2021 senesi, aşılama uygulamalarının hız kazanması, ihracat pazarlarımızdaki normalleşme, emtia ve ürün fiyat artışları ile dünya ticaretindeki büyümenin hız kazandığı bir sene oldu.  2021 senesinde gerçekleşen iyileşme Türkiye’nin dış ticareti ile beraberTürkiye ihracat katkı endeksi sonuçlarını da etkiledi. Buna göre Türkiye ihracat katkı endeksi, 2021 senesini pozitif noktaladı.

Türkiye imalat sanayinin ihracat genel katkı oranı 2020 senesini 0,93 puan ile negatif kapamış, katkı endeksi 2021 senesinin ilk yarısında 1,02 ile pozitife dönüşmüştü. Türkiye imalat sanayi, 2021 senesini 1,09 ile yine pozitif olarak noktaladı. 2021 sonu katkı endeksi verileri itibariyle en yüksek ihracat katkı oranına 29,71 ile inşaat seramikleri sahip oldu. İnşaat seramiklerinin ihracata net katkısı yüksek gerçekleşmeyi sürdürürken, son iki çeyrekte katkı oranında sınırlı gerileme yaşaması ise ithalat artışından kaynaklandı. 


1,31 MİLYAR DOLARA İHRACAT

İnşaat seramikleri ihracatı 2021 senesinde yüksek bir artış yaşadı. 2021 senesinde ihracat 2020 senesine kıyasla yüzde 24,8 ve 2019 yılına göre ise yüzde 39,6 oranında arttı. İnşaat seramikleri ihracatı 2021 senesinde 1,31 milyar dolar şeklinde gerçekleşti. İhracata mutlak katkısı ise 1,27 milyar dolar şeklinde oldu.
Seramik kaplama malzemeleri ihracatı değer olarak yüzde 24,2 oranında artarak 965 milyon dolara ulaştı.  Seramik sağlık gereçleri ihracatı ise yüzde 26,4 artarak 340 milyon dolara çıktı. 

Seramik kaplama malzemeleri ihracatı miktar olarak 19,2 artarak 2,92 milyon tona ulaşırken seramik sağlık gereçleri ihracatı miktar olarak yüzde 22,4 artarak 202.000 ton şeklinde oldu. Seramik sağlık gereçleri ihracat birim fiyatı 2021 senesinde 1,68 dolar/kg’ye yükselirken, seramik kaplama malzemeleri ihracat birim fiyatı 33 cent/kg’ye çıktı.    

İNŞAAT SERAMİKLERİNİ GİYİM VE MOBİLYA İZLEDİ

2021 yılı itibarıyla 20 sanayi kolu içinde ihracat katkı oranı pozitif olan sektör sayısı 14 şeklinde oldu. İnşaat seramiklerini takiben en yüksek katkı oranına sahip olan iki sektör; 11,07 ile giyim eşyaları ve 8,48 ile mobilya sektörü oldu.  2021 sonunda en yüksek ihracat gerçekleştiren ana metal sanayinin katkı oranı 0,98’eulaşırken, motorlu kara taşıtları sanayinin katkı oranı ise 1,50 ve gıda ürünleri katkı oranı 2,17 şeklinde oldu.  6 sanayi kolunun ihracat katkı oranları dördüncü çeyrekte negatife döndü. En yüksek negatif oran 0,19 ile elektronik ve bilgisayar sanayinde yaşandı.


BÜYÜMENİN TEMELİNDE İHRACAT OLACAK

Sektörün gücünü ihracattan aldığını söyleyen Türkiye Seramik Federasyonu Başkanı Erdem Çenesiz; “Son iki yılda pandeminin tüm olumsuz etkilerine karşın büyümeye, hedeflerimizi yakalamaya devam ettik. Sektörümüzün bugün bu kadar iyi ihracat yapabiliyor olmasının altında, son derece modern fabrikaların kurulmuş olması yatmaktadır. Türk seramik sektörü dünyada önemli bir oyuncu. İhracatın lokomotif sektörlerinden biriyiz. Hedefimiz, 2021 yılında gerçekleştirilen ihracat büyüme rakamlarının 2022 ve sonrasında da sürdürülebilir olması, 2022 yılında yeniden şekillenen dünya pazarında ve tedarik zincirinde Türk seramiklerinin kalıcı olarak yer almasıdır. 2022 yılında da büyümenin en büyük kısmı yine ihracattan gelecektir. Başta Amerika pazarı olmak üzere ihracat yaptığımız ülkelerde daha da güçlenmek ve yeni pazarlar keşfederek dünya lideri olmak için çalışacağız” şeklinde konuştu.  

İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE KROMAŞ: "YÜZEY İŞLEMDE LİDER MARKA" İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE KROMAŞ: "YÜZEY İŞLEMDE LİDER MARKA"