Makine Mühendisi Mustafa Toprakçeken ve Murat Özcan’ın ortaklığında Sakarya’da kurulan Mono Steel, "dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli" olarak tarihe geçen Gotthard Base Tüneli’nin çelik konstrüksiyon faaliyetlerinde yer aldı. 

AVRUPA'YI ÇELİK AĞLARLA BİRBİRİNE BAĞLIYOR, SEYAHATİ KISALTIYOR

Yaklaşık 21 yıl önce kazı çalışmalarına başlanan ve 2020 yılında tamamlanan 57 km. uzunluğu, 2 bin 300 m. derinliğiyle dikkat çeken tünel, çapraz geçişler, erişim tünelleri ve şaftlarla beraber toplamda 152 km.'ye kadar ulaşıyor.

İsviçre'nin Zürih şehrinden İtalya'nın Milano şehrine gidişi 2 saat 40 dakikaya düşüren tünel, Japonya’daki 54 km. uzunluğuna sahip Seikan Tüneli'ni de geçerek dünyanın en uzun demiryolu tüneli olma unvanını elinde bulunduruyor ve Avrupa'yı çelik ağlarla birbirine bağlıyor.

Böylece Hollanda’nın Rottherdam kentinden başlayıp İtalya’nın Cenova şehrinde tamamlanan demiryolu ağı, tünelin açılışıyla birlikte çok daha hızlı ve kısa süreli seyahati olanaklı hale getiriyor.

20 MİLYAR AVROYA MAL OLDU, 2 BİN 500 İŞÇİ ÇALIŞTI

Yapımına 1999 yılında başlanan ve 21 yıl devam eden tünel için yaklaşık 20 milyar avroluk harcama gerçekleştirildi.

Firmanın da aralarında bulunduğu konsorsiyum tarafından yapılan tünelin inşaat çalışmalarında 300 km. uzunluğunda ray döşendi ve 2 bin 500'ü aşkın Türk ve yabancı işçi görev aldı.  

"DAHA BÜYÜK PROJELER İÇİN YOLUMUZA DEVAM"

Proje ile ilgili konuşan Mono Steel firmasının Kurucu Ortağı Mustafa Toprakçeken, daha önce Ford Fabrikası, Lozan Tünel Projesi, Münih Metrosu, Paris Metrosu, Stockholm Metrosu, Rixos Otelleri gibi birçok önemli projede yer aldıklarını ve Türk adını dünyaya yazdırmanın gururunu yaşadıklarını ifade etti.

Bu doğrultuda Gotthard gibi uluslararası çapta büyük bir projeye çözüm ortaklığı yapmalarının kendileri açısından başarı olduğunun altını çizen Toprakçeken, şöyle devam etti:

"Planlama, üretim, tedarik ve lojistikteki hızımıza; kaliteli işçiliğimiz, profesyonel bakış açımız, yerinde analizlerimiz eklenince, böylesi büyük bir yükün altından da kolayca çıktık. Dünyanın en uzun ve en derin tüneline imzamızı attık, şimdi de daha büyük projeler için yolumuza devam ediyoruz."