Dünyanın dört kıtasında toplam 35 ülkeye ihracat gerçekleştiren SanDeco, hiç kuşkusuz bu başarısını yeni nesil ürün çalışmaları ile artıracak. Farklı ürün segmentlerinde beş farklı yeni ürününü pazara sunan markanın gündemini, Satış Koordinatörü Mustafa Güçlüer ile konuştuk.

1965 yılından bu yana faaliyet gösteren SanDeco’nun bugün geldiği nokta hakkında bilgi verir misiniz?

50 yılı aşkın geçmişiyle SanDeco, bugün Türkiye ve ihracat satış kanallarıyla, yurt içinde ve dünyanın 35 farklı ülkesinde faaliyet göstermektedir. İnovatif ürünlerimiz, sürekli gelişen ve geliştiren Ar&Ge departmanımız ile konumumuzu bir sonraki aşamaya taşımak için emin adımlarla ilerlemekteyiz. SanDeco markamızla, en güçlü ürün gamımız olan efekt boya ve kaplama grubunda, güçlü yabancı rakipler ile uluslararası arenada en üst düzeyde rekabet etmekteyiz. Bunun yanı sıra, emülsiyon iç cephe ve dış cephe ürünleri, astar, macun, yalıtım ürünleri ve en önemlisi yılda on binlerce evi hybrid çatı ve dış cephe ürünleriyle donatmamızı sağlayan inovatif yüksek teknoloji grubu ürünlerimiz ile, kaliteden hiçbir zaman ödün vermeden, dünyanın dört kıtasındaki iş ortaklarıyla birlikte farklı ihtiyaçlara çözümler sunmaktayız.

İhracat çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

SanDeco markamız ile şu anda dünyanın dört kıtasında toplam 35 ülkeye ihracat yapmaktayız. Bu noktada hedef, dünyanın olabilecek tüm kıtalarına ihracat satış ağımızı taşıyıp, farklı inovatif ve farklı ülke yapılarına dahi önem verilerek uyarlanmış ürünlerimizle en üst düzeyde çözüm sunmak. Bu hedefe ulaşmak için sürekli gelişiyor ve geliştiriyoruz. Dünyanın farklı noktalarındaki iş ortaklarımızı operasyonumuza dâhil edip karşılıklı kazanma modelini mutlak kılarak, son müşteriyi her zaman tatmin eden ve sonrasında doğru kalite ve inovatif fikirleriyle şaşırtan bir modelde hizmet sunma prensibiyle var gücümüzle çalışıyoruz. Büyük hedeflere ulaşırken engellerle de karşılaşıyoruz tabii ki. Pazar dinamiklerinin sürekli değiştiği, ekonomik ve politik etkenlerin ihracat kanallarını olumsuz etkileyebildiği günümüzde, farklı pazar arayışları kaçınılmaz oluyor. Dolayısıyla SanDeco olarak global hedefler doğrultusunda, yeni pazarlar bulmak adına hem boya ve hammaddelerini uygun kıta ve ülke beklentilerine uygun hale getirme çalışmaları yaparak geliştiriyor hem de sonrasında doğru pazardaki en uygun pazarlama modelleriyle, hedefi satışa dönüştürme çalışmaları yapıyoruz. Sonuç olarak ihracat çalışmalarımızda, sahip olduğumuz pazarlarımızı en üst düzeyde verimli pazarlama aktiviteleriyle bir sonraki aşamaya taşıma çalışmaları yaparken, bunun yanında etkin modellerle özellikle Asya ve Güney Amerika kıtaları olmak üzere yeni pazar bulma çalışlarına son hız devam ediyoruz.

Yeni dönem hedef ve planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Bu yıla hızlı bir başlangıç yaparak, farklı ürün segmentlerinde beş farklı yeni ürünü pazara sunduk. Bu noktada hedef ve planlarımız doğrultusunda inovatif yeni ürünlerimizi en doğru şekilde son kullanıcıya ulaştırıp, mevcut ürün grupları ve çalışmalarıyla SanDeco’nun marka bilinirliğini bir sonraki aşamaya taşımak için aksiyonlarımızı alıyoruz. Bunun yanı sıra daha önceden bahsettiğim gibi, mutlak yeni pazar arayışlarımıza hız kazandırarak yoğun bir tempo ile, ürünlerimizi yeni ülke ve kıtalara taşıma hedeflerini yerine getirmek için emin adımlarla ilerliyoruz.

Sürdürülebilirlik adına neler yapıyorsunuz?

Farklı ve sürdürülebilir olmanın inovasyona dayalı Ar&Ge çalışmalarının mutlak olması gerektiği şu günlerde bizde SanDeco olarak, Ar&Ge departmanımıza yaptığımız yatırımlar ve pazara öncülük eden sürekli yenilikçi, geleceğe hizmet eden, sertifikalarla desteklediğimiz çevreci, global çalışmalar ile çağa hizmet eden ürünleri sağlıyoruz. SanDeco olarak yeni nesil ürün çalışmalarımızı tüm ürün gruplarına yaymaya çalışarak her segment ihtiyacına karşılık verecek ürünleri, kendimize özgü pazarlama çalışmalarımızla harmanlayarak en doğru son kullanıcıya ulaştırıyoruz. Bu sayede odaklanmış, basit ama etkin yeni ürün çözümleri, SanDeco inovatif teknoloji güncellemeleriyle de birlikte sürdürebilirlik hızına ayak uyduruyoruz. Ayrıca, sürdürebilir bir gelecek için eğitim mutlak. SanDeco olarak dünyadaki iş ortaklarımıza ve yurt içi operasyonumuza hizmet veren İstanbul merkezli SanDeco akademi merkezimizi kurduk. Bu merkezimizle birlikte ürünlerimiz, operasyonumuz, vizyon ve misyonumuza dair her şeyi, sektör ve dünyada oluşan tüm yenilikleri, fikirleri ürün analizleri, ürün uygulama eğitimleri, usta ve bayi eğitim seansları dahil olmak üzere eğitim odaklı tüm çalışmalarımızla sürdürülebilir bir geleceğe kapı açıyoruz.

Boya sektöründe yaşanan gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Ülkemizde her ne kadar senelik sektör büyüme oranı planları beklenenin altında kalsa da boya tüketim oranlarının artırılmasına yönelik çalışmalar, dikine büyüyen binalar, boyaya alternatif ürünlerin kullanım oranlarının çok fazla artması, ülke boya tüketim ve kullanım frekans düşüklüğü olsa da hammadde maliyetlerinin inanılmaz oranlardaki dalgalanmaları sonucu olumsuz yönde etkilense de yapılan diğer olumlu aksiyonlar ile birlikte sektör her zaman etkin bir şekilde sürdürülebilir olmayı başarıyor. Ülkemizde yapılan kollektif çalışmalar ile birlikte, boya sektörümüze ve boya ile uğraşan ticaret sahipleri ve ustalarının, itibar dereceleri yükselecek, son kullanıcı boya tüketim oranları ve boyama frekansları artacaktır. Oluşan yeni trendler, inovasyon, son kullanıcının çevre dostu ürün kullanım bilinci arttıkça ve sektör buna en doğru şekilde ayak uydurdukça, önümüzdeki dönemlerde sektöre dair gelişmelere olumlu bakıyor olacağımızdan eminim.