Vestel ve sektör için 2020 yılını nasıl değerlendiriyorsunuz? 

2020, pandeminin gölgesinde geçen, küresel ölçekte pek çok olumsuz gelişmeye ev sahipliği yapan bir yıl oldu. Bir dünya markası olarak farklı senaryolara karşı her daim hazırlıklı oluşumuz, riski iyi yöneten yapımız, esnek ve çevik bir yapıya sahip olmamız gibi avantajlarla süreci başarıyla yönettik, yönetmeye devam ediyoruz. Bu süreçte odak noktamız hep toplum sağlığı oldu. Önce 18 bin kişilik geniş Vestel ailesi olmak üzere değerli müşterilerimiz, paydaşlarımız ve iş ortaklarımızın sağlığını gözeten uygulamalarla hizmete devam ettik. Covid-19 bütün sektörleri etkiledi, bu yadsınamaz bir gerçek. Vestel olarak tüketicimizin evine, iş yerine ulaşan bir markayız. Pandemi döneminde evlerde geçirilen sürenin artması ve bireylerin ihtiyaçlarını daha net görmesi özellikle bazı ürün gruplarımızdaki satışı artırdı. Tam da pandemide, bireylerin en çok ihtiyaç duyduğu şeylerin başında gelen hijyen konusunda onların bu taleplerini karşılayacak Gün Işığı Teknolojisi ile donatılmış çamaşır, bulaşık, kurutma makineleri ve buzdolaplarını tüketiciyle buluşturduk. Doğadan ilham alarak geliştirdiğimiz bu ürün grubu yıla damga vurdu diyebilirim. 2020 yılında hayata geçirdiğimiz bir diğer önemli proje işlek caddelerdeki küçük metrekareli mağaza konseptimiz Vestel Ekspres oldu. Vestel Ekspres mağazalarında tüketicimize dijital ve fiziki alışverişin birbirine entegre olduğu farklı bir deneyim sunuyoruz. 2021 yılında Vestel Ekspres mağazalarının ülke geneline yayılmasını hedefliyoruz. 

Yine bu dönemde sağlıklı beslenmeye ve bağışıklığını güçlendirmeye özen gösteren bireylere evde fermente gıda üretmelerini sağlayacak, tam kıvamında yogurt, ekmek, sirke, turşu, kefir gibi mayalı gıdaları evde kolaylıkla yapabilmelerine yardımcı olacak MAYA Buzdolabımızı da pandemi döneminde tüketicimizin beğenisine sunduk. Diğer taraftan mutfakta daha fazla vakit geçiren tüketicilerimiz küçük ev aletlerine yönelmeye devam etti. TV satışlarımız da istikrarlı bir artış gösterdi, evde geçirilen sürenin artması bireylerin televizyon yenileme ihtiyaçlarını ertelememesini sağladı. Özetle pandemide Vestel, yine ürünleriyle tüketicisine fayda yaratan markaların başında geldi. Hizmetlerimizde ise çok hızlı aksiyonlar aldık. Gereksiz sosyal teması önlemek, hem servis çalışanlarımızın hem de Teknik desteğe ihtiyaç duyan tüketicilerimizin sağlığını korumak adına videolu çözümlerin yer aldı Çözümü Var adlı web sitemizi çok hızlı bir şekilde tüketicimizin kullanımına, pandeminin ilk döneminde sunduk. Böylelikle tüketicimiz teknik servis çağırmadan önce, problemlerini bu çözüm videoları aracılığıyla giderme imkanı buldu. Pandemi döneminde ülkemizde perakende alanında bir ilke daha imza atarak, Türkiye’nin her noktasına, Vestel.com.tr üzerinden alınan ürünleri 24 saatte teslim ettik. Hem Vestel’e ihtiyaç duyan tüketicimizin yanında olup hızla ihtiyacını gidermesini sağladık hem de o gün fiziki noktada satış yapma imkanı olmayan bayimizin ekonomik sürdürülebilirliğini sağladık. Vestel için 2020 tüm olumsuz koşullara rağmen iyi geçti.Bu başarılı tabloda büyük emeği olan sevgili çalışanlarımıza, bayilerimize, tedarikçilerimize, müşterilerimize bu vesileyle teşekkür etmek isterim. 2021 yılının aşı çalışmalarının başarıyla sonuçlanmasının da etkisiyle tüm sektörler açısından bir toparlanma yılı olacağını öngörüyor, özellikle bahar aylarında inşaat ve turizm sektörlerinde ciddi hareketlilik beklentisinin olduğunun altını çizmek istiyorum.

Vestel’in 2021 yılına yönelik hedef ve planlarını öğrenebilir miyiz?

Vestel olarak kendimizi Endüstri 4.0’ın en büyük sahiplenicisi olarak görüyoruz. Bu dönüşümü Türkiye’de ilk gerçekleştiren fabrikanın Vestel City olması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Uzun yıllardır yatırım yaptığımız bu dönüşümde önemli ölçüde yol kat ettik. Karanlık üretim, robot-insan iş birliği, robot-robot iş birliği gibi birçok uygulamamız bulunuyor. Uzun vadede Vestel’in gelecek vizyonuna bakıldığında da Endüstri 4.0 kavramı ile ‘Mobilite’ ve ‘Bağlanabilirlik’ teknolojileri, Ar-Ge çalışmalarının da önemli bir ayağını oluşturuyor. Tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırmak, zaman kazanmalarını sağlayacak her türlü teknolojiyi ürünlerimize entegre ediyoruz. 

Akıllı Evler, Akıllı Şehirler ve Nesnelerin İnterneti konsepti çatısı altında sunulan hizmetler Vestel’in adını sıkça duyuracağı alanlar olacak. Önümüzdeki dönemde de dönüşüme ayak uyduran değil, öncülük eden şirket olmaya devam edeceğiz. Bu anlayış ile yeni iş modellerinin geliştirilmesi üzerine çalışmalarımız devam ediyor.

2021 yılına Vestel olarak hızlı bir başlangıç yaptık. Sadece Türkiye’nin değil dünyanın önde gelen teknoloji üreticilerinden olarak ürün ve teknolojilerimiz, yenilikçi hizmet ve uygulamalarımızla marka yolculuğunda yeni bir dönem başlattık. Yeni dönem iletişiminde markamızı Beyazıt Öztürk temsil edecek. Artık dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerimizin taleplerine “Vestel’le Olur, Neden olmasın?” diyerek cevap vereceğiz. Bu, uzun soluklu bir değişim. Biz bu süreci sadece bir iletişim kampanyası olarak görmüyoruz. Ar-Ge’den üretime, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinden satış ve pazarlamaya, bayi ağından tüketicimizle kurduğumuz bağa kadar bir şirket felsefesi haline dönüşecek yeni mottomuz ile 2021 yılında ilklere imza atmaya devam edeceğiz.