banner1013
x

HEDEF NİPPON PAİNT’İN AVRUPA’YA AÇILAN KAPISI OLMAK

Japonya merkezli Nippon Paint’in Betek‘i bünyesine katmasıyla global bir oyuncu konumuna geldiklerini belirten Betek Boya Pazarlama Müdürü Mert Somtürk, Nippon Paint’in Avrupa’ya açılan kapısı olmayı hedeflediklerini belirtti.

HEDEF NİPPON PAİNT’İN AVRUPA’YA AÇILAN KAPISI OLMAK
EndüstrideAra - Haber Detay

Türkiye’nin önemli sanayi kuruluşları arasında yer alan Betek Boya, markaları ile gerçekleştirdiği yatırım ve projelerle başarısını her geçen gün yükseltmeye devam ediyor.  2020 yılını verimli geçirdiklerini belirten Betek Boya Pazarlama Müdürü Mert Somtürk ile çalışmalarını konuştuk. 

Betek Boya birçok markası ile sektörün önemli bir oyuncusu. Markanın bugünkü ulaştığı güç, çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

İnşaat sektöründe faaliyetlerine 1988 yılında başlayan Betek Boya, sektörün öncü ve önemli oyuncusu konumunda yer alıyor. 1.300’e yakın çalışanımız, 5.000’den fazla satış noktamızla sektöre damga vurmuş, sadece boya sektörü değil Türkiye’nin sanayi kuruluşları arasında önemli bir konuma yükselmiş durumdayız.  2001’de boya sektöründe pazar liderliğine yükseldik ve Filli Boya markamızı yarattık. 2003 yılında “yalıtım” alanındaki çalışmalarımıza başladık ve bu sektörde liderlik görevini üstlendik. 2019 yılında ise; dünyanın en büyük boya üreticisi ve teknoloji devlerinden biri olan, Japonya merkezli Nippon Paint’in Betek‘i bünyesine katmasıyla global bir oyuncu konumuna geldik. 1881 yılında Sn. Moteki Jujiro tarafından Tokyo'da kurulan Nippon Paint Holding’in günümüzde 17 ülke ve bölgede toplam 25.000 çalışanı ve 150’den fazla şirketi bulunuyor. 628 milyar yen ciroya ulaşmış, 140 yıllık tecrübesiyle çok ciddi bir aktör olan Nippon Paint, dünyanın lider boya markaları arasında yer alıyor. Nippon Paint, teknoloji ve performansı buluşturan yüzey çözümleri geliştiriyor. Nippon Paint, Filli Boya, Fawori, Tempo, Dalmaçyalı markalarımızla hizmet veriyoruz. ISO 9001, ISO 10002, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO/IEC 27001, ISO 50001, IATF 16949 yönetim sistemleri belgelerine sahibiz. Üretim ve Ar&Ge teknoloji süreçlerimizi de bu standartlar doğrultusunda yönetmekteyiz. Yenilikçi ürünlerle yaşam alanlarına estetik bir dokunuş getiren Nippon Paint; dekoratif iç ve dış cephe boyaları, ahşap uzmanlık serisi, özel efektli ve fonksiyonel ürün gruplarını bir arada sunuyor. Teknolojik altyapısı ve geniş ürün yelpazesiyle farklı sektörlere yeni soluk katan Nippon Paint’in ürünleri satın almanın ardından, Haziran 2020’den bu yana ülkemizde de satışa sunuluyor. Nippon Paint ayrıca ülkemizin ilk ve tek GREENGUARD Gold sertifikasına sahip çevreye ve insan sağlığına duyarlı boyalarını üretiyor.

Yaz aylarının yaklaşmasıyla mevcut yapılarda renovasyon çalışmaları artacaktır. Hem iç cephe de hem de dış cephede boya tercihinde neye dikkat edilmeli sizce? Sağlık açısından ürünlerinizde sağladığınız avantaj nedir?

Tüketicinin beklenti ve tercihlerinin sürekli değişim içerisinde olması, teknolojik gelişmeler, mevcut ürünlerdeki iyileştirmeler yeni ürün geliştirme çalışmalarımızda önemli rol oynuyor. Yenilikte öncü bir firma olarak tüketicinin bilinçlenmesi, farklılaşan beklentilerinin karşılanması ve doğru ürünlere yönlendirilmesi pazarda markamızı ayrıştıran en önemli unsurlardandır. Çevre ve insan sağlığına duyarlı ürünlerimize örnek vermek isterim. Yüksek Ar-Ge gücümüzü inovatif ürünlerimizle iç cephe boyalarına aktarıyoruz. Nippon Paint olarak Türkiye’de GreenGuard Gold sertifikası alan ilk ve tek boya ürünü Minoa Premium Serisiyle iç cephelerde hava kalitesini artırıyoruz. İpeksi mat dokudaki Minoa Premium Silk Matt ve mat dokuda Minoa Premium Matt emisyon salınımı yapmıyor, formaldehit ve alerji yaratabilecek kimyasallar içermiyor, içerisinde uçucu organik bileşen (VOC) bulundurmuyor. Bu boyalar aynı zamanda sağlığa zarar veren ağır metalleri içermemektedir. Nem oranı yüksek olan bölge ve yapılarda bakteri, mantar ve küf gibi mikroorganizmalar insan sağlığını tehdit eden boyutlara varabilir. Bunun önüne geçmek için duvarların antiküf veya antibakteriyel boyalar ile boyanması sağlığınız açısından en doğru tercih olmakta. Filli Boya markamız, Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılmış Momento Silan Cleanix ve Momento Max Cleanix boyalarını üreterek, bakteri, küf ve mantar oluşumunu engelleyen içeriğiyle sağlıklı bir ortam sunuyor. Antiküf / antibakteriyel boya, nem oranı yüksek olan yaşam alanlarında, hastanelerde, sağlık kurumlarında, yemekhanelerde, depolarda, kreşlerde, haricen çocuk odalarında ve okullarda kullanılabiliyor. Fawori Silikonlu İpek Antibakteriyel ürünümüz ise sınıfında yüksek örtücülüğe sahip, silinebilen, bakteri oluşumuna karşı güvenle kullanılabilen boya olarak öne çıkıyor. Fawori Silikonlu İpek Antibakteriyel İç Cephe Boyası, su bazlı, akrilik kopolimer esaslı, silikon katkılı, ipeksi mat dokuda, mikroorganizma (E.coli, S. Aureus, A.brasiliensis, P.purpurogenum, MRSA, VRE) oluşumunu engelleyen kimyasallar ile takviye edilmiş antibakteriyel, ipeksi mat dokuda dekoratif son kat iç cephe boyasıdır. Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılmıştır.

