banner736
x

TMS SİMPEX PERDE KALIPLARIYLA VERİMLİLİK

TMS SİMPEX Sistemi kullanıldığı şantiyelere hem zaman hem de maliyet avantajı sunuyor.

TMS SİMPEX PERDE KALIPLARIYLA VERİMLİLİK
Endüstrideara

Dengeli konsol arabası yerinde dökülen köprü ve viyadük döşemelerinde döşemenin ağırlığını taşıyan ve başlık kirişinden açıklığın ortasına kadar konsol olarak çalışan geçici bir destek yapısıdır.
Dengeli konsol arabaları konusunda TMS Norveçli STRUKTURAS firması ile işbirliği yapmakta ve bu konuda müteahhitlere en uygun çözümü sunmaktadır.

Dengeli konsol arabaları aşağıdaki elemanlardan oluşur; Ana çelik yapı, yerinde dökme döşemeye şeklini veren iç ve dış kalıplar, çalışma platformları ve merdivenler, bir önceki dökülen segmenteki ankraj sistemi, sistemi ileriye iten hidrolik ekipman. Bu sistemde yapıya şeklini vermek için kullanılan TMS SIMPEX perde kalıpları en ideal sistemlerden birisidir.
TMS SIMPEX ile hızlı ve çok yönlü kalıplama kolaylığı dengeli konsol sistemi için de önemlidir. TMS SIMPEX sisteminin farklı yükseklik ve kesitlere kolay adapte edilebilir olması ayrıcalıklı bir konuma sahip olmasını sağlamıştır. Sistemi oluşturan KAUFMANN HT20 ahşap kirişlerinin ve YK çelik kuşakların ara mesafeleri değiştirilerek yüksek beton basınçlarına ve beton döküm hızlarına göre dengeli konsol kalıplarını dizayn etmek mümkündür. Dengeli konsol kalıpları TMS SIMPEX sisteminin esnekliği sayesinde kolayca kalıplanabilir.

TMS SİMPEX SİSTEMİNİN GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR

-Az parayla çok iş
-Ön montaj, kurulum ve şakule alma kolaylığı
-Farkı panoların bir araya getirilerek büyük panoların oluşturulabilmesi
-Kamalar ile sabitlenen panoların arasından beton sızmalarının önlenmesi
-Ahşap kiriş, çelik kuşak ve saplama mesafeleri değiştirilerek istenen dayanımın elde edilebilmesi
-Eğri yüzeylerin bile kalıplanabiliyor olması

DENGELİ KONSOL ARABASI ANA ELEMANLARI

-Alt döşeme platformu
-Ana çerçeve
-Ana silindir
-Aşağı çekme silindiri
-İleri itme elemanı
-Ana ray
-Arka çalışma platformu
-Ön kiriş
-Arka makas
-Arka araba
-Rüzgar bağlantı elemanı
-Enine kiriş
-Dış kalıp
-İç kalıp
-Alt çalışma platformu
-Üst çalışma platformu
-Ön araba
Başlık kiriş genişliğinin iki arabayı yan yana konması için yeterli olamadığı durumlarda geçici çapraz destek elemanı kullanarak bu sorunu çözmek mümkündür. Bununla ilgili aşağıdaki detay kullanılır.
Dengeli konsol arabası genellikle max. 5.0 m segment uzunluğu için kullanılır. Segment ağırlıkları tipik olarak 80 ton ile 500 ton ağırlığı arasında olabilir.

DENGELİ KONSOL ARABASININ AVANTAJLARI ŞÖYLE SIRALANABİLİR:

Segment boyundaki değişimlerini, enine kesit yüksekliğini, düşey perde kalınlıklarını, döşeme genişliğini ayarlamak kolaydır.
Dengeli konsol sistemi ile viyadük döşemesi ağırlığını azaltmak, döşeme imalatı sırasında ön germeden tasarruf etmek mümkündür. Kolay taşınabilir, kolay monte edilir, deformasyonları azaltır, köprü döşemelerindeki eğriselliği ayarlamak kolaydır. TMS Simpex perde sistemlerini kalıp arabaları ile birlikte uyumla kullanmak mümkündür. Her zaman olduğu gibi dengeli konsol arabası ile yurt dışında ve Türkiye’de yapılan köprü ve viyadük döşemelerinde de çözüm ortağınız TMS kalıp ve iskele sistemleri olacaktır. 

YELİZ YİRMİBEŞ

Güncelleme Tarihi: 18 Ağustos 2020, 15:57
YORUM EKLE

NEA

Markaküpü

Dergiler
Partnerler