İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği'nin (İSİB), iklimlendirme sektöründeki yol haritasının belirlendiği, global stratejilerin konuşulduğu, yıl içinde yaşanan önemli idari ve ticari gelişmelerin üyelerle paylaşıldığı "İklimlendirme Sektörü Strateji Çalıştayı" 14-17 Kasım 2021 tarihleri arasında Antalya'da gerçekleştirildi.

ÇALIŞTAYDA NELER KONUŞULDU?

İSİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal’ın ev sahipliğini yaptığı ve 200'den fazla sektör paydaşının katılım gösterdiği çalıştayda, gelecek teknolojilerinin sektöre etkileri, sektörün global iletişim stratejileri, AB'nin sınırda karbon düzenleme mekanizmasının sektöre yansımaları ayrıntılı bir şekilde ele alındı.

Çalıştay kapsamında Ekonomist ve Akademisyen Murat Sağman 2022'de küresel piyasalarda ve Türkiye ekonomisinde yaşanacak gelişmeleri katılımcılara aktarırken, Akademisyen, Yazar Emrah Safa Gürkan da "Zamanın Ruhu: Modernite ve Değişen Beklentiler" başlıklı sunumuyla yer aldı.

GYF'LERE TALEP REKOR SEVİYEDE GYF'LERE TALEP REKOR SEVİYEDE

"KATMA DEĞERİMİZİ HER GEÇEN GÜN ARTIRIYORUZ"

Açılış konuşmasını gerçekleştiren İSİB Yönetim Kurulu Başkanı Şanal, Birliklerinin 10. yılını kutladıkları 2021 yılında konulan hedeflerin üzerinde bir başarı elde ettiklerini dile getirdi. 

Birlik hakkında bilgiler veren Şanal, "10 yıl önce 130 üye ile Birlik olarak ve bütünleşik hareket ederek sektörün ihracatını ve yurtdışı itibarını artırma hedefi ile çıktığımız bu yolda şu an 2023 üyemizle 200’ü aşkın ülkeye, 5 milyar doların üzerinde bir ihracat büyüklüğü gerçekleştirerek Türkiye’nin en önemli sektörlerinden biri haline geldik." diye konuştu.

Yıl sonu hedeflerini ekim ayı itibarıyla geçtiklerini, 2021'i 6 milyar doların üzerinde bir büyüme ile tamamlamayı öngördüklerini ifade eden Şanal, ihracatın ithalatı karşılama oranının da yüzde 96,1 oranını yakaladığını ve Türkiye için oluşturdukları katmadeğeri artırmaya devam ettiklerini söyledi.

"GLOBAL İLETİŞİM STRATEJİSİ ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ"

Çalıştaya ilişkin bilgiler de aktaran Şanal, tüm paydaşlarıyla küresel pazarlarda verimli ve etkili bir satış ve pazarlama stratejisi uyguladıklarını vurguladı.

Önümüzdeki yıl Türkiye'nin dış ticaret büyüklüğünün artarak devam edeceğini öngördüklerini kaydeden Şanal, "Küresel pazarlardaki payımızı artırmak için ihracatçılarımızla birlikte fuar katılımları, ticari heyet faaliyetleri ve alım heyeti organizasyonları gibi pek çok faaliyeti gerçekleştirirken bünyemizde kurduğumuz Dış Ticaret İstihbarat Merkezi ile Ürün Arama Motorumuzla entelektüel katma değerimizi de her geçen gün artırıyoruz. Sektörümüz için ulaşılabilirlik sınırlarını global kapsayıcılık modeline çevirmek adına bir global iletişim stratejisi üzerinde çalışıyoruz. Bu strateji ile beraber sektörün global piyasalarda algı ve itibar yolculuğunu her anlamda bir üst düzeye çıkarabilmeyi ve sektör ürünlerimizin maddi ve marka değerlerini artırabilmeyi hedefliyoruz." dedi.

Şanal ayrıca, AB'nin sınırda uygulayacağı karbon düzenleme mekanizmasının sektöre etkileri konusunda da önemli çalışmalar yaptıklarını ve sürece hazırlıklı olmak açısından elbirliğiyle çalıştıklarını sözlerine ekledi.