinden SIMPEX perde kalıbı, MKH döşeme sistemleri ve projeye özel olarak dizayn edilen kalıplar tercih edilmektedir. Ülkemizde, Kuzey Marmara Otoyolu ve Polonya ile Almanya’daki köprü ve viyadük projelerinde başarı ile kullanılan Strukturas firmasının köprü ve viyadük yapım ekipmanları ile TMS ‘nin bu sistemleri de kullanılmaktadır. Üst bölümdeki yazı için 2 ve 3 nolu resimleri kullanabiliriz.

DENGELİ KONSOL ARABASI:

Dengeli konsol arabası yerinde dökülen köprü ve viyadük döşemelerinde döşemenin ağırlığını taşıyan ve başlık kirişinden açıklığın ortasına kadar konsol olarak çalışan geçici bir destek yapısıdır. Genelde 200 m açıklık boyuna kadar kullanılırlar ancak 300 m’yi geçen açıklıklarda kullanıldığı olmuştur. Dengeli konsol arabası genellikle max. 5.0 m segment için kullanılır, segment ağılıkları 80 ton-500 ton arasında değişiklik gösterir. Üst bölümdeki yazı için 4 ve 5 nolu resimleri kullanabiliriz.

BU SİSTEMİN AVANTAJLARI: 

Segment boylarındaki değişimleri, enine kesit yüksekliğini, düşey perde kalınlıklarını, döşeme genişliğini ayarlamak kolaydır. Dengeli konsol sistemi ile viyadük döşemesi ağırlığını azaltmak, döşeme imalatı sırasında ön germe sisteminden tasarruf etmek mümkündür. Kolay taşınıbilir, kolay monte edilir, deformasyonları azaltır, köprü döşemelerindeki eğriselliği ayarlamak kolaydır. Bu sistemde yapıya şeklini vermek için TMS SIMPEX perde kalıpları en ideal sistemlerden birisidir. SİMPEX ile hızlı ve çok yönlü kalıplama kolaylığı dengeli konsol sistemi için de önemlidir. SIMPEX sisteminin farklı yükseklik ve kesitlere kolay adapte edilebilir olması ayrıcalıklı bir konuma sahip olmasını sağlamıştır. Sistemi oluşturan HT20 ahşap kirişler ve kuşakların ara mesafeleri değiştirilerek yüksek beton basınçlarına göre dengeli konsol kalıplarını dizayn etmek mümkündür. Dengeli konsol kalıpları SIMPEX sisteminin esnekliği sayesinde kolayca kalıplanabilir.

MSS-SMSS HAREKETLİ İSKELE SİSTEMLERİ:

Alttan askılı ve üsten askılı olmak üzere iki ayrı çeşidi vardır. Kutu kesit ve TT kesit ile dizayn edilen köprü ve viyadük döşemelerinde kullanılmaktadır. Özel köprü ve viyadük döşemeleri için özel çözümler yapılabilir, ana fonksiyonları hidrolik olarak işletilmektedir. İşçilikten tasarruf sağlayan bir çözümdür. Yarı çapı, eğimi ve açıklık değişimlerinde ayarlanması kolaydır. Genelde 60 m’ye kadar orta açıklıklı köprü ve viyadük projelerinde tercih edilirler.
Üst bölümdeki yazı için 6 ve 7 nolu resimleri kullanabiliriz.

Üstten askılı MSS, köprü ayaklarının yüksekliğinin az olduğu, demiryolu geçidi, otoyollar ve nakliye kanalları gibi ulaşım koridorlarının olduğu durumlara uyum sağlamak için dizayn edilmiştir. Üstten askılı MSS köprü ayaklarının üstünde desteklenir ve dış kalıp gergi çubukları kullanılarak ana kirişlere asılır. Beton döküldükten sonra dış kalıp döşemenin merkezi boyunca serbest bırakılır, zincir blokları, vinçler veya hidrolik sitem kullanılarak 90 derece döndürülür ve yan askılardan dikey olarak asılır. Bir sonraki açıklık için pozisyonuna gelinceye kadar ileri sürülür ve dış kalıp tekrar eski pozisyonuna getirilerek gergi çubukları ile asılır. Alttan askılı MSS genellikle yükseklik kısıtlamalarının sorun yaratmadığı durumlarda tercih edilen bir çözümdür. Alttan askılı MSS ile dış kalıp ana kirişlerin üstünde desteklenirken bunlar da köprü ayaklarının yanlarına yerleştirilmiş konsolların üzerinde taşıtılır.

Üst yapının betonu tamamlandıktan sonra ana kirişlerin aralarındaki enine bağlantılar sökülür, MSS yana doğru köprü ayaklarının yanından geçecek şekilde yana kaydırılır ve ileri doğru hidrolik sistemle sürülür. Bir sonraki açıklık için pozisyonuna getirildiğinde içeri doğru ayna kaydırılır ve enine kirişlerin bağlantıları yapılır ve pistonlarla yukarı doğru yerine getirilerek beton dökümü için hazırlanır. Bu sistemin dış kalıplarını TMS SIMPEX perde kalıpları ile kalıplamak idealdir. Ayrıca kutu kesitli sistemlerde içi döşeme kalıpları TMS MK-H iskele sistemi veya proje için özel dizayn edilmiş yatayda hareketli TMS döşeme sistemleri ile kalıplamak mümkündür.
Köprü ve viyadük projelerinde; TMS’nin hidrolik tırmanır CLIMBEX 60- CLIMBEX 100 sistemlerinin yüksek viyadük ve köprü ayaklarında kullanılması ise vinçe bağımlı kalmadan hızlı ve güvenli kullanılmasını mümkün kılmaktadır. Bu yeni yapım ekipmanlarının kullanılması müteahhitler için hızlı ve güvenli bir çözüm olduğu gibi bu sayede uluslararası rekabette bir adım öne geçeceklerdir.
TMS KALIP ve İSKELE sistemleri dengeli konsol, MSS, itme sürme ile iskele ile desteklenen köprü, viyadük sistemlerinde çözüm ortağınız olacaktır.

Güncelleme Tarihi: 18 Kasım 2019, 17:24
YORUM EKLE

Polinet

Siemens

Dergiler