Libya ve Afrika pazarına yönelik lojistik hizmetleri ve ürün ihracatıyla dikkat çeken Karanfil Group, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2019 yılı ilk 1000 ihracatçısı genel sıralamasında, geçen yıla göre 137 basamak yükseldi ve 301’inci oldu. Karanfil Group aynı listenin sektör sıralaması kategorisinde ise 56’ıncı oldu ve geçen yıla göre 64 basamaklık bir yükseliş yaşadı. 

MÜTEAHHİTLİK ALANINDAKİ ÇALIŞMALARINI ARTIRACAK

Bölgeye ihracatını 2018 yılına göre yüzde 28,9 arttıran Karanfil Group’dan yapılan açıklamada, Covid-19 pandemisi nedeniyle Mart-Nisan ve Mayıs aylarında Libya ve Afrika ticaretinde durağan bir seyir izlendiği, Haziran itibariyle biriken taleplerle birlikte hareketliliğin gittikçe arttığı ifade edildi.  Karanfil Group Yönetim Kurulu Başkanı Murtaza Karanfil imzalı açıklamada şunlara yer verildi: “Şirketimiz, pandemi kaynaklı karantina koşullarının sert uygulandığı Mart-Nisan ve Mayıs aylarında zorluklar yaşasa da Haziran ile birlikte güçlü bir toparlanma içine girmiştir. Biriken talep ve yeni siparişlerle Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında iş hacmimizde yaşanan büyüme yılı sene başında belirlediğimiz hedeflere yakın bir noktada tamamlayacağımızı göstermektedir.  2021’de de Covid-19 pandemisinin ekonomiler ve sosyal hayat üzerindeki etkisinin devam etmesini beklemekteyiz. İhracat çalışmalarımızı ve yatırım faaliyetlerimizi Covid-19’un oluşturduğu yeni normale göre yapmaktayız. Ticari faaliyetlerimizde önemli bir yere sahip olan Libya’da istikrarın tam olarak oturup kalıcı hale gelmesi halinde özellikle müteahhitlik başta olmak üzere demir-çelik ve inşaat malzemeleri alanındaki yatırımlarımızı arttıracağız. Libya’daki bir diğer yeni yatırımımız ise beton blok imalatı olacak. Petro-kimya ve savunma sanayi tarafında da yatırımlar planlamaktayız.” 
Karanfil Group Libya’da yüzde 28,9 büyüdü

HEDEF DIŞ PAZAR

Libya ve Afrika pazarında var olmanın zorluklarına da değinilen açıklamada; “Globalleşen dünyada birçok pazar kendi büyük oyuncularını yaratmış durumda. Bakir pazarlar bulmak, buraları iyi fizibilite ederek ihtiyaca en uygun çözümleri sunmak ve o bölgenin güçlü bir markası haline gelmek Karanfil Group’un Libya ve Afrika stratejisiydi. Söz konusu pazarlarda 2019 itibariyle yüzde 28,9’luk bir büyüme daha yakaladık. Bugün ihracat tarafında ulaştığımız rakamlar ve yıllara göre gösterdiğimiz gelişme; bizleri son derece mutlu etmektedir. Karanfil Group olarak ülkemiz ticaretine sunduğumuz katkı, orta ve uzun denem projeksiyonlarımızda da ana hareket noktamız olacaktır.  Karanfil Group aynı zamanda Libya ve Afrika pazarlarına girmek isteyenlere danışmanlık hizmeti de vermektedir. Bu noktada Türk şirketinin Libya ve Afrika pazarından daha fazla pay alması hatta lider markalardan biri haline gelmesi için her türlü desteği vermeye hazırız” ifadelerine yer verildi.