Yüksel Seramik sektörün önde gelen oyuncuları arasında. Oldukça geniş bir coğrafyada tercih edilen marka, yenilikleri ile isminden söz ettiriyor. Ar-Ge çalışmalarıyla gücüne güç katan firmanın çalışmalarını ve sektördeki gelişmeleri, Mutluhan Holding Kurucusu, Seramik Kaplama Malzemeleri Üreticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hanifi Mutlu ile konuştuk. 

Yüksel Seramik’in son dönemde gündeminde neler var?

Yüksel Seramik, yaklaşık 12 yıldır Mutluhan Holding bünyesinde büyümeye devam ediyor. Firmamız yaklaşık 3 milyon metrekareden 21 milyon metrekare kapasiteye çıktı. Kalitemizi de aynı şekilde en iyi noktaya taşımaya gayret gösteriyoruz. Bu sektörde global olarak her ülkeye ürün sattığınız için her ülkenin talebine göre ürün, ebat ve kalitede ürün üretmeniz gerekiyor. Türkiye’nin ekonomik ve siyasi durumu oldukça etkiliyor bizleri. Ben sektörün başkanı olarak Türk seramiğinin dünya lideri olacağını hep söylerdim. O duruma da gelmek üzereydik ancak ülke olarak birtakım şansızlıklar yaşıyoruz. Döviz kurlarının artması doğalgaz, elektrik fiyatları ve hammadde rakamlarını yükselttiği gibi yabancı firmaların da bizden alımlarında fiyat düşürmeye gitmesine sebep oldu. Rekabetin artması piyasa fiyatlarını daha da düşürdü. 

Türk seramiğinin dünya pazarında güçlenmesi, hak ettiği yeri alması için bu koşullarda, ilk elden neler yapılmalı?

Yatırımların büyümesi için öncelikle faizlerin düşmesi gerekiyor. Bu faizlerle yatırım yapmak oldukça zor. 45 senedir sanayinin içinde yer alan biri olarak sanayiciler için çok acımasız bir ortamın içinde olduğumuzu söyleyebilirim. Döviz faizlerinin 0.65, 1, 1,5 rakamlardan teşvik edildi. O teşvikle borçlanan birçok firmanın bir anda döviz kredileri kesildi. Fiyatlar 2,5 katına çıktı. Tüm bunlar sektörü çok olumsuz etkiledi.

Şu anda Türk seramik sektörü en çok hangi ülkelerde güçlü? 

Dünyanın her ülkesine ürün satıyoruz. Uzak Doğu ülkeleri, Orta Doğu ülkeleri, ABD, Kanada, İsrail, Avrupa ülkeleri… Ulaşamadığımız bir pazar yok.

Bu mevcut durumda dış pazara daha fazla eğilim gösterilecek mi? 

Sanayici her zaman için B planında portföyüne yeni müşteriler yeni ülkeler katmak ister. Bu sadece şimdi değil, her zaman böyledir. Şimdi de aynı şekilde devam ediyor. 

Seramik sektöründe son zamanlarda çok fazla yeniliklere de imza atılıyor. Son trendler nedir?

Yeniliklerin sonu yok. Yüksel Seramik olarak şu anda yatırımlarımızı gerçekleştirdik ancak 80’e 160 ebatında sipariş almadığımız için üretmedik. Talep görürsek üretime başlayacağız. 3500 çeşit ürün çıkmış Ar-Ge’mizden. Trend devam ediyor, sürekli yenilik, yeni ürün, yeni ebat…

Seramik sadece ıslak alanlarda değil bahçe, iç ve dış cephe gibi yerlerde de kullanılıyor. Seramik nasıl bir değer katıyor sizce kullanıldığı alanlara?

Seramiğin kullanılmadı bina, eksiktir. Seramik, adı üstünde karo ve kaplama malzemesidir, onsuz olmaz. Hangi banyo seramiksiz olabilir mesela? Mermer yapabilirsiniz ama mermerin su emmesi 35-40’lardadır, seramiğinse sıfırdır. Hiçbir şekilde kir tutmaz, hijyeniktir, yıkanır, yağ dökülse çıkar. Diğer bir kaplama malzemesi, taş ya da mermerde bu özellikleri sağlayamazsınız. Seramik bir bitimdir, tamamlanmadır. 

Yüksel Seramik olarak 2019’da neleri hedefliyorsunuz?

Her şeyden önce Türk seramiğini umut ettiğimiz yerlere taşımak istiyoruz. Türk seramiğiyle birlikte elbette Yüksel Seramik de bir yerlere ulaşacaktır. Biz kendimizi bu sektöre, ülkemize, firmamıza adadık. Öncelikli hedefimiz para kazanmak değil, en iyisi neyse onu yapmak… Biz ülkemize katma değer katmak için çalışıyoruz.