Seramik sektörünün önde gelen isimleri arasında yer alan Kaleseramik, Çanakkale'nin Çan ilçesinde bulunan Kaleseramik Fabrikası'nda, yılın ilk ihracatını gerçekleştirmesi nedeniyle tören düzenlendi. Farklı ülkelere gitmek üzere fabrikadan gönderimi gerçekleştirilirken törene, Kaleseramik Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Süleyman Soysal, Kalenakliyat Genel Müdürü Ahmet Sert, Kaleseramik Tedarik Zinciri Direktörü Ali Paker, fabrika yöneticileri, çalışanlar ve sürücüler katılım gerçekleştirdi. 

DÜNYANIN 17'NCİ SERAMİK KARO ÜRETİCİSİ

Kaleseramik'in, 1962 yılında Türkiye'nin ilk seramik duvar karosunu ihraç eden firma olduğunu hatırlatan Kaleseramik Genel Müdür Yardımcısı Süleyman Soysal, bugün tek alanda üretim yapan dünyanın en büyük seramik fabrikalarından birine sahip olduklarının altını çizdi. Soysal, Kaleseramik olarak 2017 yılında 52,1 milyon metrekare yer ve duvar karosu ile granit seramik üretimi gerçekleştirdiklerini dile getirerek, Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın beşinci, dünyanın 17'nci seramik karo üreticisi olduklarını açıkladı. Soysal, seramik kaplama malzemelerinde en yakın rakiplerinin iki katına yakın bir pazar payı ile liderliklerini sürdürdüklerini açıklıyor. 

HEDEF İHRACATI ARTTIRMAK

Çanakkale Seramik, Kalebodur, Kale Banyo ve İtalyan markaları Edilcuoghi ve Edilgres markaları ile en fazla ürün sevkiyatını İngiltere, Kanada, Fransa’ya gerçekleştirdiklerini açılayan Soysal, bugün geldikleri noktada, Türkiye seramik sektörünün açık ara ihracat lideri olduklarını ve büyüme alanlarını ihracat olarak belirlediklerini açıklıyor. Türkiye’nin içinde bulunduğu koşullara rağmen, global pazardaki paylarını daha da artırarak 2019 yılında ihracat paylarını daga fazla arttırmayı amaçladıklarını açıklıyor. 

Teknolojiye sahip yeni yatırımlar ile ürettikleri yenilikçi ürünlerini Avrupa'dan Amerika'ya, Ortadoğu'dan Uzakdoğu'ya dünyanın dört bir yanına ulaştırdıklarını açıklayan Sosyal, bugün küresel pazarın en büyük seramik üreticisinin Çin'e, dünyanın en ince, en büyük ve esnek seramiklerinden Kalesinterflex'i sattıklarını açıklıyor. Bu örneğin Kaleseramik'in rekabette nasıl ayrıştığını da gösterdiğinidile getiren Sosyal, önümüzdeki süreçte yeni yatırımlarının sağladığı avantajla verimliliğe daha çok odaklanacaklarını ve kendi süreçlerini daha iyi, daha rekabetçi tutmak için maksimum çaba göstereceklerini açıklıyor.