Kontrplak ithalatının yüzde 20’sini gerçekleştiren Baba Yapı, geniş ürün gamı ve markalarıyla birçok sektörün en önemli çözüm ortağı. Bu sektörlerden biri de çatı sektörü. Yüksek standartlara sahip kontrplakları (Plywoodları) ile bu sektöre hizmet veren markanın çalışmalarını konuştuğumuz Baba Yapı Genel Müdürü Murat Mehmet Ekşi, “Baba Yapı Sanayi ve Ticaret A.Ş., 2015 yılında Dr. Elçin Kılıç ve şahsım tarafından kuruldu. Tüm sektörlerdeki kontrplak ihtiyacını karşılamak ve sadece kontrplak değil diğer sektörlerde de var olmak için kurulmuştur.” dedi. 
Baba Yapı olarak Letonya’dan Riga, Polonya’dan Paged, Moldova’dan kendi logoları olan Kontraform Birch, Vietnam’dan Tekcom, Şili‘den Tulsa ve yine Letonya’dan aralıklı olarak Stiga ürünlerini getirdiklerini belirten Ekşi, çözüm ortağı oldukları sektörlerin ağırlıklı olarak inşaat kalıpları, mobilya ve dekorasyon, araç kasa ve dorse imalatı, parke, reklam, makine model, lazer kesim ve oyuncak sektörleri olduğunu kaydetti. 

“HUŞ KONTRPLAKTAN ÜRETİLMİŞ MOBİLYALARA YOĞUN İLGİ VAR”

İç mimariye yönelik çözümleri hakkında bilgi veren Ekşi, şunları söyledi: “İç mimaride artık firmalar, sunta ve MDF’den uzaklaşmak doğal malzemeyle üretim yapmak istiyor. Bu trend yurt dışı fuarlarında da göze çarpıyor. Özellikle ofis ve iç dekorasyon fuarlarında huş kontrplaktan üretilmiş mobilyalara yoğun bir talep var. Yurt içindeki zincir mağaza dekorasyonlarında ve yurt dışına mobilya üretimi yapan yerli mobilya imalatçıların huş kontrplağa talepleri yoğun. Mobilya sektöründe RIGA PLY lider marka olarak öne çıkıyor. Avrupa ve dünya genelinde sertifikasyonlarının tam olması nedeniyle tercih ediliyor. RIGA PLY‘ın yeni ürünü petrol türevi olmayan, ağaç kabuklarından üretilen (LIGNIN) yapıştırıcı ile ürettiği sağlığa zararlı olmayan kontrplaklar büyük ilgi görüyor.”

Kontrplak (Plywood) ürününü yarı hammadde olarak değerlendirildiği zaman endüstri için çok önemli bir materyal olduğunu dile getiren Ekşi, “Teknik özellikleri her geçen gün daha iyiye götürülüp geliştiriliyor. İnsan sağlığı ön plana alındığında, kontrplak birçok yerde alternatif olacak ve kullanım miktarı giderek artacaktır. Ayrıca yerli üretiminin standartlarını yükselterek üretimini artıracağını umuyorum.” diyor.

“KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER ÜRETMEYİ PLANLIYORUZ”

Önümüzdeki süreçte imalat yapmayı hedeflediklerini kaydeden Ekşi, yurt dışından getirdikleri malzemeler ile bilgi ve birikimlerinin arttığını, yurt dışındaki fabrikaları gözlemleyerek en iyisini yapabileceklerine inandıklarını belirterek sözlerini şu şekilde tamamlıyor:    “Bu imalat kontrplak veya diğer bir ahşap sektöründe olabilir, daha katma değerli ürünler üretmeyi planlıyoruz. Şu an tüm kontrplak ithalatının yüzde 20’sini yapıyoruz ve sektörde lider firmayız. Aynı başarıyı imalatta da yakalayabileceğimizi düşünüyorum.”