banner1013
x

İHRACATTA REKOR KIRDIK

Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) verilerine Türkiye, ağaç işleme makineleri sektöründe 2020 yılında 110 milyon 112 bin 234 dolar ihracatla rekor kırdı.

İHRACATTA REKOR KIRDIK
EndüstrideAra1

AİMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Erol, “İhracat artışının en büyük sebeplerinden biri, firmaların kendilerince yaptıkları pazarlama. Fuarların olmaması, seyahatlerin kısıtlanması gibi sebeplerden firmalar öz değerlendirmelerini yaparak, doğru bir strateji uyguladı” dedi. Tüm dünya gibi Türkiye’yi de etkisi altına alan koronavirüs küresel salgınının ortaya çıktığı 2020 yılında, ağaç işleme makineleri sektörü ihracat rekoru kırdı. Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) verilerine göre 2020 yılının 12 ayında ağaç işleme makineleri sektörü, 110 milyon 112 bin 234 dolar ihracat gerçekleştirdi. 2019’da bu rakam 98 milyon 16 bin 644 dolar, 2018’de ise 102 milyon 510 bin 492 düzeyindeydi. Buna göre sektör ihracatı, yüzde 12 ile 2018'den beri en yüksek büyüme oranını yakalandı. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 11 aylık verilerine göre ise sektörün ihracatı Kasım'da 20-21 milyon dolar seviyesinde. Bu durum, ihracattaki artışta Kasım ayının önemli bir payı olduğunu gösteriyor. Kasım ayında en çok ihracat yapılan 5 ülke, sırasıyla 9 milyon 550 bin 800 dolar ile Rusya, 868 bin 188 dolar ile Irak, 559 bin 217 dolar ile Bulgaristan, 546 bin 612 dolar ile Birleşik Krallık ve 529 bin 175 dolar ile Cezayir. 2019’da Rusya, 3 milyon 954 bin 892 dolarla, en çok ihracat yapılan üçüncü ülke konumundaydı. Buradaki verilerden de görüleceği üzere, ihracattaki artışın en önemli nedeni, Kasım ayında Rusya’ya yapılan ihracat miktarının diğer aylara göre çok daha yüksek olması. 

‘RUSYA’YA İHRACAT 1 YILDA YÜZDE 365 ARTTI’ 

Pandemi döneminde ağaç işleme makineleri sektörünün ihracat rekoru kırmasını değerlendiren AİMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sabri Erol, “TÜİK’in 12 aylık dış ticaret verileri henüz yayımlanmadığı için 11 aylık rakamlara göre cevaplamak durumundayım. Öncelikle, 2020 yılı 11 ayın sonunda Rusya’ya yapılan toplam ihracat 13,4 milyon dolar. 2019 yılına göre 2020 yılında Rusya’ya olan ihracatımızın yüzde 365 arttığını görüyoruz. Sadece Kasım ayında yapılan 9,5 milyon dolar değerindeki ihracatın, 11 aylık toplam yapılan ihracata göre oranı ise yüzde 70 olarak gerçekleşti. Uluslararası kaynaklarda henüz 2020 verileri açıklanmadığı için 2019 yılı sonunda Rusya’nın ağaç işleme makineleri toplam ithalatının 300 milyon dolar olduğunu söyleyebilirim. Türkiye ise, yine 2019 sonu ihracat rakamlarına göre buradan sadece yüzde 1 civarında bir pay aldı. 2020 yılında, 11 ayın sonunda en çok ihracat yapılan ürünleri sırasıyla 10 milyon dolar ile alet değiştirmeden çeşitli makine işlemleri yapan makineler, 1,5 milyon dolar ile testere makineleri ve 890 bin dolar ile diğer makineler oluşturmaktadır” diye konuştu. Öte yandan, Ticaret Bakanlığı’nın mobilya sektör raporları incelendiğinde Rusya’nın mobilya konusunda ne ihracatçı, nede ithalatçı bir ülke olmadığını görüyoruz. 145 milyonluk nüfusa sahip olan bir ülke zannediyorum ki sadece kendi iç tüketimlerine yönelik bir üretim mevcut. Ayrıca, Rusya en büyük tomruk üreticisi ülkelerinden biri. Dolayısıyla bitmiş üründen ziyade hammadde için en kıymetli ürün olan tomruğun ihracatı, ahşap sektöründe Rusya için büyük rol oynuyor” dedi.

‘PANDEMİDE MOBİLYA YATIRIMLARI ÇOĞALDI’

Pandemi döneminde Sadece Rusya’da değil, birçok ülkede mobilya yatırımlarının çoğaldığını söyleyen Erol, “Çünkü insanlar pandemi boyunca vaktinin çoğunu evlerinde geçirdiler ve mobilyalarını daha çok kullanmaya başladılar. Tabii bu da rahat ve ergonomik olmayan mobilyaları değiştirmelerine sebep oldu. 

‘SEKTÖR FİRMALARI DOĞRU STRATEJİ UYGULADI’

2020 yılında, pandemiye rağmen tüm sağlık tedbirleri alınarak Ekim ayında Woodtech Fuarı’nın gerçekleştirdiklerini hatırlatan Mustafa Erol, bu durumun Ekim ve Kasım aylarındaki ihracattaki artışta etkisi olabileceğini, ancak sektör firmalarının 2020’de yurtiçi/yurtdışı Woodtech dışında hiçbir fuara katılmadığına dikkat çekti. İhracat artışının en büyük sebeplerinden birinin firmaların kendilerince yaptıkları pazarlama olduğunu belirten Erol fuarların olmaması, seyahatlerin kısıtlanması gibi sebeplerden firmaların öz değerlendirmelerini yaparak, doğru bir strateji uyguladıklarını ifade etti. 
 

Güncelleme Tarihi: 25 Ocak 2021, 12:17
YORUM EKLE

Daikin

Bestherm

Dergiler