Koronavirüsün pek çok sektör gibi kendi sektörlerini de etkilediğini, ancak bugün geldikleri nokta itibariyle hemen hemen tüm sektörlerin bu sürece hızla adapte olduğunu gözlemlediklerini belirten Wilo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Ürek, şu açıklamalarda bulundu:

WİLO- LİVE ASSİSTANT PROJESİ İLE HIZLI ÇÖZÜM SUNUYOR

“Avrupa’da koronavirüs salgını ülkemize göre daha önce başladı ve maalesef daha ağır şartlarda yaşanıyor. Bu noktada Wilo’nun global bir şirket olmasının avantajlarını yaşadığımızı söylemek doğru olur. Bu sayede Wilo Türkiye olarak üretim ve tedarik zinciri dahil olmak üzere tüm çalışma sistemlerimizi çok daha erken sürede hayata geçirme olanağımız oldu. Alınan önlemler doğrultusunda Wilo’nun dünya çapındaki farklı ülkelerde üretim, montaj ve lojistik faaliyetleri kesintisiz bir şekilde sürüyor. Biz de Wilo Türkiye olarak tedarik zincirindeki olası aksaklıklara karşı acil önlemler almak ve ürünlerimizin ulaşılabilirliğini sürdürülebilir kılmak üzere fabrikamız ve tedarikçilerimizle birlikte acil eylem planlarımızı 10 Mart itibariyle devreye aldık. Stoklarımız da bu durum planına göre oluşturuldu ve şu anda sevkiyatlarımız olağan sürecinde sorunsuz olarak devam ediyor. Servis hizmetlerimizle de kullanıcılarımıza hem online hem de fiziki olmak üzere iki ayrı şekilde hizmet vermeyi sürdürüyoruz. Bunlardan ilki servis hizmetlerimiz için hayata geçirdiğimiz mobil ve dijital çözümümüz olan Wilo- Live Assistant projemiz. Bu projemiz sayesinde kullanıcılar, pompa ve pompa sistemleri hakkında tüm soru ve sorunları için bulundukları noktadan kolaylıkla servis hizmetlerimize ulaşarak canlı ve gerçek zamanlı video iletişimi ile destek alabiliyor. Servis hizmetlerimizi arayan ve görüntülü destek isteyen kullanıcılara SMS yoluyla bir erişim linki gönderiliyor. Kullanıcıların linke tıklayıp anlık kamera erişimine izin vermesiyle servis hizmetlerimiz sistemin kurulu bulunduğu alanı ve sistemle ilgili tüm detayları görerek yaşanan sorunla ilgili yönlendirmelerde bulunuyor ve sorunun çözülmesini sağlıyor. Bununla birlikte servis hizmetlerine 7/24 telefon desteği veya e-mail yoluyla ulaşma imkanı da sunuyoruz. Gelen tüm talepler hızlı ve etkin bir şekilde servis hizmetlerimiz tarafından yanıtlanıyor. Tüm bu çalışmaların dışında sahada fiziksel bir ziyaretin gerekmesi durumunda ise ziyaretlerimizi sadece kullanıcıların talepleri doğrultusunda önceden görüşerek karşılıklı onayların alınması, uygun koşulların sağlanması ve gerekli tüm tedbirlerin alınmasının ardından gerçekleştiriyoruz. Wilo olarak ülkemizin içinde bulunduğu bu zorlu süreci birbirimize olan desteğimiz ve sağduyumuz sayesinde atlatacağımıza, hep birlikte çok daha güçlü bir şekilde geleceğe yön vermeye devam edeceğimize gönülden inanıyoruz. 

Koronavirüsün ülkemizde etkisini göstermesiyle birlikte hızla operasyonel konularımızı gözden geçirerek gerekli önlemleri aldık. Toplumsal mücadeleye destek vermek ve çalışmalarımızı sürdürülebilir kılmak amacıyla her yeni gelişmeyi izleyerek aksiyon almaya da devam ediyoruz. Wilo olarak aldığımız tedbirler doğrultusunda üretim, tedarik ve servis hizmetlerimiz de dahil olmak üzere tüm iş kollarımız gerek evlerden gerekse üretim alanından çalışmalarına devam ediyor. Acil durum eylem planı niteliğinde olan bu önlemlerimiz sayesinde evden çalışma sürecinin devam etmesi halinde iş yapış şekillerimizde herhangi bir aksaklığa sebebiyet vermeyecek şekilde organize olduk. Ofis ortamına dönülmesinin söz konusu olması durumunda ise tüm çalışanlarımızı aynı anda ofise çağırmak yerine bunu kısmi olarak kontrollü bir şekilde hayata geçirmeyi planlıyoruz. 

