3. Havalimanı, Gebze-İzmir Bağlantı yolları, Kuzey Marmara Otoyolu gibi prestijli projelere çözüm sunan Emülzer’in çalışmalarını ve hedeflerini Proje ve Teknik Satış Müdürü İnşaat Yüksek Mühendisi Cem Ercan ile konuştuk.


Firmanızın bugün geldiği nokta hakkında bilgi verir misiniz? Müşterilerinize hangi alanlarda çözüm sunuyorsunuz?

Emülzer, 1935 yılından beri sadece ''su yalıtımı'' ürünleri üreten yüzde 100 yerli bir firmadır. Aşağıdaki ürünleri piyasaya sunmaktadır. Su yalıtım malzemeleri ürün grupları: Bitüm esaslı, likit sürme su yalıtım malzemeleri, derz dolgu malzemeleri (Bitüm, poliüretan,epoksi,polysülfit), su tutucu bantlar (bentonit, bitüm ve akrilik polimer esaslı), harç katkıları (Süper-hiper akışkanlaştırıcılar,latex, antifriz katkıları), çimento esaslı yalıtım malzemeleri (yarı,tam ve süper elastik yalıtım harçları, kristalize harçlar, grout ve tamir harçları), bitümlü Membranlar (app ve sbs, fiber-polyester  takviyeli, 2-5mm kalınlık aralığında), poliüretan likit membranlar ( saf, bitümlü ve hibrit), akrilik esaslı likit membranlar,silan siloxan esaslı şeffaf izolasyon malzemeleri, epoksi zemin kaplamaları, drenaj levhaları, nefes alan çatı örtüleri ve geotekstiller.

Firmanızın müşterilerine sağladığı en iyi avantaj nedir?

Emülzer, satış stratejisini değiştirmiştir. Fabrikadan, doğrudan satış yapılmamaktadır. Satış, bayiler tarafından gerçekleştirilmektedir. Sonuçta, sevkiyat takibi, irsaliye düzenlemek, faturalandırmak, tahsil etmek vb. ciddi bir iş yükü ve zaman. Diğer taraftan da, ''ürün rafta olduğu zaman'' satılmaktadır. Bu nedenle bayilerde stok tutmaya başlamışlardır. İnşaat firmalarına daha fazla zaman ayırıp, hizmet sunmak için, bayi satış kanalı geliştirilmektedir. Şantiye taramaları sırasında veya onlardan gelen talepler halinde, inşaat firmaları ziyaret edilmektedir. Şantiyenin, üründen istediği özellikler ve detaylar birebir görüşülmektedir. Sunumlar yapılmaktadır. Gerekirse numune vererek uygulama yapılmaktadır. Karar verildikten sonra da uygulama metodu ve kontrol listeleri hazırlanmasına yardımcı olunmaktadır. Böylece gerek teoride, gerek ise pratikte bir hata yapılması önlenmektedir. Sonuçta su yalıtım ürünleri, işin sonunda el ile tutulup, göz ile görülen ürünler olmayıp, alt yapı malzemeleridir. Etkinliği yapıda yaşam başlandıktan veya işletmeye açıldıktan sonra görülmektedir.

Yapı ömrü ve mukavemeti açısından yalıtımın önemi nedir sizce? Sizce yalıtım hakkında yeterli bilinç oluştu mu, daha fazla neler yapılmalı?

Su yalıtımı yapılmayan bir betonarme yapı, 10 yıl sonra taşıma kapasitesinin yüzde 66'sını kaybetmektedir. Örneğin: 70 x 80 cm. ebadında 100 ton taşıyan bir kolon, sürekli su yalıtımı sorunları içerisinde ise kesit de kaybederek, 36 ton yük taşır.   


Üretim yaptığımız ürünler su yalıtımı ürünleridir. Ürünlerin pazarda yer bulması ve şantiyelerde, yapı marketlerde, nalburiye sektöründe talep ediliyor olması; doğrudan şartnamelere, yönetmeliklere bağlıdır. 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının hazırladığı ''Su Yalıtım Yönetmeliği'' 27.10.2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlandı. 1 Haziran 2018'den itibaren Binalarda Su Yalıtımı Yönetmeliği yürürlüğe girdi. Pazara olumlu yönde katkı sağlayacaktır. Yönetmelik; su yalıtımı üreticilerini, uygulamacılarını, ürünü satan bayilerin işini olumlu yönde arttıracaktır.

