Merkezi Avusturya St. Johann, Tirol’de (AT) bulunan EGGER Grubu, 2019-2020 mali yılının ilk yarısını 1,48 milyar Euro konsolide ciro ve bir önceki yıla kıyasla yüzde 3,4 oranında ciro artışı ile kapattı. Şirketin FAVÖK (Faiz, amortisman ve vergi öncesi kar) değeri ise 220,1 milyon Euro’ya ulaştı (bir önceki yıla göre yüzde -4,9). 2019-2020 mali yılında yapılan büyük çaplı yatırımlarla şirketin stratejik büyüme planlarına yönelik gerçekleştirilen yatırımları da içeren bu sonuçlara ek olarak EGGER aynı dönemde, Polonya’da 19. fabrika açılışını gerçekleştirdi.  Şirketin mali yılın ikinci yarısına yönelik beklentileri de bu sonuçlarda olduğu gibi olumlu yönde olmayı sürdürüyor. 

Yılın ilk yarısında yaşanan, oldukça memnun olan EGGER Grup Yönetimi: EGGER Grubu üst yönetimi Finans/Yönetim/Lojistik Direktörü ve sözcüsü Thomas Leissing, yarı yıl sonuçlarını değerlendirdi. Genel itibariyle, bu yarı yılda kapasitelerini en iyi şekilde kullandıklarını ve faaliyet yürüttükleri 19 bölgede tatmin edici satış ve kazanç elde ettiklerini belirten Leissing,  Mayıs ve Ekim 2019 tarihleri arasında, Avrupa ve Rusya’daki ana pazarlarında tatmin edici sonuçlar elde ettiklerini ve bu sayede istikrarlı bir gelişme kaydettiklerini açıklıyor. Leissing, yüksek enflasyon oranının, Arjantin pesosunun değer kaybetmesi ve buna bağlı ekonomik durgunluk ile öne çıkan Arjantin pazarının ise kendileri için zorlayıcı olduğunu belirtti.

EGGER Grubunun Üst Yönetimi Üretim/Teknoloji Direktörü Walter Schiegl gerçekleştirdikleri yüksek düzeyde ve sürekliliği olan yatırımların mali yılın ilk yarısına damga vurduğunu belirterek, son yıllarda başlattıkları kurumsal gruplarını uluslararası seviyeye taşıma faaliyetlerini sürdürdüklerini ve yeni fabrikalarına büyük yatırımlar yapmanın yanı sıra mevcut fabrikalarını da modernleştirmeye devam ettiklerini açıkladı. Yalnızca son altı ayda şirketin büyüme ve bakım yatırımlarına 297,4 milyon Euro harcandı. 2019 yılının Haziran ayında 19. üretim sahası Biskupiec, Polonya’da başarıyla faaliyete geçirilerek önemli bir çalışmaya imza atıldı. 2020 yılının sonuna kadar Lexington, NC, ABD'de yer alan Kuzey Amerika'daki ilk üretim sahasının faaliyete geçmesi hedefleniyor. 

TÜM ALANLARDA BÜYÜME

Mobilya ve iç tasarım için dekoratif ürünlerin üretimine ve satışına yönelik tüm bölgelerde ciro artışı kaydedildi: Dekoratif Ürünler Merkez Avrupa’da 447,0 milyon Euro (bir önceki yıla göre yüzde +2,2 artış), Dekoratif Ürünler Batı Avrupa’da  yüzde 2,2’lik bir artış ile 364,7 milyon Euro, Dekoratif Ürünler Doğu Avrupa’da ise yüzde 6,4 oranında artış ile 455,6 milyon Euro ciro gerçekleşti. Gruba en son katılan Dekoratif Ürünler Amerika Bölgesi ise cirosunu yüzde 27,1 artırarak 68,8 milyon Euro’luk ciroya imza attı. Güney Amerika’da yer alan Concordia (AT) fabrikasının yanı sıra Lexington, NC (ABD)'de bulunan ve henüz yapım aşamasında olan tesidin pazar geliştirme faaliyetleri de hesaplamalara dahil edildi.

231,2 milyon Euro ile toplam cironun yüzde 14,0’ünü oluşturan parke ürünleri alanında da bir önceki yıla göre yüzde 2,6 artış gözlendi. Almanya Brilon'da (DE) yer alan kereste fabrikasının yanı sıra grubun diğer bağımsız faaliyet alanları ise, 88,1 milyon Euro ciro ile toplam cironun yüzde 5,3’luk bölümünü oluşturdu. Kereste fiyatlarında yaşanan düşüş ile birlikte bu segmentin cirosu bir önceki yıla göre yüzde -9,1 azalırken, benzer bir durum OSB alanında da yaşandı. Bu gruptan elde edilen sonuçlar, üretim tesisi bazında Doğu Avrupa Dekoratif Ürünler pazarı ile parke ürünleri sonuçlarına entegre edildi. 

YENİ KOLEKSİYONUN, YILIN İKİNCİ YARISI İÇİN OLUMLU SONUÇLAR GETİRECEĞİ ÖNGÖRÜLÜYOR

Geçtiğimiz aylarda, çeşitli ülke pazarlarındaki ekonomik görünümün zayıfladığı görülse de EGGER’in 2019-2020 mali yılının ikinci yarısına bakışının oldukça olumlu olduğunu değerlendiren Leissing, "Son derece rekabetçi olan endüstriyel temelimiz ile sonuçlarımızı sürdürebileceğimize olan güvenimiz tam. Bundan sonraki süreçte amacımız, yapılan yatırımların kâr potansiyelinden yararlanmak. Buna en büyük katkıyı 9900’ü aşkın çalışanımız sağlıyor. Yatırımlarımız ile EGGER ailesinin sürekli büyümesinden ve gelişmesinden gurur duyuyoruz. Özellikle büyük çaplı yatırımlarımız, Grup çapındaki deneyim ve güçlü kurumsal kültürümüzden ne kadar fayda sağladığımızı gözler önüne seriyor." sözleriyle belirtti. 
Mobilya ve iç tasarım ürün grubuna ilişkin görünüm ise tüm fabrikalarda istikrarlı bir şekilde devam ediyor. EGGER Grubu üst yönetimi Satış/Pazarlama Direktörü Ulrich Bühler, Şubat 2020'de pazara çıkacak olan yeni EGGER Dekoratif Koleksiyonu 2020-22'nin büyümeyi önemli ölçüde hızlandıracağına inandığını belirterek distribütörler, üreticiler ve mimarlara yönelik hazırlanan koleksiyonlarının son üç yılda şirketlerinin başarısına önemli katkılar sağladığını söyledi. Bühler, yeni koleksiyonları ile hem kendileri hem de müşterilerileri için başarı hikayeleri geliştirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.