Yusufeli Baraj Köprüleri Projesinin Tekkale Viyadük ayaklarının inşaat sürecini daha kolay hale getiren PERI sistemleri, aynı zamanda şantiyede güvenlik ve maliyet açısından çok büyük avantaj sağladı. Karayolları Genel Müdürlüğü, Program İzleme ve Daire Başkanlığı tarafından ihale edilen projenin ana yükleniciliği Nurol - Gülsan Adi Ortaklığı tarafından gerçekleştirilmektedir.  Proje kapsamında, dünyanın en yüksek üçüncüsü barajı olacak olan Yusufeli Baraj Gölü’nün sular altında kalacak kısımlarında, büyük açıklıklı viyadükler yapılmaktadır. Yükseklikleri 152 m’ye ulaşan toplam 2.200 m uzunlukta ve 35.000 m2 alan üzerinde, 2 x 1 şeritli, dört ayrı dengeli konsol köprü inşa edilmektedir. Köprülerin orta açıklıkları 138 -175 m arasında değişmektedir. PERI kalıp ve iskele sistemlerinin kullanıldığı Tekkale Viyadüğü ise 644 m uzunluğunda olacaktır. 
Projede değişken kesitli olan viyadük ayakları RCS-C Hidrolik Tırmanır Kalıp Sistemi ve CB 240 Vinç ile Tırmanır Kalıp Sistemi ile kısa sürede tamamlanmıştır. 141 m yüksekliğindeki elevasyon için 4,10 m yüksekliğinde ve 13,60 x 9,20 m boyutlarında, 1 set değişken kutu kesitli RCS-C + VARIO GT24 Sistem Elevasyon Kalıbı, 144 m yüksekliğindeki elevasyon içinse 4,10 m yüksekliğinde ve 13,75 x 9,25 m boyutlarında 1 set değişken kutu kesitli RCS-C + VARIO GT24 Sistem Elevasyon Kalıbı kullanılmıştır.

HIZLI VE GÜVENLİ 

9,50 m yüksekliğindeki ağır yüke sahip elevasyon başlıkları SB Tek Taraflı Askı Sistemi + VARIOKIT Sistem + PERI UP İskele Sistemi ile kısa sürede ve güvenli bir şekilde imal edilmiştir. 
Açıklık tabliye anoları VARIOKIT VBC Dengeli Konsol Kalıp Arabası ile imal edilmektedir. Maksimum 5,50 m boyundaki ve 350 ton ağırlığındaki segmentler için 4 çift VARIOKIT VBC Dengeli Konsol Kalıp Arabası tercih edilmiştir. Sistemde bulunan standart güvenlik ekipmanları sayesinde 150 m yüksekliğinde; ilave bir önleme gerek kalmadan iş güvenliğine uygun şekilde çalışılmaktadır.  
PERI mühendisleri ve ana yüklenici Nurol-Gülsan Adi Ortaklığı arasındaki yakın iş birliği, proje başarısının sağlanması için ilk adım olmuştur. Tüm köprü anoları her döküm için ayrı ayrı projelendirilmiş olup, betona bırakılacak tüm ankrajlar art germe halat yerleşimine göre tespit edilmiş ve uygulamada kolaylık sağlanmıştır. Yapılan çözümler proje gereksinimlerine uygun olarak ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış ve saha ekibi dengeli konsol uygulaması konusunda bilgilendirilmiştir. PERI, lojistik operasyonlarını desteklemiş ve gerekli kalıp ve iskele malzemelerini tam zamanında şantiyeye teslim etmiştir. PERI mühendisleri proje boyunca profesyonel destek ve tavsiye vermek için şantiyeyle sürekli iletişim halindedir.

Nurol-Gülsan Adi Ortaklığı Proje Müdürü Kayserşah Erdem, proje hakkında şu açıklamalarda bulundu: “Tekkale Viyadüğü projesinde viyadük elevasyonlarının çok yüksek yapılar olması, bölgenin yoğun rüzgarlı yapısı ve çalışma alanı için geniş bir platform seçimi gereksinimi PERI’nin VARIOKIT VBC Dengeli Konsol Kalıp Arabasını, SB+VARIOKIT Sistemini, RCS-C Hidrolik Tırmanır ve CB 240 Tırmanır Kalıp Sistemlerini tercih etme sebebimiz olmuştur. İnşaat başlayıp yapı yükseldikten sonra bu tercihin, işçi güvenliği için de ne kadar önemli olduğu görülmüştür. Projedeki pek çok faktörün bizi zorlayabileceği öngörülerek yapım aşamasında geniş ürün yelpazesi ve profesyonel şantiye desteği sayesinde PERI ile birlikte çalışmak; projemizin kaza riskinden uzak, kısa sürede ve yapı kalitesi olarak en üst düzeyde tamamlanmasını sağlamıştır. Projenin başlangıç aşamasından itibaren lojistik desteğini ve yardımlarını esirgemeyen PERI'ye firmamız ve çalışanlarımız adına teşekkür ederim. Son olarak eklemek isterim ki; Başarının yolu doğru çözüm ortakları seçiminden geçer.”

Proje: Yusufeli Baraj Köprüleri - Tekkale Viyadüğü Projesi
Yer: Yusufeli / Artvin
Ana Yüklenici: Nurol-Gülsan Adi Ortaklığı
Proje Müdürü: Kayserşah Erdem 
İnşaat Süresi: 30 ay 
Servis: PERI Samsun Bölge Müdürlüğü