Sıhhi tesisat ve vitrifiye sektöründe yenilikçi ürünler sunan Geberit, Türkiye pazarında önemli çalışmalar geliştiriyor. Yeni dönem hedeflerini ve iş gündemini konuştuğumuz Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer ve Geberit Türkiye Ürün Müdürü Fikret Gençgel, “Geberit Türkiye olarak bu yıl yaklaşık yüzde 30 oranında büyümeyi hedeflerimiz arasına aldık. Yenilikçi ürün gamımız bu hedefimize ulaşmada bizim en büyük yardımcımız olacak. Ürün yelpazemiz genişledikçe müşteri kitlemiz de doğru orantılı artış gösterecek. Doğru zamanda doğru yatırımlar ile faaliyetlerimize devam edeceğiz.” dedi. 

Geberit markasının Türkiye’deki yapılanmasından ve geldiği noktadan bahsedebilir misiniz?

Ufuk Algıer: 1874 yılında temelleri atılan Geberit, sıhhi tesisat ve vitrifiye sektöründe pazarın öncüsü olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Toplamda 29 üretim tesisiyle dünya genelinde hizmet veren Geberit, Türkiye pazarındaki faaliyetlerine 2002 yılında şirket kurarak devam etti. Yatırımların hızlanmasıyla beraber Türkiye pazarına uygun stratejiler geliştirerek personel sayısı ve satış noktalarını sürekli arttırma yoluna gittik ve buna paralel olarak depomuzu da büyüttük.

Özellikle gömme rezervuar alanında Türkiye pazarına giren ilk marka olma özelliğini taşıyan Geberit Türkiye’nin, genel merkez ofisi İstanbul olmak üzere, İzmir ve Ankara’da toplam 3 bölge ofisi bulunuyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Muğla-Bodrum, Antalya, Samsun, Ordu, Konya gibi illerde bulunan yeni showroom konseptleriyle Geberit Türkiye, global çaptaki deneyimini yerel pazara başarılı bir şekilde entegre ederek alanında tercih edilen bir marka olmayı sürdürüyor. Ayrıca Geberit Türkiye olarak ihracat kanadında bize bağlı olan Gürcistan, Irak, Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Tacikistan, Pakistan ve KKTC’de müşteri sayımızı arttırmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu konuda genişleyen ihracat satış ekibimiz bize önemli katkılar sağlıyor.

Yeni dönemde belirlediğiniz mağazalaşma stratejisi kapsamında nasıl bir yol izlemeyi planlıyorsunuz? 

Ufuk Algıer: Ana faaliyet alanlarımız boru ve banyo grubu olarak 2’ye ayrılmaktadır. Banyo bayilerimizde oluşturmaya başladığımız showroom uygulamalarını hem Türkiye hem de ihracat bölgelerimizde uygulamaktayız. Bu uygulamalarımız hem bayi tarafından hem tüketici tarafından çok pozitif geri dönüşler aldı.Banyo tarafında tüketici ile ürünü fiziksel olarak buluşturmak, dokusunu ve detaylarını hissettirebilmek, renk ve detay alternatiflerini canlı olarak bu showroom alanlarımızda gösterebilmek, perakende satışlarımıza da pozitif bir performans sağladı. Showroomlaşma sürecindeki uygulamalarımızı bu sene de artırarak devam ettirmeyi hedefliyoruz.

Bu strateji ile elde etmeyi planladığınız avantajlardan bahsedebilir misiniz? Özellikle sektör ihtiyaçlarını ve taleplerini daha rahat takip edebilecek misiniz? 

Ufuk Algıer: Türkiye pazarının dinamiklerini ve tüketici beklentilerini yakından takip ediyor, bu doğrultuda adımlarımızı atıyoruz. Taleplere sağlıklı biçimde cevap vererek her şartta onlara destek sağlama prensibimiz müşteri memnuniyetini de beraberinde getiriyor. Öte yandan çoğu ürünümüzün Türkiye pazarında ilk olan ürünler olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Showroom sayısının artmasıyla birlikte tüm ürünlerimizin ülke genelindeki bilinirliği daha da artıyor. Dolayısıyla Geberit’in merkez Avrupa’da yer alan ülkelerdeki pazar payına burada da erişmek istiyoruz.

Mağazalaşma stratejisinde hedeflediğiniz bölgeler var mı? Ağırlıklı olarak hangi bölgelere yatırım yapmayı planlıyorsunuz? 

Ufuk Algıer: Geberit Türkiye olarak tüm Türkiye ve sorumlu olduğumuz ihracat bölgelerinin tamamı ana hedefimiz. Burada bize düşen, satış ekibimizin sorumluluğunda olan tüm bölgeler için her biri öncelikli olacak şekilde çalışma yapmaktır. Bir bölgeyi diğerinden ayrı tutmadan tümü için hedeflerimize yönelik performans sağlamanın daha önemli olduğuna inanıyoruz. 

