Bir basın toplantısı düzenleyen GF Hakan Plastik, borulama sistemleri alanında önde gelen kuruluşlardan biri olan İsviçre merkezli Georg Fischer bünyesine geçiş sonrasında yaşanan 5 yıllık süreci, sektör değerlendirmelerini ve 2025 stratejilerini paylaştı.

"HEDEFLERİMİZ BÜYÜK, ALACAĞIMIZ YOLUMUZ VAR"

Ev sahipliğini üstlendiği toplantıda konuşan GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, “Sadece 2022 yılı için değil, 2025 yılı için de hedeflerimiz büyük, alacağımız yolumuz var” ifadelerini kullandı.

Konuşmasında 2016'dan beri elde ettikleri başarılardan bahseden Besler, ürün portföyünün katma değeri yüksek, müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde genişletildiğini; inovasyonun tüm iş süreçlerine yayılarak hareket edildiğini söyledi. "Yalın Üretim" yaklaşımının her alanda uygulanabilirliği adına çalışmalar gerçekleştirildiğini kaydeden Besler, BM Küresel İlkeler Sözleşmesi'nin bir katılımcısı olan GF Boru Sistemleri’nin stratejileri çerçevesinde firma içi iş modelleri, ürün geliştirme ve üretim süreçlerinin devam ettirildiğini ve bu konuda istikrarlı olarak hareket edildiğini dile getirdi.

Besler, halihazırda proje pazarında lider, perakende pazarında da ilk ikide yer aldıklarını vurguladı.

"MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİ YÜZDE 70 AZALTTIK"

İnşaat sektörü ve inşaat malzemeleri sanayinin, bütün dünyada olduğu gibi Türkiye ekonomisinde de lokomotif alanlar arasında bulunduğunun altını çizen Besler, “Ancak son 10 yılın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan inşaat sektörü, maalesef 2018'den beri çeyrek bazında düşüşünü sürdürüyor. Bu yüzden geride bıraktığımız süreçte yaşanan dalgalanmalar istikrarlı bir grafik sergilenmesini mümkün kılmadı. Sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada yaşanan bu durum ham madde tedariğinden üretime, yatırımlardan yeni projelerin ortaya çıkmasına kadar her alanda kendini hissettirdi. Özellikle son 2 yılda pandeminin de etkisiyle iş yapış süreçlerindeki değişimler, ham madde tedariği ve lojistikte yaşanan sıkıntılar, döviz kurlarındaki hareketlilik, AB kriterlerinin ortaya konması gibi konuları geçen sancılı bir dönem yaşandı." dedi.

Türkiye’de 55 yılı geçen geçmişlerinde, dünyada ise GF olarak 1802 yılından beri kullanıcıları açısından yaşam konforunu artıran yenilikçi ürünler sunmayı kendilerine ilke edindiklerini ifade eden Besler, "Plastik boru sektöründe üstyapı, altyapı ve endüstriyel alanlarda sunmuş olduğumuz ürün ve hizmetlerimizle, geniş bayi ağımızla her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarına en doğru, en hızlı ve en kolay şekilde ulaşabilmesi için çalışmalarımıza aralıksız devam ettik. Müşteri şikayetlerini yüzde 70 oranında azalttık." diye konuştu.

"İŞ KAZALARINDA YÜZDE 80 AZALMA ELDE ETTİK"

Türkiye'nin yaşadığı en sıkıntılı süreçlerde dahi yatırımlarına, araştırmalarına, üretimlerine ve ürün tedariklerine kesintisiz devam etmeye çaba gösterdiklerini aktaran Batuhan Besler, "Bu arada çalışanlarımız bizim için önemli bir değer. Kendi bünyemizde oluşturduğumuz eğitimlerle farklı departmanlarda görev yapan çalışanlarımıza sadece geçtiğimiz yıl toplamda bin 700 saati bulan 300’ü aşkın iç eğitim programları gerçekleştirdik. Tabii dışarıdan aldığımız eğitimlerimiz de söz konusu. Örneğin 'Kırma Geri Dönüşüm' bölümü çalışanlarımıza MEB onaylı 'Geri Dönüşüm Ünitelerinde Hayat Boyu Öğrenme' eğitimi veya beyaz yakalı çalışanlarımıza yönelik teknik eğitimleri gösterebiliriz. İSG eğitimlerimiz de hassasiyetle üzerinde durduğumuz bir konu. Aylık olarak devam eden eğitimlerimiz var. Böylece 2016'dan bugüne iş kazalarında yüzde 80 azalma sağlamış bulunuyoruz." dedi. 

