Kuzey Marmara Otoyolu Projesi İzmit Kavşağı-Akyazı Hattı (6. kesim) Akyazı şantiyesini ziyaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, projenin en kısa sürede tamamlanarak yeni projelere başlanacağını açıkladı.

Son 18 yılda ulaşım ve iletişim modlarına 910 milyar liralık yatırım yapıldığını, bu yatırımların yüzde 62'sinin kara yollarında olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, bundan sonraki yatırımların demir yolu ağırlıklı olarak devam edeceğini belirterek bugüne kadar yatırımlarda yüzde 18 olan demir yolu payını ilk aşamada yüzde 50'lere, daha sonra da yüzde 60'lara çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Kuzey Marmara Otoyolu'nun bu amaçla bu noktaya geldiğini aktaran Karaismailoğlu, Kurtköy-Akyazı Projesi'nin yaklaşık 73 kilometre uzunluğundaki 6. kesiminin 68 kilometre uzunluğundaki son bölümü olan TEM İzmit-1 Kavşağı ile proje sonu TEM-Akyazı kavşakları arasını da bu yılın sonunda 21 Aralık gibi hizmete alınacağını açıkladı. Bu kısmın da tamamlanması ardından D-100 ve şehir içi trafiğinin karmaşasından kurtulacağını, yeni 400 kilometrelik bir alternatif olarak Kuzey Marmara Otoyolu'nu hizmete alınacağını aktaran Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu'nda 47 kilometre çift tüp viyadüğün, 16 kilometre de çift tüp tünelden oluştuğunu aktararak dünyanın en uzun 4 şeritli otoyol tünellerinin bulunduğunun altını çizdi. 

"TAMAMEN AKILLI BİR OTOYOL OLARAK DİZAYN EDİLDİ"

Otoyolun tamamen fiber optik altyapıyla donatıldığını vurgulayan Karaismailoğlu, 134 değişken mesaj sistemi kullanıldığını, 344'ü izlemeden oluşan 1102'si olay algılama olmak üzere 3046 akıllı ulaşım sistemleri kamerasına yer verildiğini aktardı. (AA)