Ustalara yönelik projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Fawori, 2005 yılında boya ustalarını hedef alarak sektöre kazandırdığımız bir markadır. Boya ustaları son tüketicilerin marka ve ürün tercihinde uzmanlıkları sebebi ile çok önemli rol oynuyorlar. Dekorasyon tercihlerine karar veren son kullanıcıların büyük bir bölümü eğer hesaplı marka kategorisinde bir ürün arıyorsa, genellikle bu kararı uygulama hizmeti ile birlikte ustasına emanet ediyor. Fawori Dünyam ile sektöründe ilk kez boya ustalarına yönelik oyun, eğlence ve deneyim odaklı büyük bir usta programını başlattık.  Marka yüzünün ünlü şarkıcı Alişan’ın olduğu Fawori boya ustalarına yepyeni deneyimler ve sürpriz hediyeler kazandırıyor. Android ve IOS uyumlu Fawori Dünyam uygulamasını telefonuna indiren ustalar, kendilerini ifade edecek bir avatar oluşturma, verilen görevleri yerine getirdikçe başarı rozeti kazanma gibi interaktif ve eğlenceli bir dünyaya adım atıyor. Ustalar kazandıkları rozetlerle sürpriz fırsatları yakalarken kullandıkları Fawori ürünlerindeki barkodları okutarak uygulamadaki çarkıfelekten anında deneyim veya hediye kazanma şansına sahip oluyor. Fawori’nin yeni uygulaması ile boya ustalarını Porsche otomobil ile test sürüşü, helikopterle İstanbul turu, Kapadokya’da balon turu, Kıbrıs tatili, imzalı forma kazanma, market çeki, giyim çeki, iPhone 11 cep telefonu, tablet, televizyon, bluetooth speaker ve powerbank, hediye GB gibi sürpriz deneyim ve hediyeler bekliyor. Uygulamadaki büyük ödül ise Fiat Doblo olacak. Fawori Dünyam uygulamasını Türkiye genelinde özel bir roadshow ile tanıtımını yaptık. Boya ustalarından uygulamamızla ilgili çok güzel dönüşler aldık. Ayrıca hem ustalara hem müşterilere yönelik olarak;  “Filli Ustam” uygulamamamız ile müşterilerimizin hayatını kolaylaştırarak, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıyoruz. Teknoloji ile performansı ürünlerinde buluşturan Nippon Paint de boya ustalarına eğitim desteği veriyor. Tempo markamızla da hedef kitlemiz olan boyacı ustalarına bayilerimiz aracılığıyla ulaşıyoruz. 

Bu yıl hangi yeniliklerle hedef kitlenizin karşısına çıkacaksınız? 

Öncelikle coğrafyamızda global güç olmak ve Nippon Paint’in Avrupa’ya açılan kapısı olma hedefimiz var. 2020 yılı bizim için verimli geçen bir yıl oldu. Önümüzdeki dönemde de büyümeye, yeni projelerle gündemde olmaya devam edeceğiz. Biz inşaat boyalarında altyapımızla, Ar-Ge’mizle çok güçlüyüz ve bu alanda daha da büyüyeceğiz.  Endüstriyel ve mobilya boyalarında büyüme planlarımız var. Nippon Paint’in teknolojisi ve gücü bu alandaki planlarımıza hız kazandıracak. Türkiye ve coğrafyamızda bu alanda da önemli güç haline gelmek istiyoruz. Bu alanda muazzam bir gelişim sürecine gireceğimize inanıyoruz.  Öte yandan sürdürülebilirlik ve istikrar önümüzdeki dönemde herkes için çok önemli olacak. 

Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının arttığı bir dönem başladı. COVID-19 salgını ile beraber kamusal alanlar yasaklı alanlar haline dönüşürken evlerin 7/24 canlı yaşam alanlara dönüşümüne şahit olduk. Pandeminin etkileriyle beraber yaşam alanlarımız yeni çalışma alanları, sosyalleşme mekanları, iyileşme merkezleri haline geldi. Değişen kullanıcı davranışları ve yaşam biçimleri evlerimizi dönüştürdü ve dönüştürmeye de devam edecek. Önümüzdeki yıllarda bunu daha yoğun hissedeceğiz. Burada hedefimiz işini en iyi yapan olmak. Planlarımızı bu felsefe üzerine kurduk.
 

YORUM EKLE

Radyo

Siemens

Dergiler