Enflasyonla mücadeleye yüzde 40’lık indirimle katılan Kale Grubu, iki yılda 150 milyon liralık yatırım yaptı. Dijital dönüşüme 15 milyon (90 milyon TL) dolar yatırım kararı alan Kale, 2018 yılını 82 milyon dolarlık ihracatla kapatmaya hazırlanıyor. 2019’daki yüzde 20’lik büyüme hedefiyle 100 milyon doların üzerinde ihracat planlayan Kale, bugüne kadar toplam 1,5 milyar dolar yatırım yaptı.

Kale Grubu olarak, dijital dönüşümle ilgili önemli yatırımlar yaptıklarını ve buna devam edeceklerini aktaran Kale Seramik Genel Müdürü Okan Gedik, şunları kaydetti:

"2017 yılının sonunda başladığımız 3 senelik programda, 15 milyon doların üzerinde yatırım yapacağız. Bunun çok önemli bir ayağını 2018 sonunda bitirmiş olacağız. Kale Grubu'nun tümünde olan bir değişim bu.”

Sosyal medyanın, rekabeti en üst düzeye çıkardığını belirten Gedik, teknoloji alanında yaptıkları yatırımlarla Türkiye'deki liderliği elinde tutan, gerekli yatırımları zamanında yaparak bayrağı kimseye bırakmayan bir şirket olduklarını söyledi.

Kaleseramik'te 1957'de başlayan yatırımların bugün de devam ettiğini dile getiren Gedik, şu anda dünyanın ilk 20 kapasitesi içinde olduklarını, Türkiye'nin ise en büyük üreticisi haline geldiklerini bildirdi.
Gedik, bugün Kaleseramik'in, seramik kaplama malzemelerinde en yakın rakibinin 2 katı büyüklüğünde olduğuna işaret ederek, "Yüzde 28’lik pazar payıyla lider konumdayız. Toplam banyo ürünleri olarak baktığımızda ise yaklaşık yüzde 17'lik pazar payına sahibiz ve en yakın rakibimizin yaklaşık 2 puan üstünde yer alıyoruz." dedi.

Çin'e 2,7 milyon dolar ihracat
Kaleseramik Genel Müdürü Gedik, Kalesinterflex ürününde oldukça büyük ebatlar üretmeyi gerçekleştirdiklerini, yüksek binaların cephe kaplamasında kullanılır hale getirdikleri bu ürünün kullanım alanının çok genişlediğini ve çevreye önemli katkıları olan ürünün ihracatında önemli gelişmeler yaşadıklarını anlattı. Gedik, devamla şunları kaydetti:

"Bu bahsettiğim teknolojik ürünü ağırlıklı olarak Çin'e ihraç ediyoruz. Çin'e toplam ihracatımız 2,7 milyon dolar. Tüm bölgeleri düşündüğümüzde seneyi 82 milyon dolar ihracatla bitireceğiz. Gelecek sene ihracat hedefimiz ise 100 milyon doları aşmak. 2017 yılı sonu itibarıyla ihracatımızın toplam gelirimizin içindeki payı yüzde 33 civarında. 2019'daki hedefimiz yüzde 40'ın üzerine çıkarmak. Bu doğrultuda attığımız stratejik adımlarla ABD, İngiltere ve Almanya’ya ihracatımızı artırmayı planlıyoruz. Ayrıca, spesifik bazı kanallarla Çin'i, özellikle hedef ülke olarak seçtik. Bugün Avrupa'dan Amerika'ya, Orta Doğu'dan Afrika pazarlarına kadar 100 ülkedeki 400'ü aşkın ihracat noktasında Kale markalı ürünlerimiz satılıyor."