“AKILLI ÇÖZÜMLERİ HAYATA GEÇİRMEK İÇİN DİJİTALLEŞMEDEN ETKİN ŞEKİLDE YARARLANIYORUZ”

Kısa sürede küresel salgına dönüşen koronavirüs, ekonomi ve iş çevrelerinde hızlı bir adaptasyon sürecini beraberinde getirdi. Tüm dünyada insanlar, sosyal izolasyon ve karantina gibi tedbirler alırken, iş dünyası da virüse karşı hızlı, yenilikçi ve akılcı uygulamaları hayata geçirerek sürece uyum sağlıyor. Koronovirüs nedeniyle oluşan yeni düzene karşı etkili hamleler yaparak, süreçten en az hasarla çıkmak hayati önem taşıyor. Bu noktada da şirketlerin pek çoğunun iş yapış şekilleri dijitalleşmeye doğru hızla eviriliyor. Pompa sektörünün öncü markası Wilo olarak insanlar, ürünler ve çözümler arasında bağlantılar oluşturarak akıllı çözümleri hayata geçirmek için dijitalleşmeden etkin şekilde yararlanıyoruz. Bu bağlamda dijitalleşmenin son yıllarda iş yapış süreçlerimizden ürünlerimize, tedarik sürecimizden çözüm önerilerimize kadar her bölümümüze iyice yerleştiğini söyleyebiliriz. Koronavirüs ile birlikte iş yapış şekillerimizi hızla bu sürece adapte ettik. Bu doğrultuda iş ortaklarımız, müşterilerimiz ve servis hizmetlerimizi kapsayan ve yakın dönemde geniş bir içerikle hayata geçirdiğimiz projelerimizi daha da geliştirip zenginleştirerek etkin bir şekilde kullanmaya başladık.  
Bu projelerimizden biri sosyal platform uygulamamız olan Wilo Social. Hayatın evlerden devam ettiği bu dönemde uygulamamız sayesinde iş ortaklarımız ve müşterilerimizle sürekli iletişim halinde kalabiliyoruz. Ayrıca kullanıcılara; anlık bildirimlerle Wilo ve sektör hakkında güncel haberlere ulaşma, yeni ürün, referanslar ve eğitimlerden haberdar olma, canlı destek özelliği ile ihtiyaç duyulan her anda yardım alabilme olanağı sunuyoruz. Bununla birlikte her yıl belirli aralıklarla düzenlediğimiz eğitimlerimizi de dijital platformumuza uyarlıyoruz. Kullanıcılar, Wilo Social uygulamamızda bulunan eAcademy bölümünden ihtiyaç duydukları eğitime kaydolabiliyor ve bulundukları ortamdan kolaylıkla seçilen eğitime katılabiliyorlar. Online eğitime katılma şansı olmayanlar ise yine uygulama üzerinden istedikleri eğitimin notlarına ve sunumlarına rahatlıkla ulaşarak dilerlerse eğitimi veren kişilere soru da yöneltebiliyorlar. Bu sayede geçmişte zaman problemi nedeniyle eğitimlere katılmakta zorluk çeken iş ortaklarımız ve müşterilerimizin, şimdi çok daha yüksek katılımla aramızda olduklarını gözlemliyoruz. Bu özelliklere ek olarak anket ve bilgi yarışmalarının da yer aldığı uygulamamızda kullanıcılara, dilerlerse içerik paylaşımında bulunma veya paylaşılan içeriklere yorum yapma imkanı da sunuyoruz. Wilo Social ile kullanıcıların hem bilgi alabildiği hem de paylaşım ve yorumlarıyla katkı sağladıkları bir sosyal platformu Wilo Türkiye olarak sektörümüze kazandırdığımızı söyleyebiliriz. Dijital uygulamalarımızın yanı sıra ürünlerimizin garanti süreleri konusunda da yeni düzenlemeler yaparak müşterilerimize destek oluyoruz. Aktif olarak kullanılan ve garanti süreleri bu yılın Mart ve Nisan aylarında sona eren ürünleri kapsayan bu çalışmamızda ise müşterilerimizin ürünlerinin garanti sürelerini ücretsiz olarak iki ay daha uzatıyoruz. Böylelikle garanti süresi 01-31 Mart 2020 tarihleri arasında dolan ürünlerin garanti süresi 31 Mayıs 2020 tarihine kadar ve garanti süresi 01-30 Nisan 2020 tarihleri arasında sona eren ürünlerin garanti süresi ise 30 Haziran 2020 tarihine kadar uzatılmış oluyor. 

İş hayatımıza evlerimizden yoğun bir şekilde devam ettiğimiz bir süreçteyiz. Aynı zamanda online toplantılar da günümün büyük bir kısmını alıyor. Çalışma saatlerimden arta kalan zamanda ise bu süreci fırsata çevirerek ailemle kaliteli zaman geçirmeyi tercih ediyorum. Ek olarak, online eğitim ve webinarlara katılmaya özen gösteriyor, ekonomiye dair kitaplar okuyorum. Hepimiz için bir ilk olan bu süreçte en önemli konulardan birinin de birbirimizi dinlemek olduğunu düşünüyorum. Bir takım olduğumuzu hissetmeye belki de en çok ihtiyaç duyduğumuz dönemdeyiz. Bu noktada ekibimin motivasyonunu yüksek tutmak, her kademeden çalışanımızı dinleyerek onların geri bildirimlerini almak önceliklerim arasında yer alıyor. Aksiyonlarımızı bu doğrultuda almanın süreci sorunsuz bir şekilde atlatmamıza destek olacağına inanıyorum.”