“Hedefimiz tüm dünyada global bir marka olabilmek”

Beş kıtada 75’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren ODE Yalıtım’ın Pazarlama Direktörü Ceylin Akdemir, ihracatta bölgesel bir güç haline geldiklerini, şimdiki hedeflerinin ise tüm dünyada global bir marka olabilmek olduğunu vurguluyor.

“Hedefimiz tüm dünyada global bir marka olabilmek”

 2018 yılını ODE olarak nasıl geçiriyorsunuz?

2018, geçen yıl Çorlu fabrikamızda yaptığımız modernizasyon yatırımlarına ek olarak 100 milyon TL yatırımla yine geçen yıl devreye aldığımız ve bize yalıtım sektöründe ‘Yılın Yatırımı’ ödülünü kazandıran Eskişehir üretim tesisi yatırımlarımızın meyvelerini topladığımız bir yıl oluyor. Ayrıca geçen yıl yüzde 30 büyüyen firmamız için büyümenin lokomotifi, bu yıl da ihracat. Yılın ilk dokuz ayında, geçen yılın aynı dönemine göre ihracat ciromuzu dolar bazında yüzde 35 artırdık. Bu rakamı, pazarlarımızı çeşitlendirerek yakalamış olmayı ise çok önemli buluyoruz. 2018’de, Avrupa başta olmak üzere Afrika ve Güney Amerika’da pazarlarımıza yenilerini ekledik. İhracatta en güçlü yanımız ise, ihracat yaptığımız ülkelerin membran pazarlarındaki talebe özel olarak hızla yeni ürün geliştirebiliyor olmamız. Şu an farklı coğrafyalardan 11 ülke için farklı ürünler üzerinde çalışıyoruz, kimini ise sonlandırdık. Ülkelerin değişik kalınlıklar, farklı kaplamalar gibi aslında yurt içi pazarda olmayan birtakım talepleri olabiliyor, ODE olarak bu taleplerin tümüne yanıt verebilmek odaklı Ar-Ge çalışmalarımıza ağırlık vererek hareket ediyoruz. Gelen talebe göre üretim yapmak, satış, pazarlama, kalite ve üretim birimlerimiz arasındaki doğru ve etkin bilgi akışından kaynaklanıyor. Ayrıca global marka hedefimizde TURQUALITY büyük rol oynuyor. 2018 yılının ilk yarısında ihracat ciromuzun yüzde 55’ini, 2010 yılından bu yana dahil olduğumuz bu destek programı dahilindeki 12 hedef ülkeye gerçekleştirdik. Yılı ise geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine başarılı ve sektör büyümesinin üzerinde bir büyüme ile kapatmayı öngörüyoruz. Ayrıca önümüzdeki süreçte pazarlarımızı hızla çeşitlendirerek, ihracatın toplam ciro içindeki payını 2019’da yüzde 40’a çıkarmayı da planlıyoruz.

Önümüzdeki süreçte hangi başlıkları gündeminize taşıyacaksınız? Hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

ODE, artık ihracatta bölgesel bir güç haline gelmiş durumda. Şimdiki hedefimiz ise tüm dünyada global bir marka olabilmek. Küresel marka olma vizyonumuz ile hâlihazırda 5 kıtada 75’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. 2017 yılında kendi rekorumuzu kırarak, 24 farklı ülkeye seyahat gerçekleştirdik. 365 günün 337’sinde ziyaret, fuarlar ve seminerler gerçekleştirmek için yurt dışı faaliyetlerinde bulunduk. Bu yıl, bu rakamın da üstüne çıkacağımızı öngörüyoruz. Teknik yalıtımda artık kimi ülkelerde pazar lideri konumundayız. Tüm adımlarımızı, global arenada çok daha güçlü bir ODE yaratmak için atıyoruz.İhracat odaklı hareket eden ve ihraç pazarlarına yenilerini ekleyerek büyüyen bir şirket olarak, Türkiye’nin adını dünyanın dört bir yanında her geçen gün daha gür bir sesle duyurmaya, önümüzdeki süreçte de devam edeceğiz. Ayrıca yaptığımız Ar-Ge yatırımlarıyla, su yalıtımı liderliğimizi pekiştireceğiz. Ar-Ge çalışmalarımızın neticesi olan Alüminyum Folyolu Membran ve Viyadük membrangibi yeni ürünlerle,ürün gamımızı çeşitlendirmeye de devam edeceğiz. 
 

Güncelleme Tarihi: 18 Aralık 2018, 12:22
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

Markaküpü

Dergiler
Partnerler