Baumit, gerçekleştirdiği yeniliklerle isminden söz ettiren bir marka.  Türkiye’de bir ilk olarak silolu ürün sevkiyatını başlatan markanın bu çalışması oldukça ses getirmişti. Baumit’in şu andaki gündeminde ise Healthy Living konsepti var. Healthy Living konsepti ile iç mekanlarda da konforlu ve sağlıklı bir mekan iklimi sağlanması yönünde ürünlerini sunacaklarını açıklayan Genel Müdür Atalay Özdayı, sorularımızı cevapladı.

Baumit’in gündemindeki çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

Bu yıla yoğun bir şekilde başladık. Yılın ilk çeyreğinde inşaat sektöründeki pozitif gelişmeler yapı malzemeleri üreticisi olarak bizlere de olumlu şekilde yansıyor. 2017 yılında açılışını yaptığımız Ankara Genel Müdürlük ve Lojistik Merkezi’miz stratejik bir yatırımdı bizim için. Bunun olumlu sonuçlarını da almaya başladık. Ankara ve çevre illerde çalışmalarımızı artırarak sürdürüyoruz. Bu bölgede 2016 yılı ile karşılaştırdığımızda iki kat büyüme gösterdiğimizi söyleyebilirim. Benzer bir yapılanmayı İzmir ve çevre illerde de sürdürüyoruz. Baumit Akademi bünyesinde sektörel eğitim çalışmalarına devam ediyoruz. Ayrıca bağlı bulunduğumuz derneklerle, protokol imzaladığımız teknik ve mesleki eğitim kurumları ile üniversitelerle de bu çalışmaları sürdürüyoruz.

Ürün bazında ise biliyorsunuz dış cephe ısı yalıtımı bizim uzmanlık alanımız. Bu alanda gerek yeni projeler gerekse renovasyon pazarında hizmet verdiğimiz bölgelerde yükselen bir grafikte ilerliyoruz. Dış cephe kaplamaları ve boyalarımız konusunda oldukça iddialıyız. Kendiliğinden renkli dekoratif kaplamalarımız tasarım anlamında dış cephelere çok geniş bir alternatif sunuyor; boyalarımız da 888 renk çeşidi,  dayanıklılık ve uygulama kolaylığı açısından projelerde tercih edilen ürünlerimiz arasında.  Biz Baumit olarak bugüne kadar dış cepheler için yüksek standartlara sahip, sağlıklı ve uluslararası normlara uygun ürünlerle müşterilerimizin yanında olduk. Önümüzdeki dönemde yeni bir konsept ile karşınızda olacağız. Baumit’in iki yıllık bir çalışması olan Viva Araştırma Parkı ve buradan sağlanan verilerle sürdürülen ürün çalışmaları doğrultusunda yeni bir konsept oluşturuldu, Healthy Living. Bu konsept ile iç mekanlarda da konforlu ve sağlıklı bir mekan iklimi sağlanması yönünde ürünlerimizi sunuyor olacağız. Bu konsepti Mayıs ayında Yapı Fuarı’ndaki standımızda da tanıtacağız. Tüm Baumit ülkeleri ile eş zamanlı olarak yılın ikinci yarısında ürünleri de Türkiye pazarına sunuyor olacağız.

Silolu ürün sevkiyatınız ile bir ilke imza attınız. Bu çalışmalarınızın detaylarını öğrenebilir miyiz?

Bu konuda öncü olmamızın gurunu yaşadığımızı söyleyebilirim. Silolu ürün sevkiyatı Avrupa’da çok yaygın bir uygulamadır. 8 milyon nüfuslu Avusturya’da Baumit’in yaklaşık 900 adet silosu var. Bize göre daha küçük nüfuslu ülkeler olan Romanya ve Bulgaristan’da da silolu ürün sevkiyatı çok yaygın olarak tercih ediliyor. Biz Türkiye’de sektörde bir ilki gerçekleştirerek silolu ürün sevkiyatını başlattık. Silolu ürün sevkiyatında makine sıvalarımızla birlikte şap, kendinden yayılan şap, ısı yalıtım yapıştırma ve sıva harçlarımızın sevkiyatını da yapabiliyoruz. İlk olarak Rönesans’ın Maltepe’deki Piazza projesi ile başladık bu çalışmaya. Tahmin ettiğimizden daha fazla da ilgi gördük. Uygulamacılardan çok olumlu geri dönüşler aldık, almaya da devam ediyoruz. Silonun hız, işçilik ,şantiye temizliği, vb.çok büyük avantajları var. Silolarımız, Rönesans projesinin ardından Zeytinburnu’nda Büyükyalı projesinde kullanıldı. Sonrasında da farklı projelerden talepler aldık ve almaya devam ediyoruz. Aldığımız yoğun taleplerden dolayı kısa süre içerisinde silolarımızın sayısını artırmayı yönelik planlarımız ve altyapı çalışmalarımız devam ediyor.

Baumit ürünlerinin enerji verimliliğine katkısı nedir?

Doğru sistemlerle, doğru yapılmış bir ısı yalıtım uygulaması yüzde 50 oranında enerji tasarrufu  sağlıyor. Baumit sistem üreticisi bir marka. Bizim farklı ihtiyaçlara uygun dört farklı ısı yalıtım sistemimiz bulunuyor. Star Sistem, Pro Sistem, Open Sistem ve Power Sistem. Power Sistem, Baumit İnovasyon Merkezinin özellikle küresel iklim değişikliği nedeni ile geliştirdiği, darbelere karşı direnci yüksek bir ürün. Baumit’in tüm sistemleri Avrupa Teknik Onay Belgesi (ETAG 004) kalite ve standartlarına göre test edilip sertifikalandırılmış CE belgeli olarak sunuluyor. ETAG’da tüm sistem bileşenleri birtakım testlere tabi tutularak 30 yıl yaşlandırma yapılıyor. Baumit olarak ürünlerimizin enerji verimliğinin yanı sıra dayanıklılığı konusunda da son derece iddialıyız. Bu nedenle sistemlerimize 15 yıl garanti veriyoruz.

Sektörünüzdeki gelişmeleri nasıl buluyorsunuz?

2018 yılı inşaat sektörü açısından olumlu olarak başladı. Ancak bu olumlu tabloya karşın yapı malzeme üreticileri olarak kurlardaki artış ve bunların mal maliyetlerine ciddi yükler bindirmesinin zorluklarını yaşıyoruz. Yine yönetmeliklerdeki birtakım zorunluluklar arz-talep dengeleri açısından ciddi sıkıntılar doğuruyor.  

Bu yıl için hedef ve planlarınızı öğrenebilir miyiz?

2018 yılı için yine çift haneli bir büyüme öngörüyoruz ki ilk sinyaller bu hedefimiz için bizi teşvik ediyor. Özellikle dış cephe boyalarımız ve silolu ürün sevkiyatımız konusuna ağırlık veriyor olacağız.