Bayilerinizi belirlerken belirlediğiniz kriterler ve şartlar var mı? Bayilerden beklentileriniz nelerdir?

Ufuk Algıer: Türkiye genelindeki Geberit ürünlerini müşterilere ulaştırabilme performansına sahip mevcut bayilerimizden ve yeni bayilerden talepler alıyoruz. Geberit Türkiye olarak geliştirdiğimiz stratejiler kapsamında bu talepleri değerlendirerek planlamalarımızı yapıyoruz. Geberit’in global çaptaki mesajını, Türkiye’de de aynı dil ve içerikle sunmak için çalışıyoruz.

2021 yılında sektöre sunduğunuz yeni ürün/ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz? 

Fikret Gençgel: Ar-Ge faaliyetleri işimizin en önemli unsurlarından birini oluşturuyor. Sürdürülebilir büyüme için Ar-Ge ve inovasyon çok önemli. Biz de tüketici ihtiyaçlarını gözeterek üretim süreçlerimizi kurguluyoruz. İçinde bulunduğumuz dönemde hijyen esaslı yeni nesil banyolar yaşam alanlarında oldukça tercih edilmeye başlandı. Teması minimuma indiren ürünler ön plana çıktı ve biz de Geberit olarak halihazırda ağırlık verdiğimiz hijyen unsuruna daha fazla yoğunlaştık. Bu anlamda duvar arkasındaki kalitemizin farkında olan kullanıcılarımız, yeni ürün gruplarımıza da ilgi gösterdi.

Kolay temizlenebilir banyoları tüketicilerle buluşturma hedefimiz doğrultusunda bu yıl içerisinde kanalsız klozet Rimfree®’yi Türkiye pazarına sunduk. Yoğun Ar-Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkan yeni nesil ürünümüz Rimfree®, barındırdığı birçok özellikle sektördeki farkını gösteriyor. Tamamen kanalsız olarak geliştirilen ürün, bakterilerin yuva yapabileceği ve kokuların kaynağı olan kanalları ortadan kaldırarak en hijyenik çözümü sağlıyor. Rimfree®’nin tasarımı rezervuardan gelen suyu klozetin iki tarafından simetrik ve dengeli şekilde akıtarak ideal temizlik sunuyor. 6 ya da 4,5 litre alternatifli su kullanımı bulunan Rimfree®, tortuları etrafa sıçratmıyor ve günümüzün en büyük problemlerinden biri olan su tasarrufuna da önemli ölçüde destek oluyor.

Bir diğer yeni ürünümüz Geberit VariForm banyo serisi, geniş ürün gamı ve minimalist yapısı sayesinde her müşteri ihtiyacına tasarım özgürlüğü tanıyor. Değişen kullanıcı alışkanlıkları gözetilerek son tasarım trendlerine uygun geliştirilen VariForm; yuvarlak, dikdörtgen, oval ve elips olmak üzere dört farklı formuyla ergonomik bir kullanım alanı yaratıyor. Lavaboların aerodinamik kenarları yeni nesil banyo alanlarıyla ideal bir uyum sağlıyor. Seri içerisinde dikkat çeken kaliteli seramik yapısı ise uzun ömürlülük sunarken, bakım kolaylığını da beraberinde getiriyor. VariForm ürün gamındaki lavabo dolapları da tasarımıyla banyolara farklı bir yorum kazandırıyor. Parlak beyaz kaplama, mat antrasit, Amerikan ceviz ve meşe alternatifleriyle farklı mobilya seçeneklerine rahatlıkla uyum sağlayabiliyor.

Müşterilerimize sunduğumuz yeni ürünlerden biri olan Olona duş teknesi de kendi içerisinde barındırdığı eğimle montaj sırasında kolaylık sağlıyor. Seramik üzerine rahatlıkla uygulanabilen ve ilk alım maliyetiyle dikkat çeken Olona, 25 farklı ölçüsüyle banyolarda farklı müşteri taleplerini rahatlıkla karşılarken, tasarım özgürlüğünü maksimuma çıkarıyor.

2021 yılıyla ilgili iş gündeminizi ve yatırım hedeflerinizi paylaşabilir misiniz? 

Ufuk Algıer: Geberit Türkiye olarak bu yıl yaklaşık yüzde 30 oranında büyümeyi hedeflerimiz arasına aldık. Yenilikçi ürün gamımız bu hedefimize ulaşmada bizim en büyük yardımcımız olacak. Ürün yelpazemiz genişledikçe müşteri kitlemiz de doğru orantılı artış gösterecek. Doğru zamanda doğru yatırımlar ile faaliyetlerimize devam edeceğiz.