Şirket olarak tüm çalışmalarının neticesinde 5 yıllık süreçte yüzde 20 büyüme kaydettiklerini vurgulayan Besler, bu süreçte karşılıklı güven ve bağlılık duygusu içinde olan çalışanlara, destekleyen iş ortaklarına ve kullanıcılarına teşekkürlerini sundu. 

Geçtiğimiz yılı değerlendiren Batuhan Besler, negatif şartlara karşın başarılı bir yıl geçirdiklerini yüzde 45'ten fazla bir büyüme gerçekleştirdiklerini dile getirerek "İçinde bulunduğumuz yıl için de hızımızı kesmeden yol alma hedefindeyiz. 2022 yılı için yine kendimize yüksek hedefler belirledik. Yüzde 50'ye yakın bir büyüme öngörüyoruz ki çalışmalarımızı da bu doğrultuda planlıyoruz." diye konuştu.

"STRATEJİMİZİN ODAK NOKTASI; İNSAN KAYNAĞINA YATIRIM"

GF 2025 Stratejisi ile ilgili bilgiler veren Besler, Strateji 2025’in GF’nin bulunduğu tüm ülkeler için hazırlanan bir yol haritası olduğunu belirterek, 2025'e kadar izleyecekleri yola ışık tutan çalışmanın odağında; "yüksek değerli ürünler ve çözümler", "müşteriye yakın olma" ve "küresel iş birliğini artırma" olduğunu ifade etti.

Söz konusu odak noktalarında başa dönerek önce "İnsan Kaynağı" diyerek bir kültür yaratmaya çalıştıklarını bildiren Besler, "Kültürümüzü; 'Önemseme', 'Öğrenme' ve 'Performans' olmak üzere üç önemli değer üzerinde inşa ediyoruz. Bütün paydaşlarımızı ne kadar önemsediğimizi öne çıkarmak istiyoruz. Bu odak noktalarında ise destek olacak etkenler: 'Sürdürülebilirlik', 'İnovasyon' ve 'Dijitalleşme' ile her zaman olduğu gibi 'İnsan Kaynağı'na yatırım olacak." şeklinde konuştu.

"İNOVATİF ÜRÜNLERİMİZLE EN DOĞRU ÇÖZÜMLERİ SUNMAYI SÜRDÜRECEĞİZ"

Firma olarak "Yüksek Değerli Çözümler" konusunda halihazırda devam ettikleri çalışmalarını sürdüreceklerini aktaran Besler, şunları kaydetti:

"Türkiye’de plastik boru pazarına yenilikler kazandıran bir marka olmanın gururunu yaşıyoruz. Son dönemde kendi bünyemizdeki Ür-Ge ekibimiz tarafından üretilen ve tüm dünyaya GF markası ile sunumu gerçekleşen ürünlerimiz var. GF Silenta Extreme bu ürünlerden biri. Bir diğeri GF Aquasystem PP-RCT. İhracat pazarlarında bizim en güçlü ürünlerimiz arasında yer almaya başlamış durumdalar. Yerden Isıtma Sistemleri, gelişen ihtiyaçlar doğrultusunda ürün portföyümüze eklediğimiz ürünlerden.

Enerji tasarrufu için Cool Fit, su hijyeni için Hycleen Automation System gibi pek çok inovatif ürünümüzle müşterilerimize ihtiyaçları doğrultusunda en doğru çözümleri sunmaya devam edeceğiz. Gerek satış ekiplerimizle, gerek bayilerimiz aracılığıyla gerekse Teknik Hizmetler Departmanımızla müşterilerimizle her zaman iletişimi güçlü tutmaya, sektörün ihtiyaçlarını doğru analiz etmeyi sürdüreceğiz. 70'ten fazla ülkeye hem kendi bayi kanallarımızla hem de GF kanalları üzerinden satış gerçekleştiriyoruz. Buradaki iş birliklerimizi güçlendirme konusunda çalışmalarımız da olacak. Yurt dışı projelerde daha güçlü bir konuma yükselmeyi planlıyoruz."

ENERJİ VERİMLİLİĞİ, ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI FAALİYETLER

Çerkezköy ve Şanlıurfa fabrikalarının üretim kapasitesinin firmanın tesisleri içinde ilk 5'te yer aldığını söyleyen Besler, 2022 yılı planları içinde tesislerinde üretim kapasitesinin yanında enerji verimliliği, su tasarrufu, otomasyon gibi konuların bulunduğunu kaydetti.

Üretim tesislerinde bu konuda yürüttükeri çeşitli çalışmalar sayesinde 2021 yılında 2020 yılına göre kwh/kg’da yüzde 8,5 oranında iyileştirme sağladıklarına dikkat çeken Besler, "2021 yılının ikinci çeyreğinde Çerkezköy OSB ile bir protokol gerçekleştirdik ve enerjimizi yenilenebilir enerji kaynaklarından tedarik etmeye başladık. 2021 yılı üçüncü çeyrek dönemi için satın aldığımız yeşil enerji ile yaklaşık 4 bin ton karbon salınımı tasarrufu elde ettik. Söz konusu değer, kişisel aracınızla dünyanın çevresinde 580 kere tur atılmasına veya 320 bin ağacın bir yılda doğaya sağladığı katkıya eş değer bir tasarruf anlamını ifade ediyor. Bu tedarik ile I-REC sertifikasını da almış bulunuyoruz. Bu yılda protokolün devamlılığını sağlayacağız." ifadelerini kullandı.

Ek olarak 'Verimlilik Artırıcı Projeler'e yoğunlaşacaklarını, diğer çalışmalarının ise ISO 50001 Enerji Yönetimi Standardı’nın 2022 sonuna kadar kalite sistemine entegre edilmesi yönünde olacağını dile getiren Besler, firma genelinde elektrikte yüzde 1,5 ve su tüketiminde de yüzde 4,5 oranında tasarruf elde etmeye yönelik planlarının bulunduğunu söyledi.

NİSAN AYINDA KİRA ARTIŞLARI: TİCARİ YÜZDE 57, KONUT YÜZDE 25 NİSAN AYINDA KİRA ARTIŞLARI: TİCARİ YÜZDE 57, KONUT YÜZDE 25

Geçtiğimiz senenin sonlarına doğru sevindirici sonuçlar almaya başladıklarını bildiren Batuhan Besler, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve ürünlerimizin çevresel etkilerini ortaya koyan Çevresel Ürün Beyanı (EPD) belgesini aldık. Böylece ürettiğimiz ürünlerin sorumluluğunu yüzde 100 alarak, çevreye ve geleceğe karşı olan hassasiyetimizi şeffaf ve takip edilebilir bir şekilde beyan etmiş olduk. İlk etapta Silenta Ürün Grubu ve Aquasystem PP- ve PP-RCT için alınan bu belge için diğer ürünlerimiz için de çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Silenta Extreme ürünümüzün Altın Çekül alması da bizi ayrıca motive eden, gurur duyduğumuz bir ödül oldu. Çevreye karşı sorumluluk, daha önce de belirttiğim gibi kurumsal kültürümüzün bir parçası. Suyun çıkarılması ve sağlıklı bir şekilde kullanıcılara ulaştırılması konusunda hizmet veren bir marka olarak toplumun bilinçlendirilmesi yönünde de katkımızın olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu nedenle yıl içerisinde hazırlayacağımız birtakım projelerle aslında giderek su fakiri bir ülke konumuna gelen ülkemizde sanayiden bireysel kullanıma kadar neler yapılabileceğine dair bilgilendirme kampanyaları düzenleyeceğiz."

"GLOBAL ENERJİ KRİZİ, TÜRKİYE İÇİN BİR FIRSAT"

GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, toplantının ardından gelen soruları cevaplandırarak global bir enerji krizinin yaşandığını, söz konusu krizin Türkiye açısından bir fırsat olabileceğini düşündüğünü belirtti.

Georg Fischer’in global ürünlerinin Türkiye’de üretimi konusunda GF dünyasının bu fırsatı kullanabileceğini söyleyen Besler, "Tedarik zinciri ve ham madde konusunda pandemi süreci öncesinde aldığımız kararlar ve yatırımlarla yönetilebilir bir senaryo içerisindeyiz. Çerkezköy ve Şanlıurfa üretim tesislerimizde, üretim kaydırma gibi uygulamalar gerçekleştiriyoruz. Ayrıca tedarik zinciri sorununun yaklaşık 2 yıl daha süreceğini öngörüyoruz." diyerek sözlerini tamamladı.