“Su yalıtımı yapılması zorunluluğu'' resmen kamu ve özel sektör ihale sözleşmesinde yazılmalıdır. Ürün türü belirtilmelidir. Şartnamede, yazılmaz ise sahada uygulamaya geçmesi çok mümkün görünmemektedir. Türkiye'nin hazır beton kullanımına geçmesi de yönetmelik ve teknik şartnamelerde zorunlu hale getirildi de şantiyelerde uygulamaya geçildi. 

Su yalıtımı ürünleri üreten birçok firmanın, sektörün uzun zamandan beri beklediği bir haber idi. Yönetmeliğin uygulamaya geçişi süresince;Bakanlığa, mimari ofislere, mühendislik firmalarına, müşavirlik firmalarına, belediyelere, yapı denetim kuruluşlarına, müteahhitlere, üniversitelere pek çok işler düşmektedir. 

Bunun bir sonraki aşamasında ise mimari ofislerden ''Su Yalıtım Projesi'' istenmesi olmalıdır. Aksi taktirde, belediyeler tarafından yapı ruhsatı verilmemelidir. Şantiyede; su ve ısı yalıtımı beraber kullanılacak ise  uygulama aşamaları mutlaka denetlenmeli ve sistem detayı için ufak bir numune de yapılmalıdır. 

Gelişmiş ülkelerde bir mimari ofis, yılda 8-10 proje çizdiği zaman, o yılın çok yoğun çalışılarak geçirildiğini iletmektedir. Ülkemizdeki bazı mimari proje firmalarında, proje adedi üç haneli rakamlarla ifade edilmektedir.  Gelişmiş ülkelerin yurt dışında çizilen projeye göre pafta sayısı, ülkemizdekine göre 10 kattan daha fazla olabiliyor. Temelden-çatıya kadar su yalıtımı detayları gibi ayrıntılara girildikçe projelerdeki pafta sayısı da artış gösterecektir. Yapılan işe, emeğe göre de alınan bedelin tatminkar olması gerekmektedir. Proje bazında düşünüldükten sonra uygulama aşamasına geçilmesi daha az masraflıdır.

Çözüm sunduğunuz projelere örnek verir misiniz?

Geçen yıl satış hedeflerimize ulaştık. İhracattaki oranımız ise yüzde 25'in üzerine çıktı. Bitüm esaslı ürünleri Türkiye'de ilk üreten firma olmamız nedeniyle yine tonaj açısından, ağırlıklı olarak bu ürünlerin satışını yaptık. Su ile şişen bantlar, ms hibrid ve poliüretan esaslı ürünlerin satışı ciro açısından daha fazla katkıda bulundu. 
2018 yılında ''yükte hafif paha da ağır '' ürünlere ağırlık vermeyi planlamaktayız. Tecrübe ve bilgi birikimi gerektiren ürünler (know-how) cirosal fayda sağlamanın yanı sıra birçok marka projede, firmalara çözüm ortağı olmamıza olanak sağlamaktadır. Firmalar Emülzer'i sadece bitüm esaslı ürünler deyince akla getirmeyerek, diğer su yalıtımı ürünleri içinde aramaktadır, fiyat almaktadır. 

2017 yılından beri hizmet sunmaya başladığımız ve projesi devam eden işlere, halen ürün verdiğimiz bazı büyük ölçekli projeleri örnek verebiliriz: 3. Havalimanı - Cengiz-Mapa-Limak-Kalyon-Kolin (CMLKK), Gebze-İzmir Bağlantı yolları - Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Güriş (NÖMAYG), Marmaray CR3 - Kolin-Kalyon-Cengiz (KKC), Kuzey Marmara Otoyolu - Kolin-Kalyon-Cengiz-Limak, Samsun-Kalın Projesi - Çelikler-Gülermak, Sabiha Gökçen Havalimanı, Ankara-Kayaş - Çelikler İnş., Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren - Sigma-YDA-Makimsan-Burkay (SYMB), TANAP- Limak, Yüksek-Sicim..., Kuzey Marmara Otoyolu - Kalyon, KRP, Kolin.., İzmir Çevre Yolu - İçtaş-Kalyon-Astaldi (İKA), Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren- ÖZKAR İnşaat, Ankara-Niğde Otoyolu- ERG İnşaat A.Ş.