banner1013
x

TESİS YATIRIMLARINA DEVAM EDECEK

Başergün Boya ve Kimya A.Ş. (CUBO) Satış ve Pazarlama Direktörü İsmail Helvacıoğlu, bu yıl Euro bölgesinde, yaklaşık 2.5 milyon € yatırım maliyeti olan boya ve yapı kimyasalları üretimi yapacakları bir fabrika ve yine iç pazarda hizmet verecek yatırım maliyeti 2 milyon $ olarak fizibilitesini yapmış oldukları bir fabrika ve ekipman yatırımı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıklıyor.

TESİS YATIRIMLARINA DEVAM EDECEK
EndüstrideAra - Haber Detay

Ar-Ge çalışmalarıyla birçok önemli çalışmaya ve yeniliğe imza atan Başergün Boya ve Kimya A.Ş. CUBO markası ile boya sektöründe de aynı başarıyı göstermeyi sürdürüyor. Bu yılki ajandasında yeni yatırım çalışmaları olan markanın gündemini, Satış ve Pazarlama Direktörü İsmail Helvacıoğlu ile konuştuk. 

Kuruluşunuzdan günümüze firmanız hakkında bilgi alabilir miyiz?

İnşaat malzemeleri sektöründeki faaliyetlerine 1994 yılında Başergün İnşaat olarak başlayan firmamız, 2004 yılında unvanını Başergün Boya ve Kimya A.Ş. olarak değiştirerek ülkemizin “CUBO” markası ile inşaat ve sanayi boyaları üretimine başladı. Başergün Boya ve Kimya A.Ş. gelişen yalıtım sektörünün ihtiyaçlarına cevap verebilmek üzere 2012 yılında yapı kimyasalları ve EPS üretim tesisleri yatırımını hayata geçirerek sektörümüze ve ülkemiz ekonomisine katkısını sürdürmüştür. 2020 yılı sonu itibariyle aktif üç tesisimiz bulunuyor. Antalya, İstanbul ve Elazığ fabrikalarımızın toplam üretim kapasitelerimizi tek vardiya için değerlendirdiğimizde;
boya grubunda 50.000 ton/yıl – yapı kimyasalları grubunda 400.000 ton/yıl ve EPS grubunda 100.000 m3/yıl olarak baz alabiliriz.

Hangi sektörlere ürün ve çözüm sunuyorsunuz? 

Öncelikle belirtmek isterim ki CUBO ülkemizin en geniş ürün yelpazesine sahip firmaların başında gelmektedir. Kısaca bahsedecek olursak boya grubunda; İnşaat boyaları, sanayi boyaları (Endüstriyel ve endüstriyel zemin kaplamaları), dekoratif boyalar (Cubo Arte), ahşap ve koruma sistemleri (Cubo Wood); yapı kimyasallarında ise seramik ve yapıştırma grubu, su yalıtım ürün grubu (CuboSeal), ısı yalıtım ürün grubu (CuboTherm),  hazır sıva grubu, teknik ürünler, zemin grubu ve harç katkıları; EPS grubunda ise ısı yalıtım ve zemin güçlendirme ürünleri olarak 200 kalem üzerinde geniş ürün skalamız ile sektörümüze hizmet vermekteyiz.

2021 yılında pazarda nasıl bir strateji izleyeceksiniz? Gündeminizde yeni yatırım, ürün ya da pazar arayışları var mı?

Yönetim kurulumuzun 2015 yılında belirlemiş olduğu “Sektörün Lider Firması” projemizin sürdürebilirliğini sağlamak amaçlı tesis ve personel yatırımlarımıza devam ediyor olacağız. 2021 yılında Euro bölgesinde, yaklaşık 2.5 milyon € yatırım maliyeti olan boya ve yapı kimyasalları üretimi yapacağımız bir fabrika ve yine iç pazarda hizmet verecek yatırım maliyeti 2 milyon $ olarak fizibilitesini yapmış olduğumuz bir fabrika ve ekipman yatırımı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

Dış pazar çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Firmamız başta komşu ve iyi ilişkiler içerisinde bulunduğumuz ülkeler olmak üzere 12 ülkeye düzenli ihracat faaliyeti sürdürmektedir. Ciromuzdaki ihracat payı yüzde 30 civarında gerçekleşmekle birlikte, planladığımız tesisle ihracat ve konumlanacağımız ülke sayısını ve pazar paylarımızı artırmayı hedefliyoruz.

AR-GE'ye yatırım yapıyor musunuz? Bu alanda çalışmalarınız var mı? Geliştirdiğiniz ürünler var mı?

Ar-Ge ve Ür-Ge (Üretim Geliştime) firmamızın önem verdiği birimlerinden. Sektörümüze inovatif ürünler sunabilmek için her iki birimimiz de faaliyetlerini sürdürmektedir. Tüm tesislerimizde geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamaktadır. 2021 yılında ürün yelpazemize katacağımız yenilikçi ürünlerimizin çalışmalarını ilgili birimlerimizle birlikte koordineli biçimde sürdürmekteyiz.

Pandemi sizi nasıl etkiledi? 2020 yılında büyüme oranınız nedir? 

Korona Pandemisi tüm dünya ve ülkemizde sektörümüzü ve elbette firmamızı da etkiledi. 2020 yılı için almış olduğumuz yatırım kararlarıyla birlikte hedeflediğimiz yüzde 50 büyüme hacmi, pandemiye rağmen yatırımlarımızı durdurmak yerine hızlandırmamızın da etkisi ile yüzde 26 olarak gerçekleşti.

Sektörünüze sunduğunuz sosyal projeleriniz var mı, varsa bunlar nelerdir? 

Çalışma Bakanlığı ve Mesleki Yeterlilik (MYK) Kurumunun yayınlamış olduğu Sınav Ücreti Sponsorloğu Genelgesi ile duvarcı, ısı yalıtım ustası, inşaat boyacısı, inşaat işçisi, sıvacı, seramik karo kaplamacısı ve su yalıtım ustası  olmak üzere yedi meslek grubu emekçilerimizin sınav ücretlerine sponsor olarak, hem ustalarımızın çalışma belgelerini edinmelerini hem de sektörümüze en büyük ihtiyaçlardan olan işinin ehli paydaşları  kazandırmayı hedefleyerek, üç yılda 30.000 üzerinde ustamızın Mesleki Yeterlilik Belgesi sahibi olmasını sağladık ve bu hizmete devam ediyoruz.

YORUM EKLE

Daikin

Siemens

